printlogo


کد خبر: 260552تاریخ: 1401/12/9 00:00
اخبار

دولت مقابله با بی‌ثباتی در بازار ارز را وظیفه خود می‌داند
رئیس جمهور درباره افزایش نرخ ارز حتی در روزهای تعطیل گفت: جهش‌های ناگهانی قیمت ارتباطی به مؤلفه‌های بازار و تجارت ندارد و صرفا نتیجه انتظار تورمی و تلاش برای ایجاد تلاطم و التهاب در عرصه اقتصاد است که از خارج کشور ایجاد می‌شود و متاسفانه برخی هم در داخل در آتش آن می‌دمند.
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در دیدار نمایندگان ولی‌فقیه و ائمه جمعه مراکز استان‌ها، تحقق گفتمان انقلاب یعنی اجرای ارزش‌ها و برقراری عدالت اسلامی را پیام و خواست مردم در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری دانست و اظهار داشت: دولت مردمی در ابتدای کار خود با ۲ مساله مواجه بود، یکی انتظار دلدادگان به انقلاب اسلامی برای تحقق آرمان‌های انقلاب و دیگری شرایط خاصی که کشور داشت. 
رئیس‌جمهور در تشریح شرایط خاص کشور به گزارش‌های منابع رسمی از شاخص‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور در دهه ۹۰ اشاره کرد و گفت: کاهش مجموع نرخ رشد کشور به حدود ۰,۴ درصد، کاهش شدید فروش نفت و بازگشت درآمدهای آن، کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی، داغدار شدن روزانه حدود ۷۰۰ خانواده به دلیل شیوع کرونا و امثال آن از جمله مصادیق مشکلات پیش‌روی دولت مردمی در آغاز فعالیت بود که دولت سیزدهم با عزم به حل این مشکلات شروع به کار کرد. 
رئیسی با اشاره به افزایش قیمت ارز حتی در روزهای تعطیل که هیچ کسب‌وکار و تجارتی جریان ندارد، افزود: معلوم می‌شود که جهش‌های ناگهانی قیمت ارتباطی به مولفه‌های بازار و تجارت ندارد و صرفا نتیجه انتظار تورمی و تلاش برای ایجاد تلاطم و التهاب در عرصه اقتصاد است که از خارج کشور ایجاد می‌شود و متاسفانه برخی نیز در داخل در آتش آن می‌دمند. وی تصریح کرد: البته دولت وظیفه خود می‌داند که در مقابل این التهاب‌آفرینی ایستاده و تلاطم‌ها را کنترل و آرامش و ثبات را بر بازار حاکم کند. رئیسی از آغاز طراحی و اجرای راهکارهای مؤثر برای مدیریت بازار ارز و کنترل و تثبیت آن خبر داد و افزود: دولت با تمام توان برای تداوم رشد اقتصادی کشور تلاش خواهد کرد.
***
ولایتی در تماس تلفنی با اسماعیل هنیه: پیروزی فلسطین بسیار نزدیک است
علی‌اکبر ولایتی روز یکشنبه در تماس تلفنی با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) پیروزی‌ها و موفقیت‌های میدانی مقاومت در مقابله با رژیم صهیونیستی را تبریک گفت و جایگاه مقاومت و مبارزان فلسطینی در میان امت اسلامی را بسیار مهم و ارزشمند برشمرد.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به برگزاری نشست امنیتی عقبه تصریح کرد: این نشست نشانه بحران‌ها و تنگناهای رژیم صهیونیستی است که تلاش می‌کند با برگزاری چنین نشست‌هایی، از این بحران‌ها خارج شود، هر چند این نشست‌ها تاثیری بر اراده ملت فلسطین و مقاومت آنها ندارد، بلکه کشورها، گروه‌ها و جنبش‌های اسلامی که از فلسطین و مقاومت آن پشتیبانی می‌کنند، بویژه در محور مقاومت رو به افزایش
 است.
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در این گفت‌وگو از دکتر ولایتی تشکر کرد و گفت: ما در مرحله جدیدی از رویارویی با اشغالگران صهیونیست هستیم و مقاومت، امروز مانند روحی در وجود جوانان فلسطینی که درخط مقدم دفاع امت از قدس و مقدسات فلسطین هستند، دمیده است و ما به یاری پروردگار یقین داریم.
اسماعیل هنیه اضافه کرد: ما نشست امنیتی اردن را پیگیری می‌کنیم و می‌دانیم انتفاضه موجود در کرانه باختری، بحران و تنگنایی برای دشمن به وجود آورده است که نمی‌تواند با آن مقابله کند.
وی افزود: ده‌ها گردان مبارز هم اکنون در مناطق مختلف کرانه باختری با اشغالگران مبارزه می‌کنند، به همین خاطر دولت آمریکا با اعمال فشار بر برخی طرف‌ها، برای نجات دشمن صهیونیستی شتافته است.
هنیه تصریح کرد: نتایج این نشست، تاثیری بر مقاومت ندارد و مقاومت، اقدام و پایداری ادامه خواهد یافت و ما بخوبی می‌دانیم دشمن در بحرانی راهبردی قرار گرفته است که چنین نشست‌هایی آن را نجات نخواهد داد.
***
معاون قوه‌ قضائیه: اخذ انواع تعهد از مشمولان عفو صحت ندارد
معاون قضایی قوه‌قضائیه گفت: بر اساس شرایط عفو و ابلاغ معاونت قضایی قوه‌قضائیه به دادگستری استان‌ها، اظهار ندامت و پشیمانی از سوی افراد کفایت می‌کند و موضوع اخذ انواع تعهد از متهمان و محکومان اغتشاشات به هیچ وجه صحت ندارد.
حجت الاسلام‌والمسلمین رحیمی گفت: این ادعا که عفو حتما باید بعد از صدور حکم قطعی اعمال شود موضوعیت ندارد و براساس اختیارات قانونی، مقام معظم رهبری می‌توانند فردی را که به عنوان متهم در مرحله تحقیقات و دادسرا قرار دارد نیز مورد عفو قرار داده و در واقع پرونده او را مختومه اعلام کنند و به این ترتیب شخص دیگر به دادسرا احضار نشده و مورد تعقیب قضایی قرار نمی‌گیرد. ولی فقیه با اختیارات قانونی و شرعی می‌تواند عفو را در هر مرحله از پرونده قضایی اعمال کند. در رابطه با سوالات مطرح‌شده درباره اخذ تعهد از مشمولان عفو نیز، همان طور که پیش‌تر از سوی مرکز رسانه قوه‌قضائیه، تشریح شده بود، معاون قضایی قوه‌قضائیه تاکید کرد، براساس شرایط عفو و ابلاغ معاونت قضایی قوه‌قضائیه به دادگستری استان‌ها، اظهار ندامت و پشیمانی از سوی افراد کفایت می‌کند و موضوع اخذ انواع تعهد از متهمان و محکومان اغتشاشات به هیچ وجه صحت ندارد.

Page Generated in 0/0075 sec