printlogo


کد خبر: 260495تاریخ: 1401/12/8 00:00
اخبار

تمرین امداد هوایی در تهران؛ ۱۱ اسفند
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برگزاری سومین تمرین امداد هوایی در کلانشهر تهران در زمان بحران خبر داد و از مردم خواست در تاریخ ۱۱ اسفندماه از پرواز بالگردها و هواپیماها در آسمان تهران نگران نشوند. علی نصیری در این‌ باره اظهار کرد: سومین تمرین امداد هوایی در کلانشهر تهران در زمان بحران با هدف ارتقای سطح آمادگی و هماهنگی ارکان سیستم مدیریت بحران کلانشهر تهران روز پنجشنبه ۱۱ اسفند با مشارکت بیش از ۱۵ سازمان و نهاد تخصصی در ۲۲ نقطه تهران برگزار می‌شود. وی تصریح کرد: این تمرین بر اساس سناریوی یک زلزله فرضی به بزرگای ۷ در مقیاس ریشتر در گسل شمال تهران طراحی شده و عنوان آن «تمرین امداد هوایی در کلانشهر تهران در زمان بحران» است. نصیری با بیان اینکه این تمرین در چند نقطه از تهران برگزار خواهد شد، گفت: محل‌های برگزاری این تمرین مختلف است اما با توجه به اینکه شاهد پرواز بالگردها و هواپیماها خواهیم بود، مردم از پروازهای انجام‌شده در این روز نگران نشوند. وی افزود: متولی این تمرین امداد هوایی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران است و از توان و امکانات لجستیکی و نیروی انسانی بیش از ۱۵ سازمان تخصصی بهره گرفته خواهد شد.
***
پرداخت معوقات حقوق معلمان خرید خدمت تا چند روز آینده
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش از تخصیص اعتبار و پرداخت معوقات حقوق مهر و آبان‌ معلمان خرید خدمت طی چند روز آینده خبر داد. صادق ستاری‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا، درباره زمان پرداخت حقوق عقب‌افتاده چند ماهه معلمان خریدخدمت و حق‌التدریسی اظهار کرد: شرمنده این عزیزان هستیم. تخصیص منابع به طور کامل و ۱۰۰ درصدی انجام شده و حقوق مهر و آبان‌ این گروه از معلمان بزودی و طی چند روز آینده پرداخت می‌شود. وی افزود: فرآیند تخصیص، تامین و توزیع چند روزی زمان می‌برد. هفته گذشته تخصیص انجام شده بود و در چند روز اخیر نسبت به تامین نقدینگی آن از خزانه‌داری کل کشور اقدام کردیم. ستاری‌فرد ادامه داد: رقمی که برای معلمان خریدخدمت پیش‌بینی و تصویب شد کفاف لازم را نمی‌داد، زیرا با افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگری مواجه بودیم، در حالی که در ردیف بودجه سال گذشته، ۲۰ درصد افزایش درنظر گرفته بودند و این ناترازی وجود داشت که به امسال موکول شد و امیدواریم با پیش‌بینی جابه‌جایی اعتبار و ذیل قانون بودجه ۱۴۰۲ این ناترازی اصلاح و جبران شود. وی در پایان تاکید کرد: پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها را نیز دنبال می‌کنیم.
***
اطراف مدارس محله هرندی پایتخت پاکسازی می‌شود
اطراف مدارس محله هرندی پایتخت با همکاری آموزش‌و‌پرورش منطقه 12 تهران، شهرداری و پلیس مواد مخدر از آسیب‌های اجتماعی، پاکسازی و ایمن‌سازی می‌شود. با همکاری سه‌جانبه آموزش‌و‌پرورش و شهرداری منطقه ۱۲ و پلیس مبارزه با مواد مخدر، اطراف مدارس محله هرندی پایتخت از وجود آسیب‌های اجتماعی پاکسازی و در برابر بروز احتمالی چنین آسیب‌هایی ایمن‌سازی می‌شود. احمدرضا اصلانی، مدیر آموزش‌و‌پرورش منطقه 12 تهران در این باره گفت: طی بازدید میدانی به عمل‌آمده از مدارس محله هرندی و خیابان شوش که با حضور سرهنگ حسین باباپور، جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و امیر یزدی، شهردار منطقه 12 انجام شد، مقرر شد با حضور پررنگ‌تر پلیس و اقدامات پیشگیرانه شهرداری در این محله، ضمن پاکسازی معتادان متجاهر و عناصر نامطلوب از اطراف مدارس، سلسله‌اقدامات و عملیات‌ ایمن‌سازی مدارس منطقه در برابر آسیب‌های اجتماعی اجرا شود.
***
دستگیری بدل‌انداز به طلافروشی‌ها
فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری بدل‌انداز در بازار طلافروش‌های شهرری خبر داد. فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری بدل‌انداز در بازار طلافروش‌های شهرری و ۴ مالباخته خبر داد. سردار دوستعلی جلیلیان دیروز در تشریح این خبر بیان داشت: در پی وقوع چند فقره بدل‌اندازی در بازار طلافروش‌های شهرری موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیم عملیات کلانتری ۱۷۲ حرم حضرت عبدالعظیم(ع) قرار گرفت.  وی افزود: با انجام اقدامات فنی و تخصصی و بازبینی دوربین‌های مداربسته و بررسی بانک اطلاعات مجرمان، هویت و مخفیگاه متهم در محدوده شهرستان ری شناسایی شد. این مقام ارشد انتظامی گفت: پس از انجام هماهنگی‌های لازم، روز گذشته تیم‌های عملیاتی به موقعیت اعزام شدند و در یک عملیات متهم دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه متهم اموال مسروقه به ارزش۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد.  فرمانده انتظامی شهرستان ری در پایان با اشاره به اینکه تاکنون ۴ مالباخته، سارق سابقه‌دار را مورد شناسایی قرار داده‌اند، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده و اعتراف به بزه ارتکابی به دادسرا اعزام و سپس با قرار مناسب روانه زندان شد.
***
حذف دوربرگردان‌هاى داراى مشکل پایتخت
رئیس اداره مهندسى ترافیک پلیس راهور گفت: دوربرگردان‌هایی را که امکان حذف آنها وجود دارد، مسدود می‌کنیم. سرهنگ مصطفی زینی‌وند در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: ما در شهر تهران بحث ایمن‌سازی و رفع نقص دوربرگردان‌ها را با دوستان در حوزه مدیریت شهری در دستور کار قرار دادیم و دوربرگردان‌هایی را که امکان حذف آنها وجود دارد و می‌توان مسیر جایگزین برای آنها در نظر گرفت و مشکلی برای دسترسی مردم ایجاد نشود را مسدود می‌کنیم. وی افزود: دوربرگردان‌هایی را که به لحاظ اعتباری امکان آن وجود داشته باشد به صورت غیرهمسطح احداث شود در دستور کار قرار داده‌ایم. سرهنگ زینی‌وند بیان کرد: قاعدتا برای اینکه دوربرگردان‌های ایمنی داشته باشیم باید آنهایی را که به لحاظ شکل هندسی مشکل دارند بازطراحی کنیم و دوربرگردان‌هایی را که به صورت غیرهمسطح هستند بتوانیم در سطح شهر احداث کنیم.

Page Generated in 0/0065 sec