printlogo


کد خبر: 260455تاریخ: 1401/12/7 00:00
اجرای طرح سراسری مقابله با قاچاق کالا و ارز

فعالیت پلیس در مقابله با قاچاق کالا و ارز بیش از پیش افزایش می‌یابد. رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ دیروز از اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت مقابله با خروج غیرقانونی و قاچاق کالا‌های اساسی معیشت‌محور و قاچاق مواد محترقه در پایتخت خبر داد. 
سرهنگ هدایت بهرامی گفت: طرح سراسری و استانی تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت مقابله با خروج غیرقانونی و قاچاق کالا‌های اساسی معیشت‌محور و همچنین قاچاق مواد محترقه با بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های سازمانی، تعامل و همکاری با دستگاه‌های متولی برون‌سازمانی از جمله سازمان صمت و جهاد کشاورزی اجرا شد. 
وی با اشاره به اینکه در این رابطه ۴۲ فقره پرونده تشکیل و ۱۴ دستگاه خودرو توقیف شد، گفت: در اجرای این طرح ۴۹ نفر نیز دستگیر شدند که برای این افراد پرونده انتظامی تشکیل شده و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. 
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ درباره میزان کشفیات این طرح نیز گفت: در اجرای این طرح ۲۸۷ هزار و ۲۵۸ قلم انواع کالای قاچاق، ۷۵۸ هزار و ۲۶۸ عدد موادمحترقه و ۵۷۷ هزار و ۱۸۱ عدد انواع واحد ارز کشف و ضبط شد. کارشناسان ارزش ریالی اقلام کشف شده را حدود ۱۰۰ میلیارد تومان ارزیابی کردند.
* کشف مواد محترقه در مولوی
جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از کشف 40 کیلوگرم پودر اکلیل سرنج و انواع مواد محترقه در جنوب تهران خبر داد. سرهنگ «محمدقاسم طرهانی» اظهار داشت: تیم عملیات کلانتری 116 مولوی حین گشت‌زنی انتظامی به یک دستگاه خودروی سواری پراید که راننده آن در حال بارگیری لوازمی به داخل خودرو از داخل یکی از انبار‌ها بود مشکوک می‌شوند. وی با بیان اینکه ماموران برای بررسی موضوع به خودرو مراجعه می‌کنند، افزود: راننده خودرو  با مشاهده ماموران هراسان قصد بستن در صندوق را داشت که در بررسی به عمل آمده حدود 40 کیلوگرم پودر اکلیل سرنج و تعداد زیادی مواد محترقه از صندوق و صندلی عقب کشف شد. جانشین پلیس پیشگیری تهران بزرگ تصریح کرد: متهم 26 ساله در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی و تحویل مواد محترقه از یکی از استان‌های غرب کشور به قصد توزیع در بازار تهران اعتراف کرد؛ کارشناسان ارزش اموال کشف شده را 200 میلیون تومان اعلام کردند.

Page Generated in 0/0049 sec