printlogo


کد خبر: 260477تاریخ: 1401/12/8 00:00
اخبار

تجلیل از مادران شهدای جاویدالاثر در فرهنگسراهای تهران
آیین گرامیداشت مادران شهدای جاویدالاثر در قالب ویژه‌برنامه «مادران چشم ‌به ‌راه» همزمان با سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان به همت سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران در فرهنگسراهای شهر تهران برگزار می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، حمیدرضا خونویی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران با اعلام این خبر افزود: این برنامه با هدف تکریم مادران شهدای جاویدالاثر همزمان با میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان در فرهنگسراهای شهر تهران برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: در این برنامه که با حضور گروه‌های مردمی و با محوریت حضور نوجوانان برپا می‌شود، از ۳۰ نفر از مادران شهدای جاویدالاثر در سطح مناطق بیست‌ودوگانه تهران تقدیر می‌شود.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران با اشاره به سابقه برگزاری این برنامه، بیان کرد: تفاوت این دوره از ویژه‌برنامه «مادران چشم به راه» در انتخاب شهدای جاویدالاثر نوجوان است. همچنین بناست اجرای بخش‌های مختلف برنامه توسط نوجوانان انجام شود. ویژه برنامه «مادران چشم به راه» شنبه ۱۳ اسفند میزبان جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و چهره‌های فرهنگی خواهد بود.
***
سرپرست هیأت بازخوانی متون جشنواره رضوی معرفی شد
مهدی لزیری، هنرمند پیشکسوت تئاتر تبریز سرپرست هیأت بازخوانی متون شانزدهمین جشنواره تئاتر رضوی شد. به گزارش «وطن امروز»، هیات بازخوانی شانزدهمین جشنواره تئاتر رضوی متشکل از محمدرضا آریانفر، مرتضی سخاوت و اصغر خلیلی به سرپرستی مهدی لزیری آثار این رویداد را بررسی و ارزیابی خواهند کرد.
مهدی لزیری متولد ۱۳۲۷ از پیشکسوتان تئاتر تبریز و آذربایجان است که فعالیت‌های تئاتر و نمایش خود را از سال ۱۳۴۵ هجری شمسی آغاز کرده و ۱۰ سال به عنوان مدیر امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و ۱۲ سال به عنوان رئیس امور هنری اداره کل آموزش‌و‌پرورش استان و هم‌اینک نیز به عنوان مدرس دانشگاه هنر تبریز به تدریس مدیریت صحنه می‌پردازد. لزیری نیز پیش از این به عنوان مدیر خانه هنرمندان سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تبریز منصوب شده است. همچنین وی در سی‌وهشتمین جشنواره تئاتر فجر در سال ۹۸، به خاطر «یک عمر فعالیت هنری» مورد تجلیل قرار گرفت.
لزیری نمایش‌های بسیاری را در کسوت کارگردانی، بازیگری و طراحی صحنه در کارنامه هنری خود دارد که از آن جمله می‌توان به نمایش‌های «تو قهرمان نیستی»، «تسلیم‌شدگان» و «توی گوش سالمم زمزمه کن» اشاره کرد. شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در خرداد ۱۴۰۲ به دبیری کورش زارعی و به میزبانی آذربایجان ‌شرقی برگزار خواهد شد.
***
مستند سینمایی «صد سال تطور» آماده نمایش شد
مستند سینمایی صد سال تطور با موضوع تاریخ تحولات یک قرن اخیر، آماده نمایش شد. محمدباقر مهرآبادی که ۲ ماه گذشته تدوین این مستند بلند را آغاز کرده بود، اکنون صداگذاری آن را به پایان رسانده و این فیلم به مدت 90 دقیقه آماده پخش شده است. صالح مدرسه‌ای به عنوان پژوهشگر، هدایت این پروژه را بر عهده داشت. وی قرائت جدیدی را در بازخوانی تاریخ تحولات 100 ساله اخیر ارائه کرده است. از سوی دیگر، حضور متفاوت ادگاردو روبین اسعد در این فیلم، زاویه متفاوتی را روی بیننده گشوده است.
محمدرضا مکرمی، برنامه‌ریز و مدیر تولید این پروژه در این باره گفت: تاکید کارگردان، بر وجه علمی و پژوهشی راوی است و تلفیق نگاه جسورانه این دو، اطلاعات ذی‌قیمتی را در فیلم ارائه می‌دهد. کشف و تحلیل صحیح کارگردان، پرده از برخی ابهامات شروع قرن گذشته برداشته و نقطه عطفی در ساخت چنین آثاری محسوب می‌شود؛ این مستند سینمایی اگر درست دیده شود، سرآغاز یک تحول پژوهشی است. برخی عوامل این پروژه عبارتند از: حسین اسدی‌زاده (مشاور کارگردان)، امیرحسین قلندری و علی وفایی (تصویربردار)، علیرضا رهبر (صدابردار)، محمدباقر مهرآبادی (تدوینگر و صداگذار)، سیدحسن جوادی (جلوه‌های ویژه)، عباس فرامرزی (عکاس)، محمدرضا مکرمی (برنامه‌ریز و مدیر تولید)، سعید کاری (مسؤول گروه تصویر شهر فرودگاهی امام خمینی) و خانه هنرمندان امروز (مجری طرح).
***
کنسرت‌های داغ این روزهای خوانندگان
با بازگشت کنسرت‌های پاپ به سالن‌ها، خوانندگان مختلفی از برگزاری اجراهای خود خبر می‌دهند که این تعداد تا رسیدن به تعطیلات نوروز، به مرور بالاتر می‌رود. به گزارش «وطن امروز»، پس از اینکه در روزهای گذشته خوانندگان و موسیقیدان‌های مختلفی چه در جشنواره موسیقی فجر و چه خارج از جشنواره روی صحنه رفتند، اکنون تعداد دیگری از فعالان حوزه موسیقی از کنسرت‌های پیش‌روی خود خبر می‌دهند تا بلکه در اندک زمان باقیمانده به ماه رمضان بتوانند از فرصت حضور در صحنه استفاده کنند.
اسامی خوانندگانی که در روزهای آینده روی صحنه خواهند رفت به ترتیب زیر است:
زانکو یکشنبه 7 اسفند در یک سانس ساعت ۲۱:۵۰، معین زندی سه‌شنبه ۹ اسفند در ۲ سانس ۱۹ و ۲۲، علیرضا طلیسچی چهارشنبه ۱۰ اسفندماه در ۲ سانس ۱۹ و ۲۲، مجید رضوی ۱۵ اسفند و احمد سلو ۱۶ اسفند
همگی این اجراها در سالن میلاد نمایشگاه روی صحنه می‌روند. همچنین محسن شریفیان ۱۰ و ۱۱ اسفند ساعت ۲۱ در تالار وحدت و کنسرت نمایش «کافه عاشقی» تا ۱۲ اسفند در تئاتر شهرزاد ساعت ۱۹ روی صحنه می‌روند.

Page Generated in 0/0065 sec