printlogo


کد خبر: 260453تاریخ: 1401/12/7 00:00
۳ نفر دیگر از هموطنان بر اثر ابتلا به «کووید-19» جان باختند
افزایش تعداد شهرهای نارنجی کرونایی

با آنکه التهاب بیماری کرونا چندماه است فروکش کرده اما این بیماری همچنان تهدید‌کننده سلامت است، چرا که آمار فوتی‌های کرونایی طی یک ماه اخیر نسبت به ماه‌های قبل که روزانه بین یک تا ۳ نفر بود، افزایشی شده است؛ بیماری‌ای که تنها راه مقابله با آن خودمراقبتی و تزریق واکسن است. در همین ارتباط مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت دیروز از افزایش تعداد شهرهای نارنجی کرونایی در کشور و کاهش تعداد شهرهای آبی خبر داد. بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز همانند هفته‌های گذشته صفر بوده و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از یک به 6 شهر رسیده است. همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از 90 به 94 شهر افزایش و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از 357 به 348 شهر کاهش یافته است. همچنین بنا بر اعلام وزارت بهداشت، 
بر این اساس از ظهر روز جمعه تا ظهر شنبه ۶ اسفند، ۵۹ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی و ۲۴ نفر از آنها بستری شدند. به این ترتیب مجموع بیماران «کووید-19» در کشور به ۷ میلیون و ۵۶۷ هزار و ۶۱۹ نفر رسید. 
همچنین متاسفانه طی این مدت، ۳ نفر از بیماران «کووید-19» در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری، به ۱۴۴ هزار و ۸۳۵ رسید. از سویی خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۱۲۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. این در حالی است که ۲۷۹ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. در ضمن تاکنون ۵۵ میلیون و ۲۵۲ هزار و ۶۴۸ آزمایش تشخیص «کووید-19» در کشور انجام شده است. 
همچنین تاکنون ۶۵ میلیون و ۲۰۱ هزار و ۹۲۴ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۵۹۶ هزار و ۲۲۷ نفر دوز دوم و ۳۱ میلیون و ۶۳۷ هزار و ۷۳۱ نفر دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۸۸۲ دوز رسیده است.

Page Generated in 0/0055 sec