printlogo


کد خبر: 260489تاریخ: 1401/12/8 00:00
اخبار

وزیر ورزش به هوش آمد
وزیر ورزش و جوانان هوشیاری خود را به دست آورد. به گزارش ایسنا، سیدحمید سجادی که پس از سانحه بالگرد در بافت کرمان در خواب مصنوعی به سر می‌برد، حالا با بهبود شرایطش به هوش آمده و از سطح هوشیاری خوبی برخوردار است. پیگیری‌های خبرنگار ایسنا در این زمینه نشان می‌دهد سجادی حالا اطرافیانش را بخوبی می‌شناسد و روند درمانش در حال پیگیری است. بالگرد حامل وزیر ورزش عصر پنجشنبه گذشته هنگام فرود در مجموعه ورزشی شهرستان بافت کرمان سقوط کرد و برخی سرنشینان آن زخمی شدند که به مراکز درمانی انتقال یافتند. سیدحمید سجادی در نتیجه سانحه بالگرد دچار خونریزی مغزی شد و اسماعیل احمدی، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان نیز که در بالگرد حامل وزیر ورزش حضور داشت، در این سانحه جان باخت.
***
رئیس افتخاری فوتبال روسیه: تبلیغات دیدار با ایران برای‌ ما مهم است
رئیس افتخاری فدراسیون فوتبال روسیه از دیدار دوستانه تیم‌ ملی این کشور با ایران استقبال کرد و گفت: این مسابقه هم از نظر ورزشی برای‌مان مهم است و هم از نظر تبلیغاتی. تیم ملی فوتبال ایران سوم فروردین ماه در دیداری تدارکاتی در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف تیم‌ ملی روسیه می‌رود. این خبر را مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران چندی پیش اعلام کرد. امیرمهدی علوی مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری ریانووستی روسیه این خبر را تایید و اعلام کرد برگزاری این بازی در سفر وزیر ورزش روسیه به تهران و با توافق روسای فدراسیون ۲ کشور قطعی شد. در همین ارتباط «ویاچسلاو کولوسکوف»، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال روسیه و رئیس افتخاری این فدراسیون در این روزها از برگزاری بازی ۲ تیم استقبال کرد. کولوسکوف گفت: مهم‌ترین چیز این است که این بازی برگزار می‌شود. من مشتاقانه منتظر آن هستم، زیرا مدت‌ها پیش اعلام شده بود. تیم‌ ملی ایران حریف بسیار شایسته و قدرتمندی است که بازیکنانی از باشگاه‌های مطرح اروپایی در آن حضور دارند. ما خوب به یاد داریم که سردار آزمون در روسیه بازی می‌کرد و یکی از درخشان‌ترین بازیکنان فوتبال ما بود. وی افزود: بنابراین این بازی برای تیم‌ ملی روسیه هم از نظر ورزشی و هم از این نظر که عملکرد تیم ما را نشان خواهد داد، مهم است. این دیدار از نظر تبلیغات هم بسیار مهم خواهد بود.
***
حساب پرسپولیس باز شد
با تایید یکی از اعضای باشگاه پرسپولیس، حساب بانکی این باشگاه باز شد. پس از پیگیری‌های تیم حقوقی باشگاه پرسپولیس، حساب بانکی این باشگاه باز شد. پیش از این حساب بانکی باشگاه پرسپولیس به خاطر شکایت یکی از طلبکاران که حکم ۲۷ میلیاردی علیه پرسپولیس دریافت کرده، مسدود بود اما حالا این پرونده در اجرای ماده ۴۷۷ مجددا مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
***
رکورد پرش با نیزه جهان شکسته شد
قهرمان بازی‌های المپیک توکیو در پرش با نیزه توانست رکورد جهان را که متعلق به خودش بود بهبود بخشد.
به گزارش رویترز، آرماند دوپلانتیس سوئدی رکورد جهانی پرش با نیزه را شکست. این ورزشکار توانست 6.22 متر پرش داشته باشد تا یک سانتیمتر به رکورد قبلی خود اضافه کند. قهرمان ۲۳ ساله المپیک در سومین تلاش خود توانست به این مهم برسد. او در نخستین تلاش خود در پرش با نیزه 6.01 متر را ثبت کرد و  کورتیس مارشال استرالیایی با جهش 5.91 متری دوم و مننو ولون از هلند سوم شدند. این ورزشکار سوئدی در نهایت در تلاش سوم خود توانست رکورد جهانی را که متعلق به خودش بود بهبود بخشد. رکورد روز شنبه ششمین رکورد جهانی دوران حرفه‌ای او و شصتمین باری است که این سوئدی 6 متر یا بالاتر می‌پرد. رکورد قبلی او در رقابت‌های جهانی سال قبل در آمریکا ثبت شده بود. دوپلانتیس ۲۳ سال سن دارد و قهرمان این رشته ورزشی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو است. او همچنین طلای مسابقات جهانی ۲۰۲۲، نقره مسابقات جهانی ۲۰۱۹، طلای مسابقات داخل سالن جهان ۲۰۲۲ و قهرمانی در مسابقات قهرمانی اروپا ۲۰۱۸ را به دست آورده.
***
میراسماعیلی: جودو با ۲ سهمیه به المپیک پاریس می‌رود
رئیس فدراسیون جودو گفت: شرایط تعلیق را به فرصت تبدیل کرده و کارهای زیربنایی خوبی انجام شد و بر همین اساس ۲ نماینده در المپیک ۲۰۲۴ پاریس خواهیم داشت. آرش میراسماعیلی عصر شنبه در حاشیه فینال مسابقات بین‌المللی جام خلیج‌فارس با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا زمان پایان دوران تعلیق که فرصت حضور در بازی‌های آسیایی را پیدا خواهیم کرد، شرایطی را فراهم می‌کنیم که تیم‌ ملی کشورمان بتواند با بهترین ترکیب ممکن در بازی‌های هانگژو که اهمیت زیادی برای ورزش کشور دارد حضور داشته باشد. وی درباره کسب سهمیه المپیک هم گفت: شهریورماه سال ۱۴۰۲ تعلیق 4 ساله ایران به اتمام می‌رسد، تا آن زمان هم بسیاری از رقابت‌هایی که امتیاز آن برای کسب سهمیه المپیک محاسبه می‌شود، به اتمام رسیده و شانس جودوکاران ما به حداقل می‌رسد. بر همین اساس در جلسه‌ای با رئیس فدراسیون جهانی و اتحادیه جودو آسیا در این باره مذاکراتی داشتیم و رئیس فدراسیون جهانی اعلام کرد ۲ سهمیه «وایلد کارت» به ایران خواهد داد. رئیس فدراسیون جودو درباره برگزاری مسابقات جودوی بین باشگاهی با حضور ۱۲ تیم خارجی و داخلی تصریح کرد: سعی بر این بود مسابقات امسال با حضور تیم‌های خارجی برگزار شود که این مساله نشان می‌دهد با وجود تعلیق، جودو در ایران زنده است. عملکرد جودوکاران ایران در مسابقات نشان داد ورزشکاران ما پویا هستند. خیلی‌ها تلاش کردند جودوی ایران منزوی شود اما همه دیدند رقابت‌ها بخوبی برگزار شد، البته این رقابت‌ها توانایی ما برای میزبانی رویدادهای بزرگ را ثابت کرد.

Page Generated in 0/0053 sec