printlogo


کد خبر: 260531تاریخ: 1401/12/9 00:00
اخبار

یورگن کلینزمن سرمربی تیم‌ملی فوتبال کره‌جنوبی شد
فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی از انتخاب یورگن کلینزمن به عنوان سرمربی جدید تیم‌ملی این کشور خبر داد. به گزارش مهر، فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد یورگن کلینزمن به عنوان سرمربی جدید تیم‌ملی این کشور انتخاب شده است. کلینزمن سابقه سرمربیگری در تیم‌های ملی آمریکا و آلمان همچنین باشگاه بایرن مونیخ آلمان را دارد. پیش از این هدایت کره‌جنوبی بر‌عهده پائولو بنتو پرتغالی بود که پس از حذف کره‌جنوبی در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر به کار خود در کره پایان داد. کلینزمن البته در جریان جام‌جهانی قطر به عنوان کارشناس تلویزیونی برای تفسیر یکی از مسابقات ایران خبرساز شد و کارلوس کی‌روش سرمربی سابق تیم‌ملی کشورمان پیامی جنجالی علیه او صادر کرد تا جایی که کلینزمن مجبور به عذرخواهی شد. با حضور کلینزمن در کره‌جنوبی حالا تقابل تیم ‌ملی ایران با کره و همچنین بازی‌های کره‌جنوبی با قطر (به سرمربیگری کی‌روش) جذاب‌تر از قبل دنبال خواهد شد.
***
طلسم‌شکنی طارمی در شب باخت و ۹ نفره شدن پورتو
تیم فوتبال پورتو در هفته بیست‌ودوم لیگ پرتغال برابر ژیل ویسنته شکست خورد تا رویای تکرار قهرمانی در این رقابت‌ها برای این تیم دست‌نیافتنی‌تر شود. تیم فوتبال پورتو در هفته بیست و دوم لیگ پرتغال میزبان ژیل ویسنته بود و با نتیجه ۲ بر یک نتیجه را واگذار کرد. در این مسابقه مهدی طارمی مهاجم ایرانی با تیم پورتو اتفاقات عجیبی را تجربه کرد. او موفق شد در دقیقه ۴ گل نخست بازی را با انجام یک کار تیمی و پاسکاری‌های زیبا که خودش پایه‌گذار آن بود به ثمر برساند. طارمی که در ۴ دیدار گذشته پورتو گلزنی نکرده بود با این گل طلسم خود را شکست. این مهاجم البته در ثانیه ۱۳ بازی هم دروازه ژیل ویسنته را باز کرد که این گل آفساید اعلام شد. در حالی که پورتو برای باقی ماندن در کورس قهرمانی به پیروزی در این مسابقه نیاز داشت، در هر نیمه یک بازیکن اخراجی داد تا ۹ نفره از کسب ۳ امتیاز این بازی خانگی باز بماند. ابتدا ژائو ماریو در دقیقه ۳۵ و سپس اوریبه در دقیقه ۵۲ با دریافت کارت قرمز از زمین اخراج شدند. پورتو همچنین در نیمه دوم موفق شد گل دوم و تساوی را وارد دروازه حریف کند اما VAR این گل را مردود اعلام کرد. علی علیپور، مهاجم ایرانی تیم ژیل ویسنته که مصدوم است در فهرست این تیم مقابل پورتو حضور نداشت. با این نتیجه، پورتو ۵۱ امتیازی و در رده دوم جدول باقی ماند؛ در حالی که فاصله‌اش با بنفیکا در صدر جدول به ۸ امتیاز افزایش یافت. به این ترتیب یاران طارمی که فصل گذشته جام قهرمانی را بالای سر بردند بعید است امسال بتوانند از این عنوان خود دفاع کنند.
***
گزینه‌های سرپرستی وزارت ورزش و جوانان مشخص شدند
با توجه به شدت جراحات واردشده به وزیر ورزش و جوانان و احتمال طولانی بودن روند درمان حمید سجادی، صحبت‌هایی از انتخاب سرپرست برای این وزارتخانه مطرح شده است. به گزارش تسنیم، در پی سانحه بالگرد حامل حمید سجادی و هیات همراه در بافت کرمان، وزیر ورزش و جوانان در بیمارستان بستری است. با توجه به شدت جراحات واردشده به وزیر ورزش به‌نظر می‌رسد روند درمان وی مدتی به طول انجامد، از همین رو برای اینکه امور جاری وزارت ورزش پیش برود، شنیده شده است هیات دولت قصد دارد برای این وزارتخانه سرپرست تعیین کند. در حال‌حاضر سیدمحمد پولادگر، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و برنا فیروزی، معاون پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان ۲ گزینه سرپرستی این وزارتخانه هستند. این احتمال نیز وجود دارد که سرپرست وزارت ورزش از خارج از این وزارتخانه تعیین شود اما فعلا این دو از بیشترین شانس برای انتخاب شدن برخوردارند.
***
محرومیت ۴ ساله ملی‌پوش وزنه‌برداری
ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران با رای ستاد ملی مبارزه با دوپینگ محروم شد. شورای صدور رای ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران، ابوالفضل جمعه‌پور ورزشکار وزنه‌برداری را به‌مدت 4 سال از تمام فعالیت‌های ورزشی محروم کرد. نمونه اخذ شده از جمعه‌پور در تاریخ 25 مهر ماه سال جاری و در خلال برگزاری اردوی تیم‌ملی وزنه‌برداری انجام شد و طبق اعلام آزمایشگاه مرجع بین‌المللی، ماده ممنوعه موجود در نمونه وی «نورآندروسترون» و از گروه S1 فهرست مواد و روش‌های ممنوعه واداست. محرومیت ۴ ساله جمعه‌پور از تاریخ 10/10/1401 تا 9/10/1405 خواهد بود.
***
داور ال‌کلاسیکوی کوپا دل‌ری مشخص شد
خوزه لوئیس مونوئرا مونترو، پنجشنبه شب در برنابئو، بازی رفت نیمه‌نهایی کوپا دل‌ری بین رئال و بارسا را سوت خواهد زد. پنجشنبه شب در برنابئو شاهد ال‌کلاسیکو بین رئال و بارسا در نیمه‌نهایی کوپا دل ری خواهیم بود. بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال اسپانیا، مونوئرا مونترو داور این بازی حساس خواهد بود. خوزه لوئیس گونزالس و ایگلسیاس ویانوئوا، داوران VRA خواهند بود. این دومین بار است که مونوئرا مونترو داوری ال‌کلاسیکو را برعهده دارد و جالب اینکه هیچ‌کدام در لالیگا نبود‌ه‌اند. او سال گذشته بازی نیمه‌نهایی سوپرجام اسپانیا بین رئال و بارسا در ریاض را سوت زد که با برتری 2-3 رئال به اتمام رسید.
مونوئرا از سال 2019 وارد فهرست بین‌المللی شده و ۷ سال است در لالیگا قضاوت می‌کند. او 13 بار برای رئال سوت‌ زده و حاصل کار 11 برد برای رئال، یک تساوی و یک شکست بوده است. مونوئرا 20 بار نیز قضاوت بازی‌های بارسا را برعهده داشته و در آنها بارسا 13 بار برنده شده، ۳ بار مساوی کرده و ۴ بار نیز شکست خورده است.

Page Generated in 0/0088 sec