printlogo


کد خبر: 260644تاریخ: 1401/12/11 00:00
اخبار

هشدار پلیس نسبت به کلاهبرداری‌های تلفنی
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا نسبت به کلاهبرداری از شهروندان به وسیله تماس‌های تلفنی هشدار داد. سرهنگ عبدالله چولکی درباره کلاهبرداری از کارت به شهروندان هشدار داد و گفت: گاهی اوقات چرب‌زبانی افراد کلاهبردار و طمع‌ورزی برخی شهروندان موجب خالی شدن حساب بانکی آنها می‌شود، بنابراین با رعایت چند نکته می‌توانید از وارد شدن خسارت مالی به خود و خانواده‌تان جلوگیری کنید. وی با بیان اینکه یکی از شگردهای کلاهبرداران کشاندن افراد پای دستگاه‌های خودپرداز برای انجام عملیات کارت به کارت است که در نهایت منجر به تخلیه حساب بانکی شهروندان می‌شود، گفت: نخستین نکته این است که آگاه باشید کلاهبرداران با برقراری تماس تلفنی به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی قصد کلاهبرداری و تخلیه حساب بانکی‌تان را دارند. معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه یکی از شگردهای کلاهبرداران کشاندن شما پای دستگاه خودپرداز برای تخلیه حساب بانکی‌تان است، تصریح کرد: تماس‌های ناشناس و مشکوکی که اعلام کند از صدا و سیما، شرکت همراه اول و... تماس گرفته‌اند و شما برنده جایزه نقدی شده‌اید یا اینکه تماس‌هایی که به هر دلیلی قصد دارند شما را پای دستگاه خودپرداز بکشانند، آگاه باشید که قصد کلاهبرداری از شما را دارند.
***
بهره‌برداری از 26 هزار واحد مسکونی  برای جامعه تحت پوشش بهزیستی
رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی، موسسات غیردولتی و توانمندسازی بهزیستی کشور گفت ۲۶ هزار و ۴۰۱ واحد مسکونی از ابتدای دولت سیزدهم برای جامعه تحت پوشش این سازمان حمایتی به بهره‌برداری رسیده است. علی ربوبی از واگذاری یکهزار و ۷۸۱ واحد مسکونی در روزهای اخیر خبر داد و گفت: ۳۵۱ واحد مسکونی به خانوارهای دارای حداقل ۲ عضو معلول و ۵۹ واحد مسکونی به خانوارهای دارای ایتام اختصاص یافته است. به گفته وی ۳۸ واحد مسکونی در قالب تفاهمنامه با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) برای زنان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت خیلی شدید و در زمره ۳ دهک پایین درآمدی و هزار و ۳۳۳ واحد در قالب سایر طرح‌ها و برنامه‌های در دست اقدام اعم از مسکن روستایی، مشارکت با وزارت راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر و مشارکت با بسیج سازندگی ویژه خانوارهای دارای یک فرد معلول و زنان سرپرست خانوار واگذار شد. وی درباره منابع مالی دولتی پیش‌بینی شده برای احداث این واحدهای مسکونی افزود: تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت، ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای خانوارهای عادی تحت پوشش، تا سقف ۱۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض برای خانوارهای دارای ایتام، ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای خانوارهای دارای حداقل ۲ عضو معلول و ۲۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای خانوارهای نیازمند جانمایی شده در تفاهمنامه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در نظر گرفته شد.
***
آغاز جشن نیکوکاری در سراسر کشور از 14 اسفند
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: جشن نیکوکاری از 14 اسفند در مدارس، مساجد و پایگاه‌های نماز جمعه سراسر کشور آغاز می‌شود. حبیب‌الله آسوده با اعلام این خبر اظهار کرد: همزمان با سالروز تاسیس کمیته امداد و هفته احسان و نیکوکاری، جشن نیکوکاری از 14 اسفند آغاز و در سراسر کشور اجرا خواهد شد. وی اظهار کرد: به برکت نام حضرت ولی‌عصر(عج) و نیمه شعبان، آغاز نمادین جشن نیکوکاری از مسجد مقدس جمکران خواهد بود. وی ادامه داد: امسال غرفه‌های نیکوکاری به مدت یک روز در سطح معابر برپا خواهد شد و همزمان با هدف ترویج فرهنگ احسان و انفاق در میان کودکان و نوجوانان، یک روز در مدارس نیز شاهد برپایی جشن نیکوکاری خواهیم بود. آسوده خاطرنشان کرد: همچنین در هفته‌های پیش رو، جشن نیکوکاری را در پایگاه‌های نماز جمعه سراسر کشور برگزار خواهیم کرد. وی با دعوت از مردم و خیران برای حضور در جشن نیکوکاری و کمک به نیازمندان در روزهای پایانی سال عنوان کرد: غرفه‌های سطح شهر، مساجد، مراکز نیکوکاری و دفاتر کمیته امداد در سراسر کشور آماده دریافت کمک‌های مردمی هستند.
***
2 کشته و 5 مجروح در رسم غلط تیراندازی
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس گفت: بر اثر تیراندازی در مراسم عروسی در شهرستان قیروکارزین، متاسفانه 2 نفر از شهروندان به قتل رسیده و 5 نفر نیز زخمی و روانه بیمارستان شدند. سرهنگ حمید افرامن دیروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: شب گذشته در پی اعلام خبری به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر تیراندازی منجر به قتل در روستای کردیل بخش افزر شهرستان قیروکارزین، سریعا بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت. وی افزود: ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند فردی 38 ساله در یک عروسی هنگام شادی با اسلحه شکاری به صورت سهوی به سمت افراد حاضر در مراسم تیراندازی کرده که منجر به مرگ یک پسر و یک دختر 9 ساله و مجروح شدن 5 نفر دیگر شده است. وی گفت: ماموران تحقیقات خود را آغاز و ضارب را شناسایی و با رایزنی با بزرگان و متنفذان محلی، قاتل به همراه اسلحه شکاری خود را به پلیس معرفی کرد و تسلیم قانون شد.

Page Generated in 0/0057 sec