printlogo


کد خبر: 260441تاریخ: 1401/12/7 00:00
اخبار

پیکر اسماعیل احمدی تشییع شد
مراسم تشییع پیکر مرحوم اسماعیل احمدی، مدیرکل فقید حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد. آخرین وداع جامعه ورزش و جوانان و همکاران وزارت ورزش و جوانان با پیکر شهید اسماعیل احمدی، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر حوزه وزارتی ورزش و جوانان دیروز در جوار ۲ شهید گمنام آرمیده در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد. در این مراسم علیرضا زاکانی شهردار تهران، محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک، مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک، مهدی علی‌نژاد معاون سابق وزارت ورزش و جوانان، معاونان وزارت ورزش و جوانان، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، روسای فدراسیون‌های ورزشی و ورزشکاران و مسؤولان ورزشی حضور داشتند.
***
ایران- عراق، احتمالاً در مشهد یا اصفهان
احتمال دارد دیدار ایران - عراق خارج از تهران و در یکی از شهرستان‌ها برگزار شود. فدراسیون فوتبال با اینکه هنوز سرمربی جدید تیم ‌ملی را انتخاب نکرده اما برنامه‌های آماده‌سازی در فیفادی پیش رو را مشخص کرده است(!) بر این اساس ۲ دیدار دوستانه با روسیه و عراق در تعطیلات نوروز 1402 برنامه‌ریزی شده که 3 فروردین دیدار با روسیه برگزار می‌شود و تیم ‌ملی روز 7 فروردین مقابل عراق قرار می‌گیرد. اگرچه مشخص است دیدار ایران و روسیه در ورزشگاه آزادی و بعد از افطار برگزار می‌شود اما هنوز محل برگزاری دیدار ایران و عراق تعیین نشده است. مسؤولان فدراسیون فوتبال بدشان نمی‌آید بازی ایران با عراق در شهری غیر از تهران برگزار شود. در این باره هنوز تصمیم‌گیری انجام نشده اما شنیده می‌شود مشهد یا اصفهان گزینه‌های اصلی میزبانی از دومین مسابقه دوستانه ایران در نوروز هستند. با این حال اگر شرایط برای برگزاری بازی در شهر دیگری فراهم نشود، این مسابقه نیز در ورزشگاه آزادی خواهد بود. فدراسیون فوتبال قرار است تا آخر این هفته درباره جزئیات بازی ایران و عراق و محل برگزاری آن اطلاع‌رسانی کند.
***
وزیر ورزش در خواب مصنوعی است
با اعلام مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها، وزیر ورزش و جوانان به علت شدت مصدومیت در خواب مصنوعی به سر می‌برد. چند روز از سانحه سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان می‌گذرد و همچنان اخبار زیادی درباره وضعیت حمید سجادی شنیده می‌شود. طبق آخرین اخبار با اصرار خانواده سجادی، او از کرمان به تهران منتقل شده و در بخش مراقبت‌های ویژه یکی از بیمارستان‌های تهران بستری است. البته وزیر ورزش ممنوع‌الملاقات شده تا روند درمان او با آرامش بیشتری دنبال شود. آرش فرهادیان، مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها در گفت‌وگو با ایرنا درباره آخرین وضعیت وزیر ورزش گفت: «با تمهیداتی که در نظر گرفته شد، وزیر به همراه محسن معتمدکیا و روحانی از تیم تشریفات شب گذشته به تهران منتقل شدند و در حال حاضر در یکی از مراکز درمانی تهران مشغول مداوا هستند. البته به دلیل شدت صدمات، وزیر ورزش در خواب مصنوعی است تا روند درمان بخوبی طی شود و از مردم و ملت شریف ایران درخواست داریم همچنان با دعای خیر خود خادمان ورزش ایران را حمایت کنند تا ان‌شاءالله هر چه زودتر به کانون گرم خانواده و جامعه ورزش بازگردند». پیش‌تر علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی نیز اعلام کرده بود سطح هوشیاری سجادی متغیر است و مردم برای او دعا کنند.
***
فرکی: دوست دارم حقم را بگیرم
گزینه هدایت تیم ‌ملی فوتبال می‌گوید دوست دارد به تیم ‌ملی فوتبال کمک کند و اگر کاری از دستش برآید برای تیم ‌ملی انجام دهد.حسین فرکی درباره مطرح شدن نامش در بین گزینه‌های هدایت تیم ‌ملی فوتبال اظهار کرد: به من پیشنهادی شد و تماسی از فدراسیون گرفته شد. برایم دعوتنامه فرستادند و برای حضور در تیم ‌ملی و شرکت در جام ملت‌های آسیا از من برنامه خواستند. ما هم پیگیر این مساله شدیم. البته گزینه‌های دیگری هم هستند و زمانی هم برای پاسخگویی مشخص کردند. وی ادامه داد: به هر حال تیم ‌ملی است و جایی است که سال‌ها بازی کردم و تجربه مربیگری در آن را داشتم. در یکی دو سال اخیر در زمینه باشگاهی هم پیشنهاداتی داشتم که برای آن‌ تصمیمی نگرفتم. دلیلش هم یکی بحث کرونا بود و بعد از آن هم تشخیص دادم جایی که می‌خواهم بروم شرایط کار کردن داشته باشد. دوست داشتم جایی باشم که شرایط فراهم باشد تا بتوانم تاثیرگذار باشم. مربی سابق تیم ‌ملی اضافه کرد: جایی اگر احساس کنم کاری بشود انجام داد، روی آن فکر می‌کنم. اکثر مردم به من محبت دارند و خیلی دوست داشتند این اتفاق برای من رخ دهد و چیزی را که حقم است، بگیرم. نظرات متفاوتی در این رابطه هست؛ یکی موافق و یکی مخالف است اما نظرات همه قابل احترام است و تصمیم من هم به خاطر محبت دوستان است. او با بیان اینکه کارنامه‌اش در بازیگری و مربیگری مشخص است، گفت: دوست دارم اگر کاری از دستم بر آید، انجام دهم. امیدوارم هر چیزی که خیر است اتفاق بیفتد. تا این لحظه هنوز برنامه‌ام را نفرستاده‌ام اما آن را تنظیم کرده‌ام تا به فدراسیون اعلام کنم. تا فردا برنامه‌ام را می‌فرستم و دیگر نتیجه‌اش هرچه قسمت است، رخ می‌دهد. فرکی درباره انتخاب مربی ایرانی یا خارجی برای تیم ‌ملی عنوان کرد: دوست ندارم درباره گمانه‌زنی‌ها صحبت کنم. به هر حال تصمیم‌گیرنده فدراسیون فوتبال است. خیلی از مربیان ما آینده‌دارند و آرزوی قلبی هر مربی حضور در تیم ‌ملی کشورش است. باید به مربی ایرانی هم انگیزه دهیم تا تلاش کند و دیده شود. او در پایان اضافه کرد: مربیان خارجی هم جایگاه خودشان را دارند اما در این رابطه قبلا هم گفتم بهتر است به ایرانی‌ها فرصت و شانس بدهیم. در نهایت تصمیم نهایی را فدراسیون فوتبال می‌گیرد اما امیدواریم فدراسیون همه جوانب را در نظر بگیرد.

Page Generated in 0/0069 sec