printlogo


کد خبر: 260704تاریخ: 1401/12/13 00:00
بوشهر سومین مقصد دور دوم سفرهای استانی رئیس‌جمهور
رئیسی در حلقه جنوب
رئیس‌جمهور: حضور معنادار مردم نشان می‌دهد ملت پای ارزش‌های انقلاب و نظام هستند

گروه سیاسی: رئیس‌جمهور با اشاره به جنگ ترکیبی اخیر دشمن که با بهره‌گیری از تجربیات گذشته آنها طراحی و اجرا شد، اظهار داشت: دشمن تصور می‌کرد با اغتشاش خیابانی می‌تواند حرکت ملت ایران را کند یا متوقف کند اما دچار اشتباه محاسباتی شد، چرا که فکر می‌کرد این مردم و کشور مثل برخی مردم و کشورهای دیگر هستند.
به گزارش «وطن امروز»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در سومین مقصد دور دوم سفرهای استانی دولت سیزدهم روز پنجشنبه وارد استان بوشهر شد. رئیس‌جمهور با بیان اینکه بوشهر در حوزه انرژی حرف اول را در کشور و شاید در منطقه می‌زند، افزود: نسبت به حوزه‌های دیگر هم بوشهر استانی است که می‌تواند سرآمد باشد؛ در حوزه اقتصاد دریا، در حوزه اقتصاد کشاورزی و در بسیاری زمینه‌های دیگر بوشهر از جایگاه مهمی برخوردار بوده و از همه مهم‌تر مردمی پرتلاش دارد. در نخستین برنامه رئیسی پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی به عنوان ایرانی‌ترین فاز این مجتمع گازی به صورت رسمی افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. رئیس‌جمهور در ادامه از پروژه مایع‌سازی گاز طبیعی ایران در مجتمع گازی پارس‌جنوبی بازدید کرد.
رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر استانی خود در اجتماع پرشور مردم بوشهر حاضر شد. پیش از این نیز در جریان سفرهای استانی رئیسی به خراسان جنوبی و یزد، استقبال عمومی گسترده از رئیس‌جمهور خبرساز شده بود. رئیسی با بیان اینکه دشمن نمی‌خواهد ملت ایران مستقل، آزاد، با‌اراده و انسجام زندگی کند، به توطئه‌ها و فتنه‌انگیزی‌های متعدد دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی علیه انتخاب و اراده این ملت برای عمل به دین و شریعت اشاره کرد و افزود: دشمن تلاش کرد با جنگ تحمیلی، فتنه منافقین و تهدیدها و تحریم‌های ظالمانه حرکت توفنده ملت ایران را متوقف یا حداقل کند کند اما موفق نشده و در آینده نیز نخواهد شد. وی با اشاره به جنگ ترکیبی اخیر دشمن که با بهره‌گیری از تجربیات گذشته آنها طراحی و اجرا شده بود، اظهار داشت: دشمن تصور می‌کرد با اغتشاش خیابانی می‌تواند حرکت ملت ایران را کند یا متوقف کند اما دچار اشتباه محاسباتی شد، چرا که فکر می‌کرد این مردم و کشور مثل برخی مردم و کشورهای دیگر هستند. رئیس‌جمهور به ایجاد اغتشاش اقتصادی و ارزی دشمن پس از ناکامی در اغتشاشات خیابانی اشاره و تصریح کرد: دشمن وقتی اغتشاشات خیابانی با حضور و بصیرت مردم ناکام ماند، تلاش می‌کند با ایجاد التهاب در بازار و عرصه اقتصاد تولید و فعالیت‌های علمی و فنی و فناوری را در کشور کند یا متوقف کند اما امروز صبح در عسلویه فقط در یک فقره شاهد بهره‌برداری از پروژه‌ای عظیم بودیم که با سرمایه‌گذاری بیش از ۲ میلیارد دلاری و تماما ایرانی اجرا شده است. رئیسی با بیان اینکه فاز ۱۱ پالایشگاه عظیم پارس جنوبی نیز به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید، خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواست رشد اقتصادی ما منفی، تجارت و روابط کشور با همسایگان و دیگر کشورها متوقف و تراز تجاری کشور منفی شود اما امروز می‌بینند رشد اقتصادی و تراز تجاری کشور مثبت و تجارت ما با همسایگان با رشد ۴۰ درصدی مواجه شده و با عضویت در سازمان شانگهای ارتباط ما با همه زیرساخت‌های آسیا برقرار شده است. رئیس‌جمهور افزود: مردم دست دشمن را خوانده‌اند و همانگونه که دشمن را در اغتشاشات خیابانی ناکام گذاشتند در اغتشاشات ارزی نیز ناکام خواهند گذاشت.
