printlogo


کد خبر: 260696تاریخ: 1401/12/13 00:00
سازمان هواشناسی:
سامانه بارشی دوشنبه وارد کشور می‌شود

با ورود موج جدید بارشی از دوشنبه استان‌های مناطق غرب، مرکزی  و دامنه جنوبی البرز با بارش برف و باران مواجه خواهند شد. سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بارش برف و باران در برخی استان‌ها در روزهای پیش رو، اعلام کرد کاهش محسوس دمای هوا طی روزهای آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر دور از انتظار نیست.
هر چند در چند روز گذشته شدت بارش‌ها چون هفته گذشته اغلب استان‌های کشور را در برنگرفت اما نزولات جوی به صورت پراکنده در برخی استان‌ها رخ داده به طوری که روز گذشته در برخی مناطق استان‌های خراسان جنوبی، سیستان‌وبلوچستان، شرق هرمزگان،‌ آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت اتفاق افتاد.
طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی شنبه 13 اسفند در برخی مناطق استان‌های غربی، دامنه‌های زاگرس مرکزی، البرز مرکزی و یکشنبه در برخی مناطق خراسان رضوی بارش پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق رخ می‌دهد.
روز دوشنبه نیز با ورود موج بارشی جدیدی به کشور در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب و سه‌شنبه علاوه بر این مناطق در نواحی مرکزی، سواحل شمال و دامنه‌های جنوبی البرز، بارش برف و باران روی می‌دهد.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از شنبه تا دوشنبه هفته آینده وزش باد گرم جنوبی همراه با افزایش دما در استان‌های ساحلی دریای خزر و سه‌شنبه با شمالی شدن جریان‌های هوا روی دریای خزر کاهش محسوس دما روی می‌دهد، ضمن اینکه دریای خزر روز سه‌شنبه مواج است. همچنین شنبه 13 اسفند برای استا‌ن‌های غربی کشور پدیده گردوخاک و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
* ذوب برف و احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات کوهستانی کشور
رئیس مرکز مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از احتمال سوز باد و ریزش بهمن در کوهستان‌های کشور خبر داد. صادق ضیاییان با اشاره به روند افزایش دما در روزهای گذشته گفت: احتمال ذوب برف و وقوع بهمن بویژه در دامنه‌های البرز وجود دارد، به گفته وی،  در این شرایط کوهنوردان باید از تردد در مسیر دره‌ها، شیب‌ها و قرار گرفتن روی نقاب‌های برفی، حرکت در امتداد و به سمت آنها پرهیز کنند.

Page Generated in 0/0065 sec