printlogo


کد خبر: 260580تاریخ: 1401/12/10 00:00
اخبار

مصاحبه فارس با فدراسیون عراق درباره لغو بازی ایران
تیم‌ ملی فوتبال کشورمان قرار بود در فیفا دی پیش رو در ۲ بازی دوستانه به‌ترتیب به مصاف روسیه و عراق برود و طبق آخرین اخبار، تاریخ بازی‌های دوستانه یوزها در ایام فیفا دی به ترتیب مقابل روسیه و عراق 3 و 6 فروردین در ایران بود اما حالا فدراسیون فوتبال عراق از توافق با همتای روس خود برای برگزاری بازی دوستانه خبر داده است و نکته عجیب در این خبر تاریخ برگزاری بازی است که با تاریخ بازی ایران تداخل دارد. به همین دلیل اعلام شد بازی دوستانه عراق با ایران در تهران لغو شده و به جای آن عراق عازم روسیه می‌شود. در همین رابطه خبرنگار فارس سراغ «محمد عماد» مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال عراق رفت تا درباره آخرین وضعیت این بازی جویا شود. مسؤول عراقی در این باره گفت: تا الان توافقی با فدراسیون فوتبال ایران درباره برگزاری بازی دوستانه انجام نداده‌ایم و تاریخی تعیین نشده است. ما از ابتدا درباره مکان بازی اختلاف نظر داشتیم و این اختلاف کماکان پربرجاست. ما به دنبال برگزاری بازی در بغداد بودیم ولی فدراسیون ایران درخواست برگزاری بازی در تهران را کرد. وی افزود: ما امروز با فدراسیون روسیه برای بازی دوستانه به توافق نهایی رسیدیم و بازی ما با روسیه قطعی شد و قرار است 27 مارس (7 فروردین) این بازی در روسیه برگزار شود.
***
قرض ۵۰۰ هزار دلاری پرسپولیس از یک بانک!
باشگاه پرسپولیس برای پرداخت مطالبات بازیکنان و مربیان خارجی خود، از یک بانک به صورت ارزی پول قرض گرفته است. به گزارش ایسنا، باشگاه پرسپولیس این روزها با مشکلات مالی زیادی روبه‌رو شده و در این میان نتوانسته به تعهدات مالی خود در قبال برخی طلبکاران عمل کند. از طرف دیگر، این باشگاه پرداختی مناسبی به بازیکنان تیمش هم نداشته و تا اینجای فصل که هفته بیست‌ویکم برگزار شده، تنها ۴۴ درصد پرداختی داشته است. با این حال پرسپولیس با قرض گرفتن ارز، سعی کرده خارجی‌های خود را راضی نگه دارد تا به این ترتیب مشکلی بابت آنها وجود نداشته باشد. بر اساس اعلام یک مقام مطلع در باشگاه پرسپولیس به ایسنا، این باشگاه در ماه‌های اخیر بیش از ۵۰۰ هزار دلار از یکی از بانک‌ها به صورت قرض دریافت کرده و حدود ۲۰۰ هزار دلار از این پول را به پریرا بابت پیش‌قرارداد پرداخت کرده است. از طرف دیگر پرسپولیسی‌ها قرض‌هایی را هم به صورت یورویی از این بانک داشته‌اند. این مبالغ درحالی به صورت قرض از این بانک تامین شده که  پرسپولیس از بانک مذکور ۱۳۰ میلیارد تومان هم وام اخذ کرده تا هزینه‌های جاری خود را بپردازد. با توجه به اینکه باشگاه پرسپولیس ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار دلار از AFC بابت حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۰ طلبکار است و به خاطر تحریم‌ها هنوز نتوانسته این پول را دریافت کند، به نظر می‌رسد قرض‌های ارزی این باشگاه به پشتوانه این پول انجام شده است.
***
فدراسیون شطرنج روسیه به آسیا پیوست
فدراسیون شطرنج روسیه به عضویت فدراسیون شطرنج آسیا (ACF) درآمد. فدراسیون شطرنج روسیه رسما به عضویت فدراسیون شطرنج آسیا درآمد. این موضوع  دیروز در ابوظبی در مجمع فدراسیون شطرنج آسیا مورد بحث قرار گرفت. ۲۹ نماینده به ورود روسیه به آسیا رای مثبت دادند، یک رای مخالف و ۶ رای ممتنع نیز داده شد. در بیانیه فدراسیون شطرنج روسیه آمده است: امروز یک روز تاریخی برای ما  بود. برای نخستین بار فدراسیون شطرنج ما که یکی از قوی‌ترین فدراسیون‌های شطرنج جهان است، از قاره‌ای به قاره دیگر نقل مکان کرد. ما از نمایندگان اجلاس شطرنج آسیا سپاسگزاریم که در مجمع قاره‌ای با اکثریت آرا از انتقال ما به ACF حمایت کردند. آندری فیلاتوف رئیس فدراسیون شطرنج روسیه نیز گفت: این اتفاق نشان‌دهنده اعتماد به ما و از طرف دیگر عملکرد خوب فدراسیون ما است.
***
واکنش بنزما به انتخاب مسی: شما دروغ می‌گویید!
مهاجم فرانسوی رئال مادرید به انتخاب لیونل مسی به عنوان بهترین بازیکن جهان از سوی فیفا واکنش طعنه‌آمیزی داشت. به گزارش اسپورت، مراسم انتخاب برترین‌های سال فوتبال جهان در پاریس برگزار شد و لیونل مسی، فوق‌ستاره آرژانتینی، به عنوان بهترین بازیکن سال فیفا انتخاب شد. او با پشت سر گذاشتن ام‌باپه و کریم بنزما توانست این جایزه را به دست آورد. کریم بنزما که پیش از این از سوی نشریه معتبر فرانس‌فوتبال عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان را در سال ۲۰۲۲ به دست آورده بود واکنش جالبی به انتخاب مسی داشت. او با منتشر کردن ویدئویی به طعنه نوشت: «شما دروغ می‌گویید. صبح‌تان به خیر». بنزما پس از مسی و ام‌باپه با کسب ۳۴ امتیاز در رده سوم رده‌بندی فیفا برای انتخاب بهترین بازیکن جهان در سال ۲۰۲۲ قرار گرفت. بعد از بنزما لوکا مودریچ با ۲۸ امتیاز، ارلینگ هالند با ۲۴ امتیاز، سادیو مانه با ۱۹ امتیاز، آلوارز با ۱۷ امتیاز، اشرف حکیمی با ۱۵ امتیاز، نیمار با ۱۳ امتیاز، وینیسیوس با ۱۰ امتیاز و روبرت لواندوفسکی با ۷ امتیاز در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

Page Generated in 0/0056 sec