* بنای دولت میدان‌ دادن به بخش خصوصی است
 رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر دولت به استان بوشهر، عصر پنجشنبه در نشست طلایه‌داران پیشرفت ایران، ویژه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی استان بوشهر که با حضور فعالان اقتصادی این استان برگزار شد، در سخنانی رشد اقتصادی را در گرو سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری دانست و گفت: وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی موظف به ارتقای بهره‌وری هستند. رئیس‌جمهور در ادامه با تاکید بر اهمیت رفع موانع از پیش پای سرمایه‌گذاران افزود: وظیفه دولت در حوزه اقتصاد هدایت، حمایت و نظارت است و بنای دولت مردمی میدان‌ دادن به بخش خصوصی با هدف رونق اقتصادی است. وی میدان دادن به بخش خصوصی را تضمین سرمایه‌ و سود برای سرمایه‌گذار توصیف کرد و افزود: اطمینان‌بخشی به کارآفرینان، به رونق، بالا بردن کیفیت و همچنین دانش‌پایه کردن تولید کمک خواهد کرد.
صبح روز گذشته و در آغاز دومین روز سفر استانی دولت به بوشهر، رئیسی طی مراسمی از ۱۵طرح بزرگ آب شیرین‌کن‌های مپنا و وحدتیه، خط آبرسانی سیراف جم، آبگیری سدهای اخند و باغان، همچنین پروژه‌های انتقال برق به‌صورت رسمی بهره‌برداری کرد. رئیس‌جمهور در ادامه با حضور در پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان خورموج، به صورت همزمان از ۲۲۲۱ واحد مسکن شهری و روستایی بهره‌برداری و دستور آغاز عملیات اجرایی ساخت ۴۷۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن را در استان صادر کرد.
* مسأله اخیر مدارس پروژه‌ای امنیتی است
رئیس جمهور در جمع مردم شهرستان «خورموج» با تشکر از حضور و استقبال پرشور و صمیمی آنان گفت: بدون تردید این احساسات شما مردم بصیر و زمان‌شناس، ابراز محبت نسبت به ولایت و رهبری و تاکید نسبت به تداوم راه شهیدان بوده و برای بنده به عنوان خدمتگزار شما مردم و همکارانم در دولت مسؤولیت‌آور است. رئیسی با اشاره به تحلیل رهبر معظم انقلاب درباره دلایل راه‌اندازی جنگ ترکیبی علیه ملت ایران خاطرنشان کرد: دشمنان وقتی نتوانستند از تهدید، تحریم و جنگ ترکیبی علیه ملت ایران به نتیجه برسند و پیشرفت او را متوقف کنند، به دنبال اثرگذاری بر زندگی و سفره مردم رفتند. رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه دشمن پس از جنگ ترکیبی و تلاش برای ایجاد التهابات ارزی و اقتصادی سراغ پروژه امنیتی در مدارس رفته است، گفت: دشمن می‌خواهد برای فرزندان ما در مدارس دلهره، ناامنی و فضای ترس و ناامیدی ایجاد از این طریق ایجاد آشوب کند. وی افزود: یک روز آشوب و اغتشاش خیابانی، یک روز اغتشاش در حوزه مالی و ارزی و اقتصادی و یک روز مساله ساختن و مساله‌سازی امنیتی در حوزه تحصیل و مدارس، اینها ترفندهایی است که دشمنان برای ناامید کردن مردم طراحی و اجرا می‌کنند، چون می‌بینند به‌رغم همه این تهدیدها و تحریم‌ها و به‌رغم همه این نقشه‌ها روز ۲۲ بهمن در سراسر کشور مردم با بصیرت، آگاهانه، مقتدرانه و عزتمندانه حضور پیدا کردند و دشمن را شکست دادند.
رئیسی با اشاره به مسائل اخیر پیش‌آمده در ارتباط با برخی مدارس تصریح کرد: در جلسه اخیر دولت، وزیر کشور و وزیر اطلاعات را مامور کردم هر چه سریع‌تر این موضوع را ریشه‌یابی و بررسی و اطلاعات آن را هم سریعا به مردم عزیزمان اعلام کنند تا توطئه دشمن برای ایجاد دلهره و ناامیدی در مردم خنثی شود.
رئیس جمهور در ادامه با اشاره به حضور معنادار مردم شهرستان خورموج در استقبال از خدمتگزاران خود خاطرنشان کرد: کسانی که ارزیابی و رصد می‌کنند، ببینند این حضور معنادار مردم را که در روز جمعه از استراحت خود گذشته و در این عرصه حضور یافته‌اند؛ معنا و مفهوم این حضور آن است که ما پای انقلاب، نظام و ارزش‌های خودمان با همه وجود هستیم. رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت مسائل منطقه و استان بوشهر گفت: به لطف خدا در فاصله سفر اول دولت به بوشهر تا این سفر گام‌های خوبی برای رفع تنش‌های آبی در بخش‌های مختلف استان برداشته شده است. همچنین برای توسعه راه‌های مواصلاتی، تجهیز بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها و احداث و افتتاح واحدهای مسکونی اقدامات موثری شده است. 
وی با بیان اینکه با وجود امکانات و ظرفیت‌های فراوان بوشهر، بیکاری در این استان معنا ندارد افزود: بر اساس گزارش‌ها میزان اشتغال‌آفرینی در دولت مردمی چه در استان بوشهر و چه در سراسر کشور افزایش یافته و نشان می‌دهد شرایط کاملا متفاوت شده اما همچنان هم نیاز به اشتغال وجود دارد و هم زمینه برای ایجاد اشتغال داریم. رئیسی با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده برای احیای واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل اظهