printlogo


کد خبر: 260505تاریخ: 1401/12/8 00:00
اخبار

استان مرکزی مقصد هفدهمین سفر استانی رئیس قوه‌قضائیه
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در هفدهمین سفر استانی خود از زمان تصدی ریاست دستگاه قضا، امروز در صدر هیات عالی قضایی به استان مرکزی سفر خواهد کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز رسانه قوه‌قضائیه، دیدار با تولیدکنندگان و صنعت‌گران، دیدار با اقشار مختلف مردم، شرکت در جلسه حل اختلاف و صلح و سازش، دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان مرکزی، حضور در جلسه شورای اداری و همچنین بررسی مشکلات قضایی استان و تصویب مصوبات برای رفع این مشکلات، از مهم‌ترین برنامه‌های سفر رئیس قوه‌قضائیه به استان مرکزی است. سایر مسؤولان عالی قضایی که در سفر به استان مرکزی رئیس عدلیه را همراهی می‌کنند، هر کدام به نقاط مختلف این استان خواهند رفت تا ضمن دیدار مستقیم و بدون واسطه با مردم از نزدیک با مشکلات‌شان آشنا شوند و برای برطرف کردن مسائل قضایی و سایر مشکلات آنها در حد مقدورات، اقدامات مقتضی را انجام دهند. محسنی‌اژه‌ای از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در دهم تیرماه سال گذشته تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیات عالی قضایی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان، خراسان‌رضوی، سیستان‌وبلوچستان، قم، یزد، خراسان جنوبی و زنجان سفر کرده است و سفر به استان مرکزی، یازدهمین سفر رسمی ریاست قوه‌قضائیه در دوره جدید محسوب می‌شود.
***
تشکیل قرارگاه عملیاتی مشترک با دولت عراق برای هماهنگی اربعین
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی از توافق با دولت عراق برای تشکیل یک قرارگاه عملیاتی مشترک خبر داد که هدف آن هماهنگی بهتر برای پیشبرد برنامه‌ها و نیز حل مسائل و مشکلات مرتبط با زائران حسینی در مراسم اربعین سال آینده اعلام شده است.
سیدمجید میراحمدی بر ضرورت اصل مدیریت واحد در موضوع اربعین حسینی تاکید کرد و گفت: ستاد مرکزی اربعین حسینی مرجع اصلی سیاست‌گذاری در حوزه مدیریت زائران حسینی است و هماهنگی همه دستگاه‌ها با ستاد برای خدمات‌رسانی قوی‌تر به زائران امری ضروری است. رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در ادامه صحبت‌های خود از توافق صورت‌گرفته با دولت عراق برای ایجاد یک قرارگاه مشترک عملیاتی اربعین خبر داد و گفت: این قرارگاه با هدف هماهنگی بهتر برای پیشبرد مسائل مرتبط با زائران حسینی ایجاد می‌شود. وی گفت: این قرارگاه با محوریت استان‌های مرزی فعال می‌شود و نحوه اعزام زائران، امکانات ترابری و فعال‌سازی گیت‌های خروجی و ورودی مورد بررسی قرار می‌گیرد. توسعه گذرگاه‌های مرزی از دیگر موضوعات مورد اشاره میراحمدی بود. او در این باره گفت: با طرف عراقی در این باره گفت‌وگو و توافق شد ظرفیت‌های فنی برای عملیاتی شدن این مهم مورد بررسی و اجرا واقع شود. میراحمدی در پایان به توسعه پارکینگ‌های شخصی در استان‌های مرزی هم اشاره داشت و گفت: با توجه به ظرفیت حمل‌و‌نقل عمومی کشور، باید هم‌‌اکنون روی ظرفیت‌سازی پارکینگ خودروهای شخصی برای تحت پوشش قرار دادن موضوع جابه‌جایی زائران در ایام اربعین برنامه‌ریزی داشته باشیم.
***
گفت‌وگوی تلفنی ولایتی و زیاد النخاله
علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در تماس تلفنی با زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از جهاد و مقاومت ملت فلسطین تاکید کرد. وی در این گفت‌وگو از اتحاد و یکپارچگی ملت فلسطین در مقابله با رژیم صهیونیستی تمجید کرد. از سوی دیگر زیاد النخاله با تاکید بر عزم ملت فلسطین برای تداوم مقاومت و مقابله با رژیم صهیونیستی، گفت: ما به شجاعت مبارزان و فداکاری و اقدامات میدانی آنها در مقابله با نیروهای صهیونیستی و ارتش مسلح آنها افتخار می‌کنیم. وی خاطرنشان کرد که شجاعت مبارزان فلسطینی در میدان‌های نبرد و حمایت مردم فلسطین از آنها، دلیلی بر این مساله است که ملت فلسطین شکست نخواهد خورد و عقب‌نشینی نمی‌کند و تا آزادی قدس و فلسطین به مقاومت خود ادامه خواهد داد. النخاله همچنین تاکید کرد که مقاومت فلسطین برگزاری کنفرانس«العقبه» را محکوم می‌کند و این کنفرانس حقوق ملت فلسطین را هدف قرار داده است.
***
سرلشکر موسوی: ایران عزت و پیشرفت عراق را امنیت و ثبات خود می‌‌داند
امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار «ثابت محمد سعید رضا العباسی»، وزیر دفاع عراق گفت: ما دل‌مان می‌خواهد عراق همواره سربلند و سرافراز باشد. پیشرفت، ثبات و عزت عراق را پیشرفت و ثبات خودمان می‌دانیم و هر کاری هم در راستای توسعه، پیشرفت و امنیت عراق از دست‌مان بر آید انجام خواهیم داد. امیر موسوی با تاکید بر اینکه امنیت وارداتی نیست، خاطرنشان کرد: کشورهای غربی با هدف ایجاد امنیت وارد کشورها می‌شوند، ولی هدفی جز چپاول ثروت آنها ندارند و کاری نیز برای ایجاد امنیت انجام نمی‌دهند. امنیت منطقه باید توسط خود کشورها و با تکیه بر ظرفیت‌های ملت‌ها و منطقه ایجاد شود. وی گفت: از استقرار دولت در عراق بسیار خوشحالیم. امنیت عراق را امنیت خودمان می‌دانیم و همان‌طور که به مرزهای خود حساس هستیم به مرزهای عراق نیز حساس هستیم. عراق، ایران و سوریه سابقه طولانی و تجربه‌ای ارزشمند در مبارزه با تروریسم دارند و آمادگی داریم این تجربیات را ارائه بدهیم. در ادامه این دیدار «ثابت محمد سعید رضا العباسی»، وزیر دفاع عراق، با تشکر از میزبانی جمهوری اسلامی ایران، از نقش کشورمان در مبارزه با گروه‌های تکفیری و داعش تشکر کرد و گفت: ما شاهد بودیم که چگونه رزمندگان ایرانی در مبارزه با داعش و کمک به ما جنگیدند و شهید دادند و ما قدردان این اقدام جمهوری اسلامی ایران و همکاری آنها هستیم. وی با گرامیداشت یاد و خاطره ۲ فرمانده بزرگ مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، اظهار کرد:  هیچ مانعی نمی‌تواند خللی در روابط برادرانه ۲ کشور و ۲ ملت ایجاد کند و امیدواریم این روابط رو به گسترش باشد.

Page Generated in 0/0066 sec