printlogo


کد خبر: 260702تاریخ: 1401/12/13 00:00
اخبار

رئیس مجلس شورای اسلامی:
اگر اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم به ثبات اقتصادی می‌رسیم
رئیس مجلس شورای اسلامی در بیست‌وسومین کنگره ۴۰۰۰ شهید منطقه ۱۷ تهران گفت:  اگر اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم، می‌توانیم در برنامه هفتم، ثبات اقتصادی را در کشور ببینیم.
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه بیست و سومین کنگره سرداران و ۴۰۰۰ شهید سرافراز منطقه ۱۷ دارالشهدای تهران با بیان اینکه زمانی قوی می‌شویم که تک تک مردم ما در همه ابعاد از جمله تولید، ثروت، معرفت، منزلت و قدرت قوی شوند، عنوان کرد: این موضوعات باید برای نسل جوان مهم باشد. چرا دشمن در حوزه جنگ نظامی ناامید است چون ما از قدرت بازدارندگی بالایی برخورداریم اما از سوی دیگر دشمن در جایی خیمه‌زده که نقطه ضعف ما در حوزه فرهنگی - اجتماعی است. وی در ادامه با تاکید بر اینکه در راه مبارزه اقتصادی و در عرصه مسائل فرهنگی و فضای مجازی باید حضور جدی و اساسی داشته و فرزند زمانه خویش باشیم، ابراز داشت: باید این فرصت را برای جوانان خود فراهم کنیم که با شرایط موجود به درستی تحلیل و مسیرها و روش‌های درستی را انتخاب کنیم که اگر این کار را نکنیم سرمایه‌های خود را از دست می‌دهیم. سرمایه‌های انسانی از راه‌هایی مانند مهاجرت از بین می‌رود و سرمایه‌های مادی مثل ارز و فرصت‌های سرمایه‌گذاری هم امکان از دست رفتن دارد. قالیباف در ادامه با تاکید بر اینکه با نوع حکمرانی که نیاز امروز است نباید هرگز از اصول و مبانی سیاسی امام(ره) که مبانی نظام جمهوری اسلامی و انقلاب است ذره‌ای عدول کنیم، گفت: اما آیا در رویکردها، روش‌ها و نوع تصمیم‌گیری‌ها و در نوع حکمرانی نیز نباید تجدید نظر کرد؟ تجربه می‌گوید باید این کار را انجام دهیم و بنده به عنوان خدمتگزار و نماینده شما در مجلس شورای اسلامی می‌گویم مصمم هستیم تلاش کنیم در این مسیر قرار گرفته و پیش برویم و شما هم در حق ما دعا کنید تا خداوند ما را لحظه‌ای به خود وا نگذارد و این توفیق را به ما مسؤولان بدهد که در راه خدمت به شما مردم بویژه مردمی که پای انقلاب هستند گام برداریم.
***
خطیب موقت جمعه تهران:
با عوامل مسمومیت دانش‌آموزان برخورد شود
خطیب موقت جمعه تهران گفت: انقلابی با این سرمایه عظیم ملی و پایگاه مستحکم اجتماعی به یاری خداوند از تنگناهای اقتصادی خارجی عبور خواهد کرد و پیروزی پرافتخار در میدان جنگ سخت نظامی را در میدان جنگ اقتصادی نیز تکرار می‌کند. حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های عبادی و سیاسی با بیان اینکه ملتی که در سایه تجربه مقاومت خویش، محور مقاومت را خلق کرده است، از تنگناها عبور خواهد کرد، گفت: دانشمندان برتر ایرانی که جزو 2 درصد دانشمندان برتر جهان هستند به هزار و 673 نفر افزایش یافتند. وی عنوان کرد: گزارشی که شاخص نوآوری (دانش‌ها و فناوری‌های نوظهور) جهانی سال 2022 را تبیین می‌کند می‌گوید جمهوری اسلامی ایران توانسته است از میان 132 کشور مورد بررسی، مقام 53 جهانی را به دست آورد که بهترین رتبه کسب شده تاکنون است. ایران به سمت قدرت برآمده از دانش‌های نوظهور حرکت می‌کند. درآمدهای ارزی آینده کشور را فروش نفت تعیین نمی‌کند و بر مبنای تولید دانش خواهد بود. ابوترابی‌فرد درباره ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان در کشور نیز گفت: انتظار می‌رود همان‌طور که شخصیت‌های برجسته علمی، سیاسی و مقامات ارشد کشور تاکید کرده‌اند در کوتاه‌ترین زمان با شناسایی عوامل و برخورد قاطع و درس‌آموز، از تکرار این حوادث ناگوار جلوگیری شود، همچنین ضروری است با تبیین موضوع و تنویر افکار عمومی زمینه آرامش خاطر دانش‌آموزان و والدین آنها فراهم شود.
***
سخنگوی وزارت امور خارجه:
اجازه ایجاد ناامنی با انگیزه سیاسی برای دانش‌آموزان را نمی‌دهیم
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در توئیتر به توئیت اخیر وزیر خارجه آلمان درباره مسمومیت در برخی مدارس کشورمان واکنش نشان داد و گفت: خانم وزیر! این اقدام مخرب و ضد‌امنیتی در حال بررسی است. دولت ایران در شناسایی مجرمان و ریشه‌کن کردن این بدخواهی بسیار جدی است. اجازه ایجاد ناامنی برای دختران دانش‌آموز ایرانی با انگیزه‌های سیاسی را نخواهیم داد. وی تصریح کرد: اما از جمله حقایق تلخ که هنوز نیاز به شفاف‌سازی دارند، مسمومیت‌های شیمیایی از طریق گازهای سمی آلمانی است که دولت آلمان مسؤول آن است و هنوز تلفات می‌گیرد. ابراز نگرانی‌تان در این مورد، ریاکارانه و مداخله‌جویانه است.
***
فرمانده کل ارتش:
قدرت پهپادی موجب ارتقای توان رزم کشور شده است
امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش فرماندهان نیروی هوایی ارتش ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به جایگاه حقیقی نیروی هوایی اظهار کرد: بحمدالله امسال شاهد برگ دیگری از کتاب افتخارات نیروی هوایی ارتش در سطح نیروهای مسلح بودیم که موجب خشنودی فرماندهی معظم کل قوا مدظله‌العالی در دیدار ۱۹ بهمن‌ شد. وی ضمن قدردانی از کارکنان نیروی الهی هوایی ارتش، تصریح کرد: از تمامی عزیزانی که در جای جای این نیرو در بخش‌های مختلف تعمیرات، پشتیبانی، خدماتی حضور دارند بویژه خلبانان شجاع نیروی هوایی نهایت قدردانی را داریم. فرمانده کل ارتش با اشاره به جایگاه پهپادی نیرویی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: بحمدالله بخش قدرتمند دیگری در این نیرو به نام پهپادی موجب ارتقای توان رزم کشور شده است و این را مدیون عزیزان در بخش‌های سازندگی، قطعه‌سازی و عزیزان فنی در این مجموعه هستیم.

Page Generated in 0/0767 sec