printlogo


کد خبر: 260655تاریخ: 1401/12/11 00:00
اخبار

دبیر شورای نگهبان:
هوشیاری متولیان اقتصادی در شرایط فعلی کشور ضروری است
دبیر شورای نگهبان گفت: در شرایط فعلی کشور هوشیاری متولیان اقتصادی، اتخاذ تصمیمات صحیح و اطلاع‌رسانی درست و به‌موقع ضروری است.
آیت‌الله احمد جنتی در جلسه شورای نگهبان با اشاره به اینکه در روزهای پایانی سال به‌ سر می‌بریم و در آستانه فرا رسیدن سال جدید هستیم، اظهار داشت: بنا بر آموزه‌های دینی، همه و بویژه مسؤولان باید به محاسبه عملکرد خود در سالی که رو به پایان است، بپردازیم و با شناختن نقاط قوت و ضعف، خود را برای عملکرد بهتر در سال آینده آماده کنیم. دبیر شورای نگهبان به اتفاقات سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: در سال جاری، شاهد دشمنی همه‌جانبه دشمنان ایران اسلامی بودیم و این لشکرکشی سنگین بیشتر از هر چیز نشانه ترس دشمن از پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف است. وی در خاتمه با تاکید بر اینکه آنها می‌خواهند به هر وسیله‌ای که شده مانع این حرکت رو به جلوی کشور شوند، اظهار داشت: چند ماه تلاش کردند با راه انداختن اغتشاشات اولویت‌های کشور را تغییر دهند و وقتی از آن راه موفق نشدند، حالا تلاش دارند با جنگ روانی و بحرانی نشان دادن وضعیت اقتصادی کشور جامعه را نگران کنند؛ در این وضعیت هوشیاری متولیان اقتصادی، اتخاذ تصمیمات صحیح و اطلاع‌رسانی درست و به‌موقع ضروری است.
***
نیروی هوایی بازوی قدرتمند نیروهای مسلح است
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی ارتش به‌ عنوان بازوی قدرتمند نیروهای مسلح وظیفه حفظ اقتدار و پیشروی در عرصه علم و فناوری و همچنین ارتقای توانمندی‌های ایران اسلامی را عهده‌دار است.
امیر حمید واحدی در همایش فرماندهان پایگاه‌ها و معاونان نیروی هوایی ارتش با اشاره به تهدیدات و تهاجمات فرهنگی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امروز ایران اسلامی به‌ عنوان برهم زننده قطب خودکامگی و استکبار جهانی در معرض دشمنی‌های بسیاری قرار گرفته است که این دشمنی‌ها نشأت گرفته از ضعف و ضلالت دشمنان در مقابل اقتدار ثبات‌آفرین ایران اسلامی در منطقه است. وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با تمام دشواری‌ها در مرحله خودسازی و تمدن‌سازی قرار دارد و نیروی هوایی ارتش در این راه به‌عنوان بازوی قدرتمند نیروهای مسلح وظیفه حفظ اقتدار و پیشروی در عرصه علم و فناوری و همچنین ارتقای توانمندی‌های ایران اسلامی را عهده‌دار است.
***
ایران جزو ۵ قدرت برتر پهپادی دنیاست
مشاور فرماندهی کل قوا در امور ارتش گفت: ایران اسلامی جزو ۵ قدرت برتر پهپادی در دنیاست.
امیر سرتیپ امیر حاتمی در بیست‌ویکمین دوره تئوری هیات معارف جنگ شهید صیاد شیرازی که در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری برگزار شد با بیان اینکه ایران اسلامی جزو ۵ قدرت برتر پهپادی در دنیاست، افزود: بخش بزرگی از جنجال‌های اخیر درباره توان پهپادی ایران، هر چند دروغ‌پردازی و از سر یأس، انفعال و فرافکنی است، در عین حال اذعان صریح به قدرت پهپادی کشور است. وی با تاکید بر اینکه در حوزه الکترونیک و اپتیک نیز به پیشرفت‌های تعیین‌کننده‌ای رسیده‌ایم، تصریح کرد: از دیگر عرصه‌های افتخار این است که در حوزه جنگ ‌الکترونیک نیز بیش از صدها نوع محصول بومی با همکاری صنایع مختلف و شرکت‌های دانش‌بنیان تولید می‌شود.
***
دشمنان از شکست در اغتشاشات اخیر عصبانی هستند
جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه آمریکایی‌ها در تمام درگیری‌هایی که طی این ۴۴ سال با ما داشتند شکست خوردند، تاکید کرد: انجام حداقل تکلیف‌ها موجب شده ما مقتدر شویم و آنها دائم در برابر ما مستاصل شوند.
سردار علی فدوی گفت:  آمریکایی‌ها طی ۴۴ سال هر چه تلاش کردند، نتوانستند پیروزی‌ای در برابر ایران به دست آورند با اینکه به واسطه امکانات مادی از ما قوی‌تر بوده و هستند؛ علت شکست آنها این است که در این مدت‌ تا حدودی به تکالیف الهی خود عمل کردیم. جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه آمریکایی‌ها در تمام درگیری‌هایی که در این ۴۴ سال با ما داشتند شکست خوردند، تاکید کرد: انجام حداقل تکلیف‌ها موجب شده ما مقتدر شویم و آنها دائم در برابر ما مستاصل شوند، البته این هم وعده خداوند است که فرموده چنانکه به تکالیف معین شده عمل کنید من هم شما را یاری می‌کنم. وی با اشاره به اینکه در هر زمینه‌ای که به فرمان خداوند عمل کردیم، خداوند هم به وعده خود عمل کرده است، بیان داشت: اگر امروز در اقتصاد مشکل داریم برای این است که به وعده خداوند عمل نمی‌کنیم. به عنوان مثال تنها قانونی که امام و مراجع آن را امضا کردند، قانون بانکداری بدون ربا است؛ موضوعی که به‌رغم وجود قانون، در حال حاضر خلاف آن عمل می‌شود. پس تا وقتی در اقتصاد ربا وجود دارد، وضع اقتصاد خوب نمی‌شود برای اینکه خداوند اعلام کرده ربا، جنگ با من است. وی اظهار کرد: در توان نظامی، چون قاعده خدا حاکم بوده است، توانستیم بر دشمن پیروز شویم اما با این حال آنها دست از دشمنی با ما برنمی‌دارند. به عبارت دیگر، خبیث‌های عالم و ستون پنجم از هیچ اقدامی برای درست کردن مصیبت برای این انقلاب کوتاهی نمی‌کنند و به همین علت، اکنون از راه فشار اقتصادی وارد شده‌اند. جانشین فرمانده کل سپاه در پایان خاطرنشان کرد: اگر لازم شد پای هر کاری برویم، می‌رویم، زیرا سپاه، پاسدار انقلاب اسلامی است و از سوی دیگر به دلیل اینکه بدون واسطه به فرماندهی معظم کل قوا متصل هستیم، بدون استرس وارد می‌شویم. دشمنان چون در اغتشاشات اخیر شکست خورده‌اند خیلی عصبانی هستند، برای اینکه به زعم خودشان کار را بی‌نقص تدارک دیده بودند.

Page Generated in 0/0054 sec