printlogo


کد خبر: 260588تاریخ: 1401/12/10 00:00
اخبار

رئیس IFRC از مشارکت مؤثر هلال‌احمر ایران در کمک به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه قدردانی کرد
دست مریزاد به هلال‌احمر ایران
هلال احمر ایران نخستین جمعیت ملی در دنیا بود که هواپیماهای حامل کمک‌های بشردوستانه و تیم‌های تخصصی امداد و نجات خود را به مناطق زلزله‌زده ترکیه و سوریه فرستاد و در تعامل با هلال‌احمر ۲ کشور میزبان، عملیات نجات را به پیش برد. «فرانچسکو روکا» رئیس فدراسیون جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال احمر به پاس این خدمات انسان‌دوستانه  (IFRC) با ارسال نامه‌ای به پیرحسین کولیوند از کمک سریع و موثر هلال‌احمر ایران به آسیب‌دیدگان زلزله ترکیه و سوریه قدردانی کرد.  به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، فرانچسکو روکا در این نامه نوشته است: «واژه‌ها از بیان میزان قدردانی و سپاسگزاری من از داوطلبان و کارکنان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران که از همان ابتدای بروز شرایط اضطراری به طور خستگی‌ناپذیر برای نجات جان افراد و حمایت از نیازمندان تلاش کردند، عاجزند». در ادامه ضمن  قدردانی از هلال‌احمر ایران برای انجام عملیات امداد و نجات در مناطق زلزله‌زده ترکیه و سوریه، به فعالیت چشم‌گیر این جمعیت در پاسخ به سوانحی چون سیل و زلزله و همچنین تبعات نامطلوب تغییرات اقلیمی در داخل مرزهای ایران اشاره کرده و نوشته است: «بی‌شک، تلاش‌های شما با در نظر گرفتن پاسخ بشردوستانه‌ای که جمعیت هلال‌احمر شما در سطح ملی در منطقه خوی و در چندین استان متاثر از مشکلات آب و هوایی انجام می‌دهد، بسیار معنادارتر است». رئیس فدراسیون جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر در پایان نوشته است: «از این فرصت استفاده می‌کنم و بار دیگر مراتب دوستی و احترام خود را نسبت به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران ابراز می‌دارم. همچنین شیوه رهبری و تعهد شما را تحسین کرده و به جناب‌عالی اطمینان می‌دهم فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر، در انجام ماموریت‌های بشردوستانه‌مان در کنار شما ایستاده است».
***
ثبت یک روز دیگر بدون فوتی کرونا در کشور
وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد: در شبانه‌روز گذشته ۸۲ بیمار مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند. بر این اساس از ظهر روز دوشنبه تا ظهر سه‌شنبه ۹ اسفند، ۸۲ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی و ۳۶ نفر از آنها بستری شدند. در طول این مدت، هیچ‌یک از بیماران «کووید-۱۹» در کشور جان خود را از دست ندادند و مجموع جان باختگان این بیماری در عدد ۱۴۴ هزار و ۸۴۵ ماند. تا کنون ۷ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۳۶۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۲۸۸ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. در حال حاضر، ۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۹۴ شهر در وضعیت زرد و ۳۴۸ شهر کشور نیز در وضعیت آبی قرار دارند.
***
اجرای کارویژه‌های سلامت برای توانمندسازی محلات کشور
کارویژه‌های سلامت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام در محلات کم‌برخوردار اجرا می‌شود. مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای طرح توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار کشور (حرکت مبارک ۲۰۲۰) ضمن اعلام این خبر گفت: بنیاد ۱۵ خرداد در توانمندسازی محلات کم‌برخوردار با قرارگاه تحول محلات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) همکاری ویژه‌ای دارد و کارویژه‌های سلامت بنیاد در محلات کم‌برخوردار هم اجرا می‌شود. حمیدرضا علیان‌زادگان ادامه داد: تجهیز و بازسازی مرکز درمانی محله اتابک تهران در سال گذشته در همکاری با قرارگاه توانمندسازی محلات انجام شد و در ادامه تجهیز و نوسازی مرکز درمانی و باشگاه ورزشی محله شهید مطهری جنوب تهران نیز در دستور کار قرار گرفته که قرار است تا پایان سال افتتاح شود. وی خاطرنشان کرد: همچنین بنیاد ۱۵ خرداد در سال جاری اجرای کارویژه‌های غربالگری‌های بینایی، شنوایی، تامین کمک هزینه درمان بیماران صعب‌العلاج، تامین اقلام توان‌بخشی پیگیری کرده است.
***
همکاری همراه اول و سازمان مدیریت بحران برای کاهش خسارات مالی و جانی
همراه اول و سازمان مدیریت بحران برای کاهش خسارات مالی و جانی با به کارگیری فناوری‌های نوین تفاهمنامه همکاری امضا کردند. دیروز در مراسمی با حضور مهدی اخوان‌بهابادی، مدیرعامل همراه اول و محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره همکاری برای کاهش خسارات مالی و جانی با به کارگیری فناوری‌های نوین تفاهمنامه همکاری امضا شد. در این مراسم که در برج همراه برگزار شد، ۲ طرف متعهد شدند در حوزه‌های علمی، پژوهشی و اجرایی با به کارگیری فناوری‌های نوین در حوزه مدیریت بحران همکاری کنند. بحران و بلایای طبیعی، سالانه خسارات جانی و مالی بسیاری را به کشورها وارد می‌کند. فناوری‌های نوین کمک می‌کند با اطلاع بهنگام، خسارات را تا حد امکان کاهش داده و در کمترین زمان، شرایط موجود را احیا کنیم. طراحی و توسعه سامانه‌های دیجیتال و هوشمند جهت به کار بردن در حوزه خدمات‌رسانی و مدیریت حوادث و سوانح، اطلاع‌رسانی به افراد محلی در شرایط بحران و اعلام هشدار به شهروندان با آلارم صوتی متفاوت، ایجاد دکل مخابراتی با کاربری دومنظوره سیگنالینگ بحران و ارتباطات سیار، برقراری ارتباطات پایدار، بهره‌برداری از زیرساخت‌های فنی موجود و ارائه خدمات آموزش همگانی از جمله خدمات مطرح در این تفاهمنامه است.

Page Generated in 0/0104 sec