printlogo


کد خبر: 260569تاریخ: 1401/12/10 00:00
اخبار

دیدار دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با جمعی از هنرمندان
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی روز یکشنبه 7 اسفند 1401 با جمعی از هنرمندان کشورمان در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش «وطن امروز»، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه با جمعی از هنرمندان کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.
بهروز افخمی، پوران درخشنده، سیدمسعود اطیابی، ابوالفضل پورعرب، محمدرضا شریفی‌نیا، سعید سهیلی، علی کریم، مجید کریمی، سیدضیاء هاشمی، حسین فرحبخش، رضا درستکار و محسن سلگی از هنرمندان حاضر در این دیدار صمیمانه بودند. در این دیدار برخی هنرمندان کشورمان در سخنانی به بیان مشکلات و موانع این عرصه پرداختند.
***
صادرات فیلم‌های کره‌ای به بالاترین حد رسید
صادرات فیلم‌های ساخت کره‌جنوبی در سال ۲۰۲۲ بالاترین رقم خود را از سال ۲۰۰۵ تاکنون تجربه کرد. به گزارش «وطن امروز»، شورای فیلم کره‌جنوبی خبر داده که صادرات فیلم این کشور در سال ۲۰۲۲ در مجموع به رقم 71.5 میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه در سال قبل، ۴۷ درصد افزایش داشت. این رقم پس از سال ۲۰۰۵ که با فروش ۷۶ میلیون دلار رکورددار بوده، دومین رقم بالای فروش ثبت شده است. در این بازه زمانی فیلم‌هایی که به دلیل شیوع کرونا اکران‌شان به تعویق افتاده بود اکران شدند و با موفق بودن فیلم‌ها در جشنواره‌های جهانی، نتایج بهتری در بازارهای فیزیکی رقم خورد. در این میان «تصمیم به ترک» ساخته پارک چان ووک و «دلال» نخستین فیلم کره‌ای هیروکازو کورئیدا هر ۲ در جشنواره کن به نمایش درآمدند و به ترتیب پیش‌فروش تضمین‌شده‌ای در ۱۹۲ و ۱۷۱ کشور به دست آوردند.
از دیگر فیلم‌هایی که به جشنواره‌ها راه پیدا کردند می‌توان از تریلر جاسوسی لی جونگ جائه با عنوان «شکار» که برای نخستین بار در کن نمایش داده شد و اکشن علمی تخیلی کیم هونگ سان با عنوان «پروژه شکار گرگ» که در تورنتو به نمایش درآمد و نتایج قابل توجهی کسب کردند، یاد کرد. در گزارش جزئیات بیشتری درباره این نتایج قابل توجه بیان نشده است.
تفکیک منطقه‌ای نشان می‌دهد آسیا با 34.4 میلیون دلار 48.2 درصد خریدهای سینمایی کره‌ای را انجام داده است. اروپا با 9.5 میلیون دلار 13.3 درصد خرید را انجام داده و آمریکای شمالی با 5.8 میلیون دلار 8.1 درصد و آمریکای لاتین با 1.2 میلیون دلار 1.8 درصد در خرید فیلم‌های کره‌ای نقش داشته‌اند.
***
مدیرکل مطبوعات وزارت ارشاد: 
پیگیر ماجرای تهدید خبرنگار تبریزی هستیم
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در واکنش به ویدئوی سیلی ‌زدن به خبرنگار تبریزی، این اقدام را محکوم کرد. به گزارش «وطن امروز»، ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در واکنش به ویدئوی سیلی‌ زدن به خبرنگار تبریزی در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام نوشت: آقایان مسؤول! ماجرای فرماندار و خبرنگار رفسنجانی که پیش آمد گفتید خبرنگار هم مقصر بوده، اصلا کاری ندارم این ادعا درست است یا غلط. اما سیلی‌ زدن و تهدید کردن قطعا محکوم است حتی اگر شهروند معمولی باشد چه رسد به نماینده افکار عمومی که مجوز رسمی از این نظام برای کار خبری دارد.
اینکه عضو شورای شهر خواسته خبرنگار از او فیلم نگیرد و قصدش انداختن گوشی بوده در کلان ماجرا فرقی نمی‌کند. با مدیرکل ارشاد صحبت کردم. در راه استانداری بود و قرار شد پیگیری کند. با خبرنگار و مسؤول خانه مطبوعات استان هم صحبت کردم. ۸ اسفند در برخی رسانه‌ها ویدئویی منتشر شد که یکی از اعضای شورای شهر تبریز به صورت خبرنگار سیلی می‌زند.
***
آغاز جشنواره فیلم ۱۰۰ از امروز در پردیس سینمایی ملت
سیزدهمین دوره جشنواره فیلم 100 از ساعت 14 امروز 10 اسفندماه با نمایش ویژه فیلم‌های کودک و نوجوان و نیز رویداد پرتاب 100×100 در پردیس سینمایی ملت شروع به کار می‌کند. اکران ویژه فیلم‌های کودک و نوجوان با حضور فعالان و چهره‌های شناخته‌شده این حوزه و رویداد پرتاب (پیچینگ) 100×100 با حضور نهادها و سازمان‌های فرهنگی دولتی و خصوصی برگزار خواهد شد. سیزدهمین جشنواره فیلم 100 با استقبال فیلمسازان و با ثبت بیش از 4600 اثر همراه بود و در مجموع 290 اثر به بخش‌های رقابتی و غیررقابتی آن راه یافتند. بیش از نیمی از آثار ارسال شده از سوی هنرمندان داخلی از شهرهای فراتهران و آثار ثبت شده از سوی فیلمسازان بین‌المللی از 127کشور بود. نمایش این فیلم‌ها در ۳ بخش ملی، بین‌المللی و مخاطب کودک و نوجوان از ساعت 14 تا 23 10 و 11 اسفند، در سالن‌های یک و ۲ پردیس سینمایی ملت صورت خواهد گرفت و برگزیدگان این جشنواره عصر روز 12 اسفند و در مراسم اختتامیه در تالار ایوان شمس معرفی خواهند شد.
برنامه نمایش فیلم‌های این جشنواره متعاقبا در سایت و شبکه‌های اجتماعی آن اعلام خواهد شد. همچنین لازم به ذکر است حضور مخاطبان و علاقه‌مندان در این جشنواره و تماشای آثار آن آزاد است. سیزدهمین جشنواره فیلم 100 به دبیری یوسف منصوری و به همت سازمان سینمایی سوره برگزار خواهد شد.

Page Generated in 0/0056 sec