printlogo


کد خبر: 260701تاریخ: 1401/12/13 00:00
اخبار

حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده تا پایان سال نهایی می‌شود
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ با لحاظ نظرات و معیارهای دقیق و کارشناسی قطعا تا پایان سال نهایی می‌شود.
بنا بر گزارشی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سیدصولت مرتضوی در سیصدویازدهمین نشست شورای عالی کار که عصر روز پنجشنبه ۱۱ اسفندماه در محل این وزارتخانه و با حضور رعیتی‌فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر شورای عالی کار و شرکای اجتماعی نمایندگان کارگران و کارفرمایان برگزار شد، با تأکید بر اصل سه‌جانبه‌گرایی و تعامل حداکثری نمایندگان دولت، کارگری و کارفرمایان، مبنا و معیار تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ را میزان هزینه سبد معیشت کارگران و نرخ تورم اعلامی مرکز آمار عنوان کرد و گفت: حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ با لحاظ نظرات و معیارهای دقیق و کارشناسی قطعا تا پایان سال نهایی می‌شود.
در این نشست گزارشی از روند برگزاری جلسات و مصوبات کمیته دستمزد شورای عالی کار ارائه شد و پیش‌نویس اصلاح ماده ۲۳ آیین‌نامه قانون کار و موارد مربوط به چالش‌ها، دغدغه‌ها و نظرات اعضای شورا در زمینه اصلاح آیین‌نامه مذکور با موضوع انتخاب نمایندگان کارگری و کارفرمایی و سایر اعضای هیات‌های تشخیص و مراجع حل اختلاف مطرح شد.
اصغر آهنی‌ها، نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار در این نشست طرح پیشنهادی نمایندگان کارفرمایی در زمینه بررسی علل پیشنهاد دستمزد منطقه‌ای در کشور را ارائه کرد.
***
ایران واردات گوشت برزیلی را متوقف کرد
وزارت کشاورزی برزیل می‌گوید به دلیل شناسایی یک مورد ابتلا به جنون گاوی در ایالت پارا این کشور، ایران واردات گوشت از سراسر برزیل را متوقف کرد.
وزارت کشاورزی برزیل می‌گوید ایران، اردن و تایلند به طور موقت واردات گوشت گاو از سراسر این کشور را متوقف کرده‌اند، زیرا مقامات برزیل در حال بررسی یک مورد ابتلا به بیماری جنون گاوی از ایالت پارا در این کشور هستند.
این وزارتخانه همچنین روز پنجشنبه در بیانیه‌ای تایید کرد روسیه نیز واردات گوشت از ایالت پارا را پس از کشف یک مورد بیماری جنون گاوی متوقف کرده است.
علاوه بر این، برزیل صادرات گوشت گاو به چین را به منظور اجرای شروط یک توافق تجاری متوقف کرده است.
وزارتخانه کشاورزی برزریل اعلام کرد تنها یک کارخانه بسته‌بندی گوشت در پارا وجود دارد که مجاز به فروش محصولات گوشت گاو به روسیه است.
برزیل در حال بررسی یک مورد آنسفالوپاتی اسفنجی شکل گاوی (BSE) در یک حیوان نر ۹ ساله از ایالت پارا است. به دنبال کشف این مورد ابتلا که در ۲۰ فوریه گذشته اعلام شد، فروش گوشت گاو برزیلی به چین هم ممنوع شد.
این حیوان معدوم شد و مقامات منتظر نتایج آزمایش هستند تا مشخص شود آیا به شکل کلاسیک به این بیماری مبتلا شده است یا اینکه یک بیماری غیرمعمول است که می‌تواند خود به خود در دام رخ دهد و به خوردن خوراک آلوده به پریون بستگی ندارد.
شکل کلاسیک بیماری جنون گاوی خطرناک‌تر در نظر گرفته می‌شود، زیرا شامل آلودگی با پروتئین پریون است و می‌تواند منجر به ممنوعیت تجارت آن در حد گسترده شود.
برزیل به بیش از ۱۵۰ کشور جهان گوشت گاو و مرغ صادر می‌کند و یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان گوشت قرمز در جهان است.
***
هدف‌گذاری 1.8 میلیون دستگاه خودرو برای سال آینده
مدیرکل صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه‌ریزی برای تولید انبوه خودرو و تحقق واردات خودرو، گفت: بازار خودرو سال آینده رقابتی می‌شود.
عبدالله توکلی‌لاهیجانی درباره برنامه و اهداف وزارت صمت برای تولید خودرو در سال آینده، گفت: هدف‌گذاری تولید برای سال 1402 تولید یک میلیون و 800 هزار دستگاه خودرو است. 
مدیرکل صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: این موضوع با اتکا به توان شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین زنجیره تامین داخلی حاصل خواهد شد. 
وی با اشاره به واردات خودرو، اظهار داشت: با اجرایی شدن واردات خودرو و همچنین تولید انبوه با هدف‌گذاری تولید یک میلیون و 800 هزار دستگاه خودرو، پیش‌بینی می‌شود بازار خودروی کشور در سال آینده رقابتی شود به طوری که خودروسازان و واردکنندگان برای عرضه و فروش خودروهای خود به روش‌های متنوع فروش و عرضه رو آورند. 
 

Page Generated in 0/0317 sec