printlogo


کد خبر: 260692تاریخ: 1401/12/13 00:00
اخبار

اهمیت اهدای خون در روزهای پایانی سال
سخنگوی سازمان انتقال خون کشور از رشد 9.5 درصدی اهدای خون در ۱۱ ماه سال جاری خبر داد و در عین حال بر لزوم توجه به اهدای خون در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروز تاکید کرد تا تامین خون و فرآورده‌های مورد نیاز بیماران با مشکل مواجه نشود. عباس صداقت در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت اهدای خون در ۱۱ ماه سال ۱۴۰۱، گفت: طبق گزارش روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران، در ۱۱ ماه ابتدایی سال جاری حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از هموطنان عزیز کشورمان به مراکز و کلینیک‌های اهدای سراسر کشور مراجعه کرده‌اند که از این تعداد، حدود ۲ میلیون نفر موفق به اهدای خون شده‌اند. وی افزود: خوشبختانه با احساس مسؤولیت هموطنان نوع‌دوست و تلاش تمام کارکنان در مراکز انتقال خون سراسر کشور، سازمان انتقال خون ایران توانسته است در ۱۱ ماهه سال جاری، حدود ۶ میلیون واحد فرآورده‌های خون را  فرآوری و تامین کند که بر این اساس شبکه ملی خون‌رسانی کشور در شاخص اهدای خون رشدی حدود 9.5 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است. صداقت در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به نزدیک بودن تعطیلات نوروزی نیز گفت: مردم در روزهای پایانی سال و همچنین در تعطیلات عید مانند همیشه برای اهدای خون مراجعه کنند تا میزان ذخایر خون کاهش پیدا نکند. 
***
جانشین رئیس پلیس راهور:
ایمنی خودروها میزان تلفات جاده‌ای را تا ۸۰ درصد کاهش می‌دهد
جانشین رئیس پلیس راهور گفت: اگر خودروها ایمن باشند، تا ۸۰ درصد از میزان تلفات تصادفات جاده‌ای کاسته می‌شود. سردار سیدتیمور حسینی در سمپوزیوم قرارگاه ملی کاهش حوادث ترافیکی در جمعیت هلال‌احمر و آغاز پویش «نوروز ۱۴۰۲ بدون حوادث ترافیکی» اظهار داشت: راه، وسیله نقلیه و راننده، ۳ عامل عمده تاثیرگذار در تصادفات جاده‌ای هستند اما نمی‌توان سهم بالای خودرو و راه را نادیده گرفت. امروز در دنیا خطای انسانی پذیرفته شده است ولی پذیرفتن راه بد و وسیله نقلیه ناایمن پذیرفته‌شدنی نیست، باید مثل دیگر کشورهای دنیا جاده خوب و خودروی ایمن، خطای انسانی را جبران کند. سردار حسینی تاکید کرد: راه خوب و خودروی ایمن هم پیش از حادثه و هم پس از حادثه می‌تواند حافظ جان انسان‌ها باشد و هم اینکه خسارت‌ها را به حداقل برساند. درباره خودرو، استحکام بدنه، ستون‌های محکم، کمربند ایمنی مناسب، کیسه هوا و مواردی از این دست خسارت‌های جانی و مالی را حتی در صورت وقوع حادثه کاهش می‌دهد. سردار حسینی اعلام کرد: از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۵ موفق شدیم آمار تلفات جاده‌ای را از ۲۷ هزار به ۱۵ هزار نفر برسانیم اما پس از آن این آمار صعودی شد.
***
سوار کردن ۴ مسافر خلاف تعریف تاکسی است
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای اسلامی شهر تهران به تغییر فعالیت تاکسی‌های زرد به سمت مسافرکشی خصوصی اشاره کرد و گفت: در بودجه سال آینده ون‌ها جایگزین تاکسی‌ها برای جابه‌جایی جمعیتی و تعدادی خواهند بود. سیدجعفر تشکری‌هاشمی درباره فعالیت دربستی و تک سفره تاکسی‌های زرد به ایرنا گفت: فعالیت کنونی تاکسی‌ها و تعریف تاکسی به عنوان وسایل حمل‌و‌نقل عمومی تعدادی و جمعیتی اشتباه تاریخی بوده است. 
وی سوار کردن ۴ نفر مسافر را برخلاف تعریف درست تاکسی دانست و افزود: اصولا تاکسی وسیله حمل‌و‌نقل دور تو دور است و بر اساس مبدأ تا مقصد فعالیت می‌کند. رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: تاکسی به عنوان یک وسیله نقلیه کرایه‌ای خصوصی تعریف شده و در همه جای دنیا نیز از همین الگو پیروی می‌کند. به گفته تشکری هاشمی، تفاوتی ندارد فعالیت تاکسی‌ها چگونه باشد و به هر شیوه برخط، تلفنی و حتی حضوری تفاوتی در ماهیت کار آن ندارد. وی بر اصلاح مدل کنونی فعالیت تاکسی‌ها تاکید کرد و گفت: در بودجه سال ۴۰۲ روی این موضوع تاکید شد که خودروهای ون برای مسافرکشی جمعیتی جایگزین تاکسی‌ها شوند که لااقل در جابه‌جایی مسافر نیز شمار محسوسی را شاهد باشیم.
***
سارق و مالخر ۱۳ کیلو طلا دستگیر شدند
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری سارق و مال‌خر ۱۳ کیلو طلا خبر داد. سرهنگ حسینعلی ابن‌علی از دستگیری سارق ۱۳ کیلو طلا از یک منزل در شهرستان ری خبر داد و اظهار داشت: متهم و مالخر طلاهای به سرقت رفته دستگیر شدند. وی اظهار داشت: در پی وقوع سرقت ۱۳ کیلوگرم طلا از منزلی در محدوده «باقرشهر» شهرستان ری، موضوع به صورت ویژه در دستور کار عوامل تجسس کلانتری ۱۷۵ این فرماندهی قرار گرفت. 
ابن‌علی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات علمی و تخصصی و همچنین استفاده از تجهیزات پلیسی و رصد هوشمندانه سارق، موفق شدند متهم را به همراه مالخر اموال مسروقه شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی هر دو متهم را طی عملیات‌های پلیسی جداگانه و غافلگیرانه در مخفیگاه‌شان دستگیر کنند.  این مقام انتظامی اظهار داشت: متهمان دستگیر شده لب به اعتراف گشوده و به سرقت از منزل شاکی و مالخری اموال به سرقت رفته اعتراف کردند.  سرهنگ ابن‌علی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی طلاهای به سرقت رفته را ۳۳۰ میلیارد ریال اعلام کردند، افزود: کلیه طلاهای مسروقه در بازدید از مخفیگاه مالخر کشف و با دستور قضایی تحویل شاکی شد. وی در پایان اضافه کرد: این دزد حرفه‌ای تاکنون به ۳ فقره سرقت مشابه دیگر اعتراف کرده است و کشف جزئیات پرونده و شناسایی مال‌باختگان در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار دارد.

Page Generated in 0/0082 sec