printlogo


کد خبر: 260504تاریخ: 1401/12/8 00:00
اخبار

۳ برابر شدن حجم مبادلات تجاری ایران و بلاروس
معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت از افزایش 3 برابری حجم مبادلات تجاری ایران و بلاروس خبر داد.
بنا به گزارشی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سیدمحمد موسوی، طی سفر به بلاروس با وزیران صنایع و حمل‌و‌نقل و معاون وزیر ارتباطات کشور بلاروس ملاقات کرد تا مشکلات اجرای تفاهمنامه‌ها و توافقات فی‌مابین را پیگیری کند.
معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت در جریان این سفر از افزایش ۳ برابری حجم مبادلات تجاری ایران و بلاروس خبر داد.
موضوع نقشه راه همکاری ۲ کشور که در سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور بلاروس به ایران نهایی و امضا خواهد شد، موضوع دیگری بود که در این سفر پیگیری شد.
شایان‌‌ذکر است مسؤولیت کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و بلاروس برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده و با پیگیری موثر این وزارتخانه، حجم مبادلات تجاری ۲ کشور نسبت به سال گذشته ۳ برابر شده است.
***
آغاز فروش همه خودروها در سامانه یکپارچه به هفته آینده موکول شد
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: فروش خودروی همه شرکت‌های خودروساز در سامانه یکپارچه از هفته آینده انجام می‌شود.
امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در برنامه رویداد رادیو گفت‌وگو اظهار داشت: برنامه‌های فروش خودروسازان بزرگ دولتی که قرار بود این هفته فروش بدون قرعه‌کشی داشته باشند لغو و قرار شد هفته آینده تمام خودروسازان در سامانه یکپارچه فروش داشته باشند.
وی افزود: این طرح از بزرگ‌ترین برنامه‌های فروش خودرو است که همه خودروسازان‌ محصولات خود را به صورت یکپارچه در یک سامانه عرضه می‌کنند.
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در صورتی که تقاضا برابر عرضه خودرو باشد خودرو بدون قرعه‌کشی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و در صورتی که تقاضا بیشتر از عرضه باشد، متقاضیان در لیست انتظار قرار می‌گیرند.
وی تصریح کرد: جزئیات این طرح عرضه گسترده خودرو به صورت یکپارچه چهارشنبه طی اطلاعیه‌ای به اطلاع عموم می‌رسد.
وی همچنین در ارتباط با عرضه خودرو در بورس کالا اظهار داشت: علاوه بر خودروهای چینی قرار است خودروهایی از دیگر کشورها مانند کره‌جنوبی را در بورس کالا عرضه داشته باشیم اما میزان آنها کم است.
قالیباف گفت: با توجه به اینکه از ابتدا برنامه فروش خودروهای اقتصادی در بورس کالا مطرح بود عمده خودروهای عرضه شده در بورس کالا نیز چینی و زیر 10 هزار دلار هستند اما اینکه اکنون قیمت بالایی به تومان دارند، وزارت صنعت مقصر نیست.
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین از عرضه چانگان مدل 35CS PLUS و CS55 در نخستین نوبت فروش خودروهای وارداتی خبر داد که بلافاصله پس از قرعه‌کشی خودروهای وارداتی برای فروش عرضه می‌شود.
***
مدیرعامل ایران خودرو  برکنار شد
یک منبع آگاه در وزارت صنعت گفت: با پیگیری وزارت صنعت، مدیرعامل ایران خودرو برکنار و علیمردان عظیمی جایگزین وی شد.
طبق پیگیری از منابع آگاه در ایران خودرو و وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت، مهدی خطیبی از مدیرعاملی ایران خودرو برکنار و علیمردان عظیمی عضو هیات‌مدیره سایپا، جایگزین وی شد.
یک مقام آگاه در وزارت صنعت در این باره گفت: در پی واگذاری خودروی خارج از ضابطه به برخی مدیران و سازمان‌های دولتی،‌ مدیرعامل ایران خودرو برکنار شد. 
هفته قبل هم رئیس سازمان حج و زیارت که برای مدیران خود خارج از ضابطه از یک شرکت خصوصی خودروی بدون نوبت دریافت کرده بود،‌ پس از پایان دوره مدیریت، دوره تصدی‌اش وی تمدید نشد و عباس حسینی جایگزین وی شد. 
***
عرضه گوشت گوساله داخلی کیلویی 203 هزار تومان
مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی روز گذشته گفت: از امروز گوشت گوساله داخلی به صورت چهار تکه در میادین میوه و تره‌بار تهران و صنوف منتخب کیلویی 203 تا 264 هزار تومان عرضه می‌شود.
مسعود امراللهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی دیروز در تلویزیون اعلام کرد: از امروز گوشت داخلی به صورت چهار تکه در میادین میوه و تره‌بار تهران و صنوف منتخب عرضه می‌شود.
مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی افزود: قیمت هر کیلوگرم گوشت قلوگاه گوساله 203 هزار، سردست 205 هزار، ران 257 هزار و راسته گوساله 264 هزار تومان است.
وی گفت: در روزهای آینده توزیع گوشت گوساله در استان‌های دیگر هم انجام خواهد شد.
وی همچنین از ادامه واردات تا پایان اردیبهشت سال آینده خبر داد و گفت: گوشت گوسفندی وارداتی بسته‌بندی شده 247 هزار، گوشت گوساله سردست و ران و بسته‌بندی 220 هزار، گوشت مخلوط 195 هزار و گوشت چرخ‌کرده 175 هزار تومان عرضه می‌شود.
امراللهی همچنین از توزیع گوشت منجمد کیلویی 150 هزار تومان در سراسر کشور خبر داد و گفت: قرار است گوشت منجمد قطعه‌بندی‌شده هم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ابتدا در استان تهران و پس از آن در استان‌های دیگر با قیمت میانگین 165 تا 170 هزار تومان آغاز شود.

Page Generated in 0/0054 sec