printlogo


کد خبر: 260450تاریخ: 1401/12/7 00:00
اخبار

شهادت یک آتش‌نشان در جریان اطفای حریق
به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، در جریان اطفای حریق یک ساختمان تجاری - اداری در خیابان بهار، یک آتش‌نشان به شهادت رسید.
ساعت ۱۰:۲۰ دیروز یک ساختمان تجاری - اداری ۷ طبقه در خیابان بهار تهران طعمه آتش شد که در این حادثه چندین نفر به سلامت توسط آتش‌نشانان از ساختمان خارج شدند.
در این میان علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران که در جریان اطفای حریق در خیابان بهار حضور یافته بود، از شهادت رضا دارابی، رئیس ایستگاه ۱۲۰ آتش‌نشانی تهران حین انجام وظیفه در این حادثه خبر داد.
گفتنی است پیکر پاک مرحوم دارابی شب گذشته از زیر آوار بیرون آمد. همچنین به گفته شهردار تهران این ساختمان جزو ساختمان‌های پرخطر نبوده اما اخطار کمیسیون ماده 100 را داشته و تغییر کاربری داده است که تبدیل به انبار شده اما متاسفانه مالکان اقدام به شکستن پلمب کرده‌اند.
***
تزریق نخستین واکسن ایرانی مبتنی بر تکنولوژی mRNA به یک داوطلب
نخستین مرحله کارآزمایی بالینی و تزریق واکسن مبتنی بر تکنولوژی mRNA دیروز در مجتمع بیمارستان امام خمینی(ره) انجام و این واکسن ‌روی یک داوطلب مرد آزمایش شد. نخستین مرحله کارآزمایی بالینی و تزریق واکسن مبتنی بر تکنولوژی mRNA با حضور دکتر خدامی مدیر شرکت دانش‌بنیان «رناپ»، دکتر قانعی رئیس ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، دکتر وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و جمعی از مسؤولان برگزار شد. مهم‌ترین مزیت واکسن‌های mRNA نسبت به سایر واکسن‌ها، توانایی القای همزمان پاسخ ایمنی خونی و ایمنی سلولی بدون کمک گرفتن از مواد اضافی (ادجوانت) در فرمولاسیون واکسن است، همچنین سرعت و انعطاف‌پذیری در تولید این نوع واکسن‌ها، باعث می‌شود در شرایط همه‌گیری بتوان به ‌سرعت نسبت به ساخت واکسن‌های جدید اقدام و از گسترش ویروس و تلفات انسانی جلوگیری کرد. واکسن کاملا ایرانی «رناپ» نیز بر مبنای همین فناوری و با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان تولید و پس از اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو وارد مرحله مطالعات کارآزمایی بالینی فاز یک شده بود و دیروز برای نخستین بار ‌روی یک داوطلب مرد آزمایش شد.
***
بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح شهید آوینی
شهردار تهران از بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح شهید آوینی و دسترسی بزرگراه شهید نجفی رستگار به امام علی(ع) خبر داد. علیرضا زاکانی در مراسم افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهید آوینی در رویداد امید و افتخار، در جمع خبرنگاران گفت: تقاطع غیر همسطح  شهید آوینی، دسترسی به امام علی را فراهم می‌کند و این اصلاح‌ها هر کدام گره‌ای از شهر را باز می‌کنند. وی ادامه داد: افتتاح امروز (دیروز شنبه) بالغ بر ۲۳ کیلومتر از راه مردم را نزدیک‌تر می‌کند و امیدواریم بتوانیم با اصلاح تقاطع‌ها ۷۸۸ کیلومتر در ۹۸ اصلاح را به ۵۷ کیلومتر تبدیل کنیم و به جنبه ویژه‌ای برای صرفه‌جویی روزانه ۶۰۰ هزار لیتر بنزین در تهران برسیم. شهردار تهران درباره پروژه شهید بروجردی نیز گفت: این پروژه نخوابیده است بلکه تملک‌هایی دارد که خارج از اختیار شهرداری است و ما دنبال این هستیم تا کارها همگی با تفاهم کامل انجام شود و رضایت مردم را کسب کنیم. وی تاکید کرد: تملک‌های بزرگ مقیاس انجام شده و مسیرها هموار است و بزرگ‌ترین مانع از جلوی پا برداشته شده است و اکنون روی تملک‌های چندگانه کار هستیم و ان‌شاءالله ابتدای سال آینده پروژه شهید بروجردی به مردم تحویل می‌شود.
***
بازداشت عامل تیراندازی در نیاوران
کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ فردی را که روز سه‌شنبه هفته گذشته برادرش را به ضرب گلوله در محله نیاوران تهران به قتل رسانده بود، بازداشت کردند. روز سه‌شنبه دوم اسفند ماه بود که مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت از وقوع یک فقره تیراندازی در خیابان باهنر خبر داد و اعلام کرد: «ساعت ۱۱ صبح خبر تیراندازی در آدرس خیابان باهنر حوالی میدان قدس به کلانتری ۱۲۲ گزارش شد. در ادامه با حضور عوامل کلانتری در محل، مردی حدود ۶۰ ساله خون‌آلود که از ناحیه پشت سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، مشاهده شد که مصدوم بلافاصله با هماهنگی اورژانس به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد. در ادامه، تحقیقات پلیسی در این زمینه آغاز شد و ماموران با رصد دوربین‌های مداربسته محل حادثه و اعلام سرایدار ساختمان متوجه شدند ضارب، برادر این فرد بوده و او را از ناحیه پشت سر با سلاح کلت کمری هدف قرار داده و از محل متواری شده است. سرانجام این فرد روز جمعه از سوی ماموران مورد شناسایی قرار گرفت و در عملیات پلیسی دستگیر و به همراه سلاحی که به وسیله آن مرتکب قتل شده بود، به مقر انتظامی منتقل شد. این فرد که برادر مقتول بود، به قتل برادرش اعتراف و علت آن را اختلافات خانوادگی اعلام کرد.
***
انتقال دوباره «پیروز» به بیمارستان
مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط‌زیست از انتقال دوباره «پیروز» - توله یوز در اسارت - به بیمارستان خبر داد. غلامرضا ابدالی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت پیروز اظهار کرد: پنجشنبه شب دستگاه گوارش «پیروز» دچار مشکل شد و دفع نداشت، بنابراین به بیمارستان دامپزشکی مرکزی انتقال داده شد. معاینات لازم انجام شد و با حال مساعد به پارک پردیسان بازگشت. وی افزود: اکنون دوباره وضعیت مساعدی ندارد و در حال انتقال به بیمارستان است. ابدالی در پایان گفت: «پیروز» از ابتدای تولد مشکلات گوارشی و نارسایی کلیوی داشته اما با آن مدارا ‌کرده است. اکنون کمی وضعیت او مشکل شده که باید ببینیم نتیجه چه خواهد شد.

Page Generated in 0/0051 sec