printlogo


کد خبر: 260628تاریخ: 1401/12/11 00:00
اخبار

خودکشی فوتبالیست پیشین اسپانیایی در ۳۲ سالگی
فوتبالیست پیشین اسپانیا به طرز دلخراشی جان باخت. پلایو نوو گارسیا، بازیکن پیشین تیم‌های اویدو، کوردوبا، لوگو، الچه و آلباسته در 32 سالگی بر اثر برخورد با قطار درگذشت. بر اساس گزارش رسانه‌های اسپانیایی این فوتبالیست سابق دست به خودکشی ‌زده است. پلیس اسپانیا با تشکیل پرونده جنایی خودکشی احتمالی پلایو نوو گارسیا را مورد بررسی قرار می‌دهد. این فوتبالیست 32 ساله ۴ سال پیش از طبقه سوم یک ساختمان سقوط کرد و به دلیل آسیب‌دیدگی پاها و مهره‌های کمرش به حرفه خود پایان داد. گارسیا پس از مدتی تنیس روی ویلچر را آغاز کرد.
***
دیدار تراکتور - پرسپولیس
احتمالاً در ورزشگاه شهید سلیمانی
دیدار تیم‌های تراکتور تبریز و پرسپولیس به احتمال فراوان در ورزشگاه شهید قاسم سلیمانی برگزار خواهد شد. تیم‌های فوتبال تراکتور و پرسپولیس در دیداری حساس از هفته بیست‌و‌دوم لیگ برتر روز یکشنبه هفته آینده در حالی در تبریز به مصاف هم خواهند رفت که این مسابقه با حکم کمیته انضباطی مانند بازی رفت باید بدون حضور تماشاگر برگزار شود. به همین دلیل مدیران باشگاه تراکتور تصمیم گرفته‌اند با توجه به محرومیت تماشاگران از حضور در استادیوم، این دیدار به جای ورزشگاه یادگار امام(ره) در ورزشگاه شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی برگزار شود. در این زمینه اما تصمیم نهایی بر عهده پاکو خمز است و سرمربی تراکتور تا روز جمعه تصمیم خود را در این مورد خواهد گرفت و در صورت موافقت خمز، دیدار تراکتور و پرسپولیس در ورزشگاه شهید قاسم سلیمانی برگزار خواهد شد. گفته می‌شود دلیل تصمیم مسؤولان باشگاه تراکتور کیفیت خوب چمن ورزشگاه شهید قاسم سلیمانی همچنین برگزاری تمرینات این تیم در این ورزشگاه است.
***
واکنش بنزما به نبردن جایزه بازیکن سال فیفا با چاشنی طعنه و خودشیفتگی!
مهاجم فرانسوی تیم فوتبال رئال مادرید به عدم کسب جایزه بازیکن سال فیفا واکنش نشان داد.
به گزارش تسنیم در تاریخ فوتبال و اهدای جوایز انفرادی آن، مرسوم بوده در سال‌های برگزاری جام جهانی، همواره یکی از ستارگان تیم قهرمان جهان جوایزی مانند توپ طلا یا جایزه بازیکن سال فیفا را برده است. در تاریخ معاصر فوتبال به استثنای سال‌های 2010 که اسپانیا قهرمان شد و لیونل مسی جوایز را برد و سال 2014 که آلمان قهرمان جهان شد و کریستیانو رونالدو بازیکن سال و برنده توپ طلا لقب گرفت، در مابقی ادوار جوایز به بازیکنی از تیم قهرمان اختصاص یافته است (در همان ۲ دوره هم انتقاداتی به انتخاب این ۲ نفر وارد بود). با این حال ظاهرا پذیرش این موضوع برای کریم بنزما چندان آسان نبوده است، چرا که او در واکنش به مراسم معرفی برترین‌های فیفا در سال 2022 که خودش هم در آن حضور پیدا نکرد، یک استوری طعنه‌آمیز منتشر کرده است. بنزما در صفحه شخصی خود