printlogo


کد خبر: 260615تاریخ: 1401/12/10 00:00
اخبار

سخنگوی دولت:
ایرانی‌ترین  فاز پارس‌جنوبی افتتاح می‌شود
سخنگوی دولت گفت: یازدهم اسفند سفر استانی رئیس‌جمهور به بوشهر انجام می‌شود که برنامه‌ها و افتتاح‌های بسیار خوبی برای آن برنامه‌ریزی شده و طی آن ایرانی‌ترین فاز پارس‌جنوبی افتتاح می‌شود.
علی بهادری‌جهرمی در نشست خبری با اهالی رسانه گفت: ۱۱ اسفند سومین سفر استانی رئیس‌جمهور به بوشهر انجام خواهد شد. برنامه‌ها، جلسات و افتتاح‌های بسیار خوبی برای آن برنامه‌ریزی شده و به نوعی ایرانی‌ترین فاز پارس جنوبی افتتاح خواهد شد که در کشور عزیزمان در فاز ۱۴ به بهره‌برداری می‌رسد و به موجب آن روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز تولید خواهد شد. سخنگوی دولت بیان کرد: از دیگر برنامه‌های این سفر استانی افتتاح طرح‌های آب شیرین کن است؛ ۲ طرح با ظرفیت روزانه ۳۵ هزار متر مکعب و دیگری با ظرفیت روزانه بیش از ۶ هزار متر مکعب به افتتاح می‌رسد. طبق معمول سفرهای استانی، در این سفر بیش از ۲ هزار مسکن افتتاح خواهد شد و طرح‌های گردشگری بسیاری نیز در این سفر به افتتاح خواهد رسید.
***
وزیر امور خارجه:
آیا آلمانی‌ها می‌پذیرند فرزند هیتلر امروز صدراعظم شود؟
 وزیر امور خارجه درباره استفاده از واژه تروریست‌شویی در سخنانش، گفت: دشمنان خیلی تلاش می‌کنند از جمهوری اسلامی مشروعیت‌زدایی کنند و با شست‌وشوی تروریست‌ها، از آنها چهره جدیدی خلق کنند.
حسین امیرعبداللهیان درباره حضورش در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفت: در این نشست مواضع جمهوری اسلامی ایران را در این موضوع تبیین کردیم. وزیر امور خارجه افزود: همانطور که می‌دانید در ماه‌های گذشته دشمنان تلاش زیادی کردند که از موضوعی داخلی حداکثر سوءاستفاده را کنند و در پی اغتشاش، ناامنی و بی‌ثباتی و ترور در ایران بودند. از این فرصت استفاده و واقعیت‌های صحنه برای شرکت‌کنندگان در نشست تشریح شد. 
امیرعبداللهیان عنوان کرد: همچنین با برخی همتایان و وزرای خارجه درباره مناسبات دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو داشتیم. وی ادامه داد: ملاقات مهمی با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل داشتم که مسائل مهمی چون رفع تحریم‌ها، همکاری بر اساس یک نقشه راه جدید میان تهران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا یمن، افغانستان و اوکراین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 
رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه بیان کرد: جلسه‌ای با ۴ سازمان بین‌المللی بشردوستانه داشتم. محور گفت‌وگوهای ما نیرومندسازی همکاری‌های سازمان‌های بشردوستانه بین‌المللی در حمایت از وضعیت پناهندگان و مهاجران افغانستان بود. 
امیرعبداللهیان اظهار کرد: در حالی که نزدیک به ۵ میلیون آواره مهاجر و پناهنده افغان در ایران داریم، متاسفانه سازمان‌های بشردوستانه بین‌المللی توجهی به ارسال کمک و حمایت از این جمعیت بزرگ ندارند، ضمن اینکه تحریم‌های یکجانبه آمریکا باعث شده وضعیت آوارگان و پناهندگان هم تحت تاثیر قرار گیرد.
وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره تروریست‌شویی گفت: دشمنان ملت ایران خیلی تلاش کردند از جمهوری اسلامی ایران و فراتر از آن حتی از ایران مشروعیت‌زدایی کنند. کار دیگری که انجام شد این بود که بیایند تروریست‌ها را هم شست‌وشو بدهند و چهره جدیدی از آنها خلق کنند. 
امیرعبداللهیان ادامه داد: در گفت‌وگویی که با وزرای خارجه اروپایی و دبیرکل سازمان ملل داشتم، عنوان کردم آیا آلمان‌ها می‌پذیرند اگر هیتلر فرزندی داشت امروز بیاید و صدراعظم آلمان شود؟ این چه رفتاری است که فردی که پدرش و خاندانش ده‌ها هزار نفر را در سال‌های حکومت‌شان بر ایران به قتل رساندند و 44 سال پیش میلیاردها دلار از اموال ایران را سرقت کردند، امروز ادعای لیدری مخالفان را داشته باشند. وی تصریح کرد: این اقدام دقیقا مانند این است که فرزند هیتلر امروز صدراعظم آلمان شود و اینکه یک فردی که در گروهک تروریستی مسؤول شهادت بیش از ۱۷ هزار زن، مرد و کودک بی‌گناه است توسط یک سناتور آمریکایی به عنوان رئیس‌جمهور آینده ایران معرفی شود.

Page Generated in 0/0067 sec