printlogo


کد خبر: 260601تاریخ: 1401/12/10 00:00
با وجود اینکه چند ماه از پایان اغتشاشات می‌گذرد رسانه معروف آمریکایی همچنان مشغول تولید اخبار دروغ جهت آشوب افکنی است
دروغگو مثل «سی‌ان‌ان»

گروه سیاسی: در ماه‌های اخیر جنگ ترکیبی تمام‌عیاری علیه ملت ایران شکل گرفت و در نهایت مانند تمام غائله‌ها و بلوا‌های دهه‌های گذشته، با رسوایی دشمنان به شکست در میدان منتهی شد؛ شکستی که نباید در فضای رسانه‌ای پذیرفته می‌شد. در فضای رسانه، غائله هنوز ادامه دارد و ظاهرا قرار است همچنان نیز ادامه داشته باشد. در حوادث اخیر کشور، جنگ رسانه‌ای به حدی گسترده شد که حتی رسانه‌های به ظاهر معتبر آمریکایی هم اعتبار خود را پای القای این دروغ‌ها به حراج گذاشتند.
کتک زدن متهم تا حد مرگ و بالا آوردن خون، شوک الکتریکی و شکستگی اعضای بدن بخشی از گزارشی است که «سی‌ان‌ان» به نقل از بازداشت‌شدگان بازداشتگاه‌های مخفی در ایران منتشر کرده است؛ توصیفاتی هولناک از شکنجه‌هایی مخوف که خواننده را یاد دوران ساواک یا سیاه‌چاله‌های قرون وسطی در اروپا می‌اندازد و با تمام توان رسانه‌ای پرطمطراق غرب به ذهن مخاطبان شلیک می‌شود.
بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی قوه قضائیه، «سی‌ان‌ان» رسانه نزدیک به حزب دموکرات حاکم بر آمریکا، پیش‌تر با انتشار چند گزارش، ادعا‌های بی‌اساسی را درباره بازداشت‌شدگان حوادث اخیر مطرح و گزارش‌هایی را منتشر کرده بود که صحت‌سنجی و موثق بودن آنها محل سوال و اشکال جدی بود. برای مثال درباره بازداشت «آرمیتا عباسی» و شرایط وی در زندان، این رسانه آمریکایی ادعا‌هایی را مطرح کرد که با آزاد شدن او از زندان، کذب بودن این گزارش کاملا به اثبات رسید اما «سی‌ان‌ان» هیچ گاه بابت این گزارش‌های دروغ از مخاطبان خود عذرخواهی نکرد. به نظر می‌رسد ماموریتی که به شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» واگذار شده به حدی برای غرب اهمیت دارد که حتی رسوایی‌ها و شکست‌های سریالی در گزارش‌های قبلی نیز مانع ادامه این سناریوسازی نشده است. این شبکه آمریکایی در گزارش جدید خود سعی کرده از افرادی با هویت مشخص استفاده کند؛ فردی که ادعا می‌شود تا چندی پیش در ایران بوده و تحت شکنجه‌های مخوف قرار گرفته و بعد بنا به دلایل نامعلومی بدون اینکه محاکمه شود آزاد شده است. جالب اینجاست که قربانیان گزارش «سی‌ان‌ان» مدعی می‌شوند این شکنجه‌های خوفناک برای گرفتن اعتراف از آنها در دادگاه‌ها بوده است اما در همین گزارش تاکید می‌شود این قربانیان قبل از اینکه دادگاهی شوند به دلایل نامعلومی که خودشان هم نمی‌دانند آزاد شده‌اند.
* روایت‌هایی از شکنجه‌های هولناک
«سی‌ان ان» در گزارش جدید خود، شدت شکنجه‌ها در ایران را هم افزایش داده است. قربانیان شکنجه‌های هولناکی مانند کشیدن ناخن، تجاوز به مردان، برق گرفتگی و شکستگی دست و پا را روایت می‌کنند. فردی که «سی‌ان‌ان» او را «کیوان صمدی» معرفی کرده و توصیف‌گر این شکنجه‌های هولناک است هر چند هویت مشخصی برای او ذکر می‌شود اما هیچ سند و شاهد و قرینه‌ای برای اثبات ادعا‌های سنگینش مطرح نمی‌کند.
در ماه‌های اخیر در جریان اغتشاشات ایران، تعدادی از افراد بازداشت و اکثریت قریب به اتفاق آنها آزاد شده‌اند و اکنون باید این سوال را از «سی‌ان‌ان» پرسید که در بدن کدام یک از باداشت شدگان اخیر که از زندان آزاد شده‌اند آثاری از «کشیده شدن ناخن» یا «شکستگی دست و پا» مشاهده شده است؟  
در گزارش اخیر «سی‌ان‌ان» علاوه بر «کیوان صمدی»، یک فرد دیگر با نام مستعار «مهران» هم معرفی می‌شود.
«سی‌ان‌ان» به نقل از وی می‌نویسد: افراد به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و در نهایت دچار شکستگی بینی، دست یا دنده شدند.
پیگیری‌های خبرگزاری میزان از مراجع مختلف قضایی در استان آذربایجان غربی و حتی استان‌های همجوار اما حکایت از آن داشت که فردی با هویت «کیوان صمدی» و با مشخصاتی که در خبر «سی‌‎ان‌ان» ادعا شده، اصلا در حوادث اخیر کشور بازداشت نشده است و معلوم نیست آیا فردی با همین هویت وجود خارجی دارد یا خیر؟

Page Generated in 0/0054 sec