printlogo


کد خبر: 260429تاریخ: 1401/12/7 00:00
اخبار

معرفی هیأت بازخوانی متون شانزدهمین جشنواره تئاتر رضوی
شانزدهمین جشنواره تئاتر ملی رضوی که خرداد سال آینده در تبریز برگزار خواهد شد، هیات بازخوانی متون خود را معرفی کرد. به گزارش «وطن امروز»، کوروش زارعی، دبیر شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی در احکامی جداگانه محمدرضا آریانفر، مرتضی سخاوت و اصغر خلیلی را به عنوان هیات بازخوانی شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی منصوب کرد.
در متن این احکام آمده است: ‏«نظر به سوابق، تخصص و توانمندی‌های حضرتعالی در حوزه ادبیات نمایشی و نمایشنامه‌نویسی، جنابعالی را به عنوان عضو هیات بازخوان نمایش‌های صحنه‌ای شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی منصوب می‌نمایم. امید است با انتخاب نمایشنامه‌های فاخر، ارزشمند و درخور شأن و مقام حضرت ثامن‌الائمه بتوانید در پیشبرد اهداف جشنواره در جهت اعتلای فرهنگ غنی رضوی گامی موثر بردارید». گفتنی است نتایج بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر رضوی اواسط اسفند سال جاری اعلام خواهد شد. شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در خرداد 1402 به میزبانی آذربایجان‌شرقی برگزار خواهد شد.
***
«گذر ورزش تهران» با محوریت مجموعه ورزشی شهید شیرودی
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به بحث مطالعه و طراحی مفهومی گذر ورزش تهران گفت: پهنه‌ها و راسته‌های فرهنگی، نقش بسزایی در اجتماعی‌تر کردن فضاهای شهری و آمیخته شدن فرهنگ با زندگی روزمره مردم دارد. وحیدرضا انارکی‌محمدی در جلسه هیات‌مدیره این شرکت با بیان این مطلب که در طرح جامع توسعه فضاهای فرهنگی، راسته‌ها و  گذرهای فرهنگی متنوعی با رویکردی خاص برنامه‌ریزی شده است، گفت: گذر ورزش به عنوان یکی از راسته‌های فرهنگی نوین تهران، می‌تواند نقش بارزی در اجتماع‌پذیری فضاها و ارتقای کیفی آنها داشته باشد.
وی با اشاره به ضرورت حفظ و توسعه ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی موجود در سطح شهر و توجه ویژه‌ به ارزش‌های مختلف میراث تاریخی و ملی تصریح کرد: به همین منظور بر اساس اهمیت و جایگاه مجموعه ورزشی شیرودی و تاریخچه غنی فعالیت آن به عنوان قطب ورزشی شهر تهران، مطالعات و طرح مفهومی گذر ورزش شهر تهران با محوریت این مجموعه در دستور کار قرار دارد.
انارکی‌ به نوآوری و خلاقیت، مفهوم‌سازی، روایت‌محوری و تعاملی بودن این طرح اشاره و خاطرنشان کرد: امکان گسترش این ایده در مجاورت‌های سایر مجموعه‌های وزرشی نیز وجود دارد، لذا شناسایی مشخصات کالبدی و فیزیکی و سایر موارد هویت بخش ضرورت دارد.
***
قیمت جدید بلیت سینما و اکران نوروزی امروز قطعی می‌شود
شورای صنفی نمایش در جلسه‌ای با معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی قیمت نهایی بلیت سینماها و اکران فیلم‌های نوروزی را تعیین می‌کند. به گزارش «وطن امروز»، قرار است اکران چند فیلمی که الان روی پرده سینماها هستند در تعطیلات نوروز هم ادامه داشته باشد اما هنوز برنامه رسمی اکران نوروزی به روال هر سال مشخص و اعلام نشده است. سازمان سینمایی و شورای صنفی معمولا از میانه اسفند بررسی فیلم‌های متقاضی برای اکران نوروزی را آغاز می‌کند اما امسال به نظر می‌رسد با توجه به همزمانی نوروز با ماه رمضان و نیز ادامه اکران ۴ فیلم کمدی در عید، فیلم‌های چندانی متقاضی نمایش عمومی در این مقطع نیستند. در این زمینه حتی مسؤولان سینمایی هم پیگیر نمایش برخی فیلم‌هایی مطرح و پربازیگر شدند که از جشنواره سال قبل هنوز به اکران درنیامده‌اند. با این حال قرار است این موضوع به همراه قیمت بلیت سینماها امروز بررسی شود. همایون اسعدیان، دبیر شورای صنفی نمایش به ایسنا گفت: قیمت بلیت سینما حتما افزایش خواهد داشت و شورای صنفی نمایش هم پیشنهادهایی دارد که تمام اینها به همراه فیلم‌های نوروزی در جلسه با آقای ایل‌بیگی (معاون نظارت و ارزشیابی) تصمیم‌گیری خواهد یافت. در حال حاضر فیلم‌های «بخارست»، «ملاقات خصوصی»، «چپ راست»، «پالتو شتری» و «خط استوا» از جمله فیلم‌های روی پرده هستند که پیش‌تر گفته شده اکران آنها در نوروز هم ادامه خواهد داشت.
***
پروانه نمایش بین‌المللی فیلم‌ سینمایی «قاتل و وحشی» صادر شد
مجوز نمایش بین‌المللی فیلم سینمایی «قاتل و وحشی» به نویسندگی و کارگردانی حمید نعمت‌الله صادر شد. به گزارش «وطن امروز»، روح‌الله سهرابی، مدیرکل نظارت بر عرضه و‌ نمایش سازمان سینمایی از صدور مجوز نمایش بین‌المللی فیلم سینمایی «قاتل و وحشی» خبر داد. وی با اشاره به برخی حواشی چند سال اخیر  این فیلم گفت:  فیلم سینمایی «قاتل و وحشی» که از سال ۱۳۹۸ به دلیل مسائل مربوط به نوع پوشش بازیگر زن در وضعیت بلاتکلیفی قرار داشت، در نهایت با تدبیر رئیس سازمان سینمایی و همکاری تهیه‌کننده و‌ کارگردان فیلم در اعمال اصلاحات و مساعدت شورای پروانه نمایش سینمایی، صرفا برای نمایش خارج از ایران مجوز گرفت. سهرابی افزود: اگرچه مضمون فیلم دارای فضایی ملتهب و خشن بوده و مخاطب خاصی را جلب خواهد کرد اما وحشت و‌ خشونت حاکم بر فیلم، علت عدم نمایش این اثر نبوده و تنها تصاویر بازیگر زن با موی تراشیده این امکان را از اثر سلب کرده است. ‌وی با اشاره به مسبوق به سابقه بودن حضور زن با موی تراشیده در تعدادی از آثار سینمایی همچون «سرب»، «زندان زنان»، «شیفتگی» و غیره خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در گذشته چنین اتفاقی در برخی آثار رخ داده است اما به دلیل حساسیت‌های مختلف، تاکنون از نمایش این فیلم جلوگیری شده بود، با این وجود شورای پروانه نمایش سینمایی صرفا با اکران بین‌الملل «قاتل و وحشی» موافقت کرد و  از این پس تهیه‌کننده اثر مجاز به نمایش این فیلم در خارج از کشور خواهد بود.

Page Generated in 0/0055 sec