printlogo


کد خبر: 260521تاریخ: 1401/12/9 00:00
اخبار

کتابشهر به شهرستان زابل رسید
شعبه زابل کتابشهر ایران روز پنجشنبه ۱۱ بهمن‌ماه با حضور تعدادی از مسؤولان محلی در این شهرستان افتتاح می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، شعبه زابل کتابشهر ایران روز پنجشنبه ۱۱ اسفند ‌ماه با حضور تعدادی از مسؤولان محلی در این شهرستان افتتاح می‌شود. در این مراسم علاوه بر مراسم افتتاحیه کتابشهر، کتاب «بلند بالا» نوشته ملیحه نیک‌بخت، نویسنده زاهدانی کتاب (خاطرات شهید عباسعلی خمری ده سوخته) حضور دارد و این کتاب در مراسم افتتاحیه رونمایی می‌شود. کتابشهر زابل در خیابان نیمروز (بیرجندی‌های سابق) روبه‌روی نیمروز 5 واقع شده از روز پنجشنبه شهروندان زابل می‌توانند با حضور در کتابشهر شهر خود از خدمات متنوع فرهنگی این فروشگاه بهره‌مند شوند.
***
«ققنوس» روح‌الامین تقدیم به روح آتش‌نشان شهید
حسن روح‌الامین جدیدترین نقاشی خود را با عنوان «ققنوس» به روح بلند فرمانده شجاع شهید قریب‌رضا دارابی تقدیم کرد. به گزارش «وطن امروز»، حسن روح‌الامین، هنرمند نقاش متعهد و انقلابی که به مناسبت‌های مختلف اثر خلق می‌کند، این بار پس از شهادت قریب‌رضا دارابی، آتش‌نشان از خود گذشته، اثری با عنوان «ققنوس» تقدیم روح او کرد. بر این اساس، مراسم تشییع آتش‌نشان شهید قریب‌رضا دارابی که در حادثه آتش‌سوزی ساختمان اداری در خیابان بهار به مقام پرفیض شهادت نائل آمد، ساعت ۸:۳۰ صبح دیروز دوشنبه هشتم اسفند ماه با انجام تشریفات از سوی اداره مرکزی سازمان آتش‌نشانی تهران در خیابان آزادی خیابان میمنت برگزار و پیکر او در امامزاده علی‌اکبر، محله چیذر به خاک سپرده شد.
***
پیاده‌روی فرهنگی افراد طیف اوتیسم
اولین مسابقه پیاده‌روی فرهنگی افراد طیف اوتیسم همزمان با میلاد حضرت ولیعصر(عج) چهارشنبه ۱۷ اسفند از ساعت ۱۰ در بوستان ولایت برگزار می‌شود. این پیاده‌روی سراسری که با حضور خانواده‌ها و بچه‌های طیف خفیف و شدید اوتیسم برگزار می‌شود، به صورت همایش - مسابقه است و در پایان مسیر پیاده‌روی بوستان ولایت، به ۲۴ نفر از بچه‌های اوتیسم جوایزی تعلق خواهد گرفت. مسابقه پیاده‌روی اوتیسم ویژه کودکان زیر ۶ سال، ۶ تا ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال است و هدف این همایش سراسری ارتقای شناخت اجتماعی خانواده‌ها و آشنایی آنها با توان و استعداد‌های کودکان اوتیسمی است.
***
سازمان سینمایی سوره انیمیشن‌های «بادآباد» و «خواب ‌دزد» را می‌سازد
انیمیشن‌های‌ «بادآباد» و «خواب‌ دزد» 2 طرح نهایی چهارمین دوره پرتاب انیمیشن «رویازی» توسط سازمان سینمایی سوره برای سرمایه‌گذاری انتخاب شدند. به گزارش «وطن امروز»، ۲ طرح «بادآباد» و «خواب دزد» که در چهارمین دوره رویداد پرتاب انیمیشن «رویازی» به مرحله نهایی رسیده بودند، توسط این سازمان برای سرمایه‌گذاری انتخاب شدند. روایت «بادآباد» داستان شخصیت نوجوانی به نام «بادبد» از شهری