printlogo


کد خبر: 260541تاریخ: 1401/12/9 00:00
اخبار

طرح جدید آموزش‌و‌پرورش برای آموزش زبان‌های خارجی
وزیر آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه باید برنامه درسی با فعالیت‌های فوق‌برنامه و تربیتی تلفیق شود که در دستور کار قرار دارد و در سازمان پژوهش دنبال می‌شود، گفت: برنامه سکوی استعدادیابی نیز در دستور کار است و شروع خواهد شد. یوسف نوری در حاشیه گردهمایی گرامیداشت سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی که در تالار وحدت برگزار شد، با بیان اینکه برنامه سکوی استعدادیابی در دستورکار است و شروع خواهد شد، گفت: البته یک بخش کار شروع شده و مابقی بخش تربیتی باید در این سکو قرار بگیرد که آن را از این هفته خواهیم داشت. وی ادامه داد: مدرسه کانون تربیتی محله است و محور برنامه‌هایی که در این رویکرد داریم مربی است که بتواند از ظرفیت‌های محلی برای دانش‌آموزان استفاده کند. کتب درسی را هم داریم که باید برنامه درسی با فعالیت‌های فوق‌برنامه و تربیتی تلفیق شود که در دستورکار قرار دارد و در سازمان پژوهش دنبال می‌شود. همچنین باید از نخبگان برای تقویت مبانی نظری تحول و احیای امور تربیتی استفاده کنیم. نوری همچنین درباره آموزش زبان‌های خارجی گفت: همکارانم در سازمان پژوهش طرحی را آماده کرده‌اند که قرار بود در جلسه هفته گذشته شورای عالی آموزش‌و‌پرورش مطرح شود که فرصت نشد و به جلسه هفته آینده موکول شد که نتیجه آن را اعلام خواهیم کرد.
***
تأمین ۹۹ درصد داروهای کشور از تولیدات داخلی
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه به لحاظ عددی ۹۹ درصد اقلام دارویی مورد نیازمان را تولید می‌کنیم، گفت: در شرایطی که برخی کشورها تحریم‌های ظالمانه‌ای علیه ما اعمال کرده‌اند، اگر به برکت شرکت‌های فناورمان به این حد از اتکا نمی‌رسیدیم، امروز بحران بزرگی را در زمینه تامین اقلام داروها، تجهیزات و ملزومات مصرفی و مواد غذایی داشتیم.‌ سیدحیدر محمدی در نخستین نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان حوزه دارو، غذا و تجهیزات پزشکی گفت: در گذشته سالی چند قلم دارو می‌توانستیم وارد فهرست دارویی کشور کنیم اما امسال با کمک محققان این تعداد افزایش می‌یابد. در عین حال قطعا بیشترین حجم صادرات ما در این بخش مربوط به حوزه دانش‌بنیان است. اگر شرکت‌های ما بتوانند در این زمینه فعالیت کنند، بهتر می‌توانند صادرات را انجام دهند. وی با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های ما این است که تولید را به حدی تقویت کنیم که در صادرات محدودیتی ایجاد نشود، گفت: در سال آینده با توجه به اینکه مشکل ارز ترجیحی نداریم، با تامین پایدار، مشکل صادرات هم رفع می‌شود. پیش‌بینی ما برای صادرات دارو در سال آینده ۲۰۰ میلیون دلار است.  یکی از موانع صادرات ما ارز ترجیحی بود، زیرا طبیعتا وقتی به محصولی یارانه می‌دهیم، اجازه صادرات آن را نداریم. دارو، تجهیزات پزشکی و شیر خشک تحت حمایت ۱۰۰ درصدی یارانه و بر این اساس صادرات‌شان بسیار محدود بود.
***
دستگیری متهم به آتش‌سوزی عمدی در پایگاه بسیج
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری عامل متواری آتش‌سوزی عمدی در پایگاه بسیج خبر داد. به گزارش فارس، جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از دستگیری عامل آتش‌سوزی عمدی در پایگاه بسیج محدوده «حسن‌آباد فشافویه» در کمتر از یک ساعت خبر داد. 
سرهنگ حسینعلی ابن‌علی بیان داشت: در پی ناآرامی‌های اخیر در کشور شناسایی و دستگیری افرادی که تحت تاثیر معاندان با شعارنویسی و اقدامات انجام شده هنجارشکنانه قصد بر هم زدن نظم و امنیت را دارند، در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت. وی افزود: پس از کسب خبری مبنی بر آتش‌سوزی عمدی در یکی از پایگاه‌های بسیج محدوده «حسن‌آباد فشافویه» اقدامات تخصصی جهت شناسایی عامل یا عاملان اصلی در دستور کار کلانتری ۱۷۶ حسن‌آباد قرار گرفت. وی گفت: با بررسی میدانی، اشرافیت اطلاعاتی و بازبینی دوربین‌های مداربسته در کمتر از یک ساعت هویت و محل حضور متهم شناسایی و پس از انجام هماهنگی‌های لازم، تیم عملیات کلانتری ۱۷۶ به محل اعزام و در یک عملیات ضربتی، متهم دستگیر و به مقر پلیس منتقل شد.  سرهنگ ابن‌علی اظهار داشت: متهم در تحقیقات به عمل آمده به بزه ارتکابی معترف و پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.
***
برگزاری مسابقات ورزش‌های الکترونیک بر بستر شبکه همراه اول
همراه اول با در اختیار داشتن شبکه‌ای امن، گسترده و پایدار، بستر برگزاری مسابقات انتخابی تیم‌ملی ورزش‌های الکترونیک کشور شد. دومین دوره مسابقات انتخابی تیم ‌ملی ورزش‌های الکترونیک و نخستین دوره مسابقات ورزش‌های الکترونیک همراه اول در رشته‌های انتخابی بازی‌های جهانی رومانی و بازی‌های آسیایی چین با حمایت و همکاری اپراتور اول تلفن همراه برگزار می‌شود. قرار است در این دوره از مسابقات ورزش‌های الکترونیک که با ۳ بازی Efootball، Fifa و PUBG برگزار می‌شود، در مجموع بیش از ۲۰۰ میلیون تومان به نفرات برتر اعطا شود. مهلت ثبت‌نام برای شرکت در این رویداد ملی تا روز جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ است. مرحله مقدماتی مسابقات در حدفاصل 13 تا 16 اسفند سال جاری برگزار می‌شود که به صورت حضوری و مسابقات بازی موبایلی PUBG در همین بازه زمانی به صورت آنلاین و تحت نظارت فدراسیون ورزش‌های الکترونیک آسیا برگزار می‌شود. 
اختتامیه و مسابقات نهایی هر ۳ بازی نیز در روزهای ۱۸ و ۱۹ اسفند سال جاری برگزار خواهد شد. گفتنی است، ورزش‌های الکترونیک (eSports) یک تورنمنت سازمان‌یافته است که افراد یا تیم‌های چندنفره با استفاده از بازی‌های ویدئویی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

Page Generated in 0/0071 sec