printlogo


کد خبر: 260618تاریخ: 1401/12/11 00:00
اخبار

«از مامان بگو» ویژه‌ برنامه‌ای برای بانوان ایرانی
برنامه شبانگاهی «از مامان بگو» با رویکرد توجه ویژه به زنان و بانوان ایرانی از این هفته چهارشنبه‌‌ها و پنجشنبه‌ها در جدول پخش برنامه‌های شبکه ۲ سیما قرار می‌گیرد. این برنامه با حضور میهمانان و موضوعات مختلف و اجرای زهرا شوقی به صورت هفتگی روانه آنتن می‌شود.
 «هزار و یک‌شب» با محوریت روایت‌خوانی و داستانگویی، «هم‌خونه» با موضوع گفت‌وگو بین مادربزرگ‌ها و نوه‌ها و سایر اعضای خانواده، «شیرین عسل» با تمرکز بر بیان و گویش استان‌‌های مختلف و مرور تکیه‌کلام‌های لهجه‌های گوناگون، « مثل یک کوه» و .... از جمله بخش‌های این برنامه است.
موضوع این هفته برنامه «از مامان بگو» سازگاری است و هر هفته با موضوعی جدید روانه آنتن می‌شود. این برنامه کاری از گروه خانواده، به تهیه‌کنندگی مریم نیکان‌لو و اجرای زهرا شوقی چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته حوالی ساعت ۲۲:۴۰ از شبکه ۲ پخش می‌شود.
***
تمدید مهلت برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
مهلت ثبت‌نام ناشران داخلی برای حضور در «سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» تا یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ تمدید شد. به گزارش «وطن امروز»، مهلت ثبت‌نام ناشران داخلی برای حضور در سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که از ششم اسفند ۱۴۰۱ آغاز شده بود تا یکشنبه ۱۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.
سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ۲ شکل فیزیکی و مجازی برگزار خواهد شد و ناشران برای حضور در این نمایشگاه در یک درگاه ثبت‌نام می‌کنند و هر ناشر مجاز است با توجه به ضوابط و مقررات نمایشگاه در هر ۲ شکل نمایشگاهی(فیزیکی و مجازی) یا صرفا در شکل مجازی شرکت کند. سال مبنای عرضه کتاب برای فروش در شکل فیزیکی این دوره از نمایشگاه، کتاب‌های منتشر شده سال ۱۳۹۸به بعد و در شکل مجازی کتاب‌های منتشر شده سال ۱۳۹۲به بعد خواهد بود.
ناشران متقاضی حضور در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای اعلام وصول کتاب‌های خود اقدام کنند و  برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با مرکز پاسخگویی نمایشگاه با شماره‌های ۹۱۰۰۶۳۶۳-۰۲۱ داخلی‌های۳۱۷، ۳۱۹، ۳۲۰، ۳۲۱ و ۰۲۱۶۶۴۶۶۲۹۰ و ۰۲۱۶۶۴۶۷۶۱۵ تماس بگیرند. سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اردیبهشت‌ ۱۴۰۲ برگزار و  مکان برگزاری آن پس از اعلام نظر دستگاه‌های مسؤول اطلاع‌رسانی می‌شود.
***
موفقیت ۹ کودک ایرانی در مسابقه بین‌المللی نقاشی محیط‌زیست ژاپن
9 عضو مراکز فرهنگی‌ - هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بیست‌‌ودومین مسابقه بین‌المللی نقاشی محیط‌زیست ژاپن که سال ۲۰۲۲ برگزار شد، موفق به کسب جایزه و دیپلم افتخار شدند. به گزارش «وطن امروز»، در این دوره از مسابقه ۶ هزار و ۳۹۰ اثر از ۶۱ کشور جهان شرکت داشتند که از این تعداد ۳ نفر از اعضای مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری موفق به کسب جایزه اول و ۶ نفر دیگر موفق به دریافت دیپلم افتخار بخش بین‌الملل شدند.
در این مسابقه حلما حسن‌زاده ۷ ساله از مرکز کانون محمودآباد استان مازندران، اسما نجفی ۱۲ ساله از مرکز شماره ۵ کانون تبریز استان آذربایجان‌شرقی و ستاره شاویسی ۱۲ ساله از مرکز شماره ۵ کانون کرمانشاه جایزه اول بخش بین‌الملل را کسب کردند.
همچنین ایلیا قربانی ۸ ساله از مرکز کانون محمودآباد مازندران، زهرا خرم‌دل ۱۱ ساله از مجتمع کانون شهر تبریز استان آذربایجان‌شرقی، الناز خدابخشی ۱۱ ساله از مرکز کانون چرمهین اصفهان، نازلی جام‌لو ۱۱ ساله از مجتمع کانون تبریز آذربایجان‌ شرقی، معصومه قاسمی ۱۱ ساله از مرکز کانون شهر قدس استان تهران و ثنا عبدالله‌زاده ۱۵ ساله از مرکز کانون ماکوی استان آذربایجان‌ غربی موفق به دریافت دیپلم افتخار بخش بین‌الملل این مسابقه شدند. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۱۶۳ اثر اعضای خود را از سراسر کشور به این مسابقه ارسال کرده بود.
***
«باغ دختران» در بازار نشر
کتاب «باغ دختران» نوشته زهرا بیرانوند نویسنده جوان و خوشفکر در 128 صفحه توسط انتشارات سرو موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس منتشر و راهی بازار نشر شد. به گزارش «وطن امروز»، کتاب «باغ دختران» سرنوشت معلم ادبیاتی به نام پایار است که دلباخته دختر فراش مدرسه می‌شود و بنا به دلایلی به او نمی‌رسد اما با شروع جنگ تحمیلی دوباره با معشوقه خود آشنا می‌شود و بقیه اتفاقات داستان رخ می‌دهد. در نهایت با مجنون شدن و دیوانگی پایار کتاب به اتمام می‌رسد.
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: چه قرابت عجیبی است میان اهواز و ننه غلام بانوی سالخورده اهوازی که پیشینه‌ای شگرف پشت سر دارد. زخم‌ها برداشته، دردها کشیده، رنج‌ها دیده اما هنوز سر پاست. لبخندش اگرچه بی‌رمق اما هنوز گرم و گیراست. ایران عادل را کسی به نام نمی‌شناسد. مثل همه مادران این سرزمین که هویت‌شان با فرزندان‌شان معنا پیدا می‌کند. غلامرضا تمام زندگی و هویت ننه غلام بود. پسری بود که رفت تا هویت کشورش زنده بماند.
این کتاب با شمارگان 200 نسخه و بهای  70 هزار تومان منتشر شده است. علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت سفارش و خرید کتاب با انتشارات سرو موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس به شماره  88657026 داخلی 656 و 657 تماس بگیرند.

Page Generated in 0/0068 sec