ساخته شده از باد است که آرزو دارد ناخدای شهرشان، «بادآباد» شود و به دنبال این آرزو مسائل و داستان‌های مختلفی برای او و دوستانش پیش می‌آید. سازمان سینمایی سوره سرمایه‌گذاری مشارکتی 50 درصدی در این طرح خواهد داشت. «خواب دزد» درباره دختربچه‌ای است که در مقابله با یک غریبه که خواب و رویای مردم شهر را می‌خرد و به آنها طلا می‌دهد، وارد ماجراها و داستان‌های مختلفی می‌شود. سازمان سینمایی سوره سرمایه‌گذاری مشارکتی 70 درصدی در این طرح خواهد داشت. چهارمین رویداد پرتاب انیمیشن «رویازی» با شعار «رویاهاتو زندگی کن» با تلاش مرکز انیمیشن سوره پس از برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاهی 12 آبان‌ماه سال جاری در سالن سوره حوزه‌ هنری به ایستگاه پایانی خود رسید. در این رویداد 12 گروه به مرحله نهایی راه یافتند. طرح‌های راه‌یافته به مرحله نهایی با ارائه طرح در مقابل سرمایه‌گذاران، فعالان و مسؤولان حوزه انیمیشن ایران، شانس خود را برای جذب سرمایه‌گذار امتحان کردند. مرکز انیمیشن سوره، به همت سازمان سینمایی سوره حوزه هنری، هر سال این رویداد را با محوریت «پیوند ایده و سرمایه» برگزار می‌کند.
***
«رستگاری» ده‌نمکی به رمضان ۱۴۰۲ می‌رسد؟
سریال ماورایی مسعود ده‌نمکی با نام «رستگاری» که از سوی برخی رسانه‌ها به عنوان گزینه پخش در رمضان ۱۴۰۲ از آن یاد می‌شد، این روز‌ها در مرحله پیش‌تولید است و قطعا پخش آن به رمضان پیش رو که با نوروز نیز مصادف است، نمی‌رسد. با توجه به موضوعی که سریال مسعود ده‌نمکی داشت (ژانر ماورایی)، پیش‌بینی می‌شد این سریال برای رمضان ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده باشد اما براساس پیگیری‌ها از چند تن از عوامل این سریال، در حال حاضر سریال «رستگاری» در مرحله پیش‌تولید قرار دارد.هر چند به گفته سازندگان «رستگاری»، از ابتدا هم بنا نبوده این مجموعه به پخش در ماه رمضان ۱۴۰۲ برسد و بر این اساس، اگر بنا بر تولید به موقع باشد، می‌تواند جزو گزینه‌های پخش برای رمضان ۱۴۰۳ به حساب آید. متن سریال ۳۰ قسمتی «رستگاری» که در گونه ماورایی و به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود ده‌نمکی در حال پیش‌تولید است، توسط حسن وارسته نوشته شده است. نام وارسته در نگارش سریال‌هایی چون «پایتخت»، «دودکش»، «علی‌البدل»، «دیوار به دیوار» و «بچه مهندس» به چشم می‌خورد و حالا طراحی و سرپرستی فیلمنامه سریال ماورایی «رستگاری» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی را عهده‌دار شده است. ده‌نمکی پیش‌تر عنوان کرده بود، ترجیح می‌دهد فعلا با مدیوم تلویزیون حرف بزند. سریال «آزادی مشروط» او نیز به تازگی از تلویزیون پخش شد. این سریال ۳۰ قسمتی با محوریت طنز درباره فعالیت گروه‌های جهادی، کادر درمان و پرستاران در ایام کرونا بود؛ سریالی که به گفته مسعود ده‌نمکی فرمول آزمون پس داده‌ای از مانیفست کارهایش محسوب می‌شود.

Page Generated in 0/0064 sec