در اینستاگرام که بیش از 66 میلیون فالوئر دارد، تصاویری از خودش و لیست افتخاراتش در یک سال اخیر از جمله قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را منتشر کرده و ظاهرا خواسته با آنها به رای‌دهندگان (شامل کاپیتان‌ها و سرمربیان تیم‌های ملی و خبرنگاران منتخب فیفا) یادآوری کند او باید جایزه بازیکن سال فیفا را می‌برد نه لیونل مسی که با آرژانتین قهرمان جام‌جهانی شد یا حتی هموطنش کیلیان امباپه‌ای که تیم‌ ملی فرانسه را داشت یک تنه قهرمان جام‌جهانی 2022 می‌کرد. نکته جالب درباره استوری‌های بنزما این است که او از هم‌تیمی برزیلی‌اش وینیسیوس جونیور هم که جایی در تیم منتخب فیفا نداشته دفاع کرده و در عکسی از خود در کنار ستاره برزیلی، خودش و او را «جانور» خطاب کرده است. نکته جالب‌تر اما در استوری‌های مهاجم فرانسوی سطح بالای اعتماد به نفس او است که خودش را «اسطوره» و از طریق بازنشر پست یکی از فالوئرهایش «بهترین بازیکن تمام ادوار» یا به اصطلاح انگلیسی‌ زبان‌ها GOAT خطاب کرده است؛ حرکتی که شاید تا الان نظیرش فقط از سوی زلاتان ابراهیموویچ مشاهده می‌شد.
***
ژاوی: نباید از رئال بترسیم
سرمربی بارسلونا گفت: رئال مادرید همیشه مدعی قهرمانی است و ما نباید از آنها بترسیم. به گزارش فارس، ژاوی در نشست خبری پیش از بازی با رئال مادرید گفت: ما مثل همیشه به مصاف حریف می‌رویم. رئال تیمی قدرتمند است که برخی اوقات مالکیت ندارد ولی یک مرتبه با 2 پاس و سرعت تغییر توپ می‌تواند به گل دست یابد. وی ادامه داد: در ال‌کلاسیکو مقابل رئال شکست خوردیم ولی توانستیم در سوپرکاپ آنها را شکست دهیم. هر رقابت داستان متفاوتی دارد. همه چیز در نوکمپ مشخص خواهد شد و ما یک فرصت عالی داریم تا برای کسب جام تلاش کنیم. سرمربی بارسلونا اظهار داشت: نیمه نهایی کوپا‌دل‌ری است و همچنین برچسب «ال‌کلاسیکو» به آن خورده است. رئال مادرید همیشه مدعی قهرمانی بوده زیرا در لیگ قهرمانان اروپا و لالیگا قهرمان شده است. با اینکه در سوپرکاپ موفق نشدند ولی بازی فردا (امروز پنجشنبه) بسیار سخت خواهد بود. ژاوی درباره بازیکنانش نیز اظهار داشت: آنسو فاتی با تیم تمرین کرده، حالش خوب است و من هم خیلی خوشحالم که او را باانگیزه می‌بینم. آنسو بازیکن مهمی برای ما است. فران تورس نیز اعتماد به نفس خوبی پیدا کرده و مقابل کادیز یکی از بهترین‌ نمایش‌هایش را به ثبت رساند. وی ادامه داد: پدری بازیکنی اساسی برای ماست. او خیلی رشد کرده و می‌تواند تفاوت را رقم زند. نبود او بسیار حیاتی خواهد بود. ما 3 بازیکن مهم خود را در اختیار نداریم ولی باید مبارزه کنیم. ژاوی تصریح کرد: نباید بترسیم و باید با ذهن مثبت وارد زمین شویم. باید مدل بازی‌مان و شخصیت‌مان را به رخ بکشیم. هر بازی داستان خاص خودش را دارد و ما نیز از باخت‌های‌مان درس گرفتیم و می‌خواهیم شرایط را بخوبی برای خود رقم بزنیم.

Page Generated in 0/0071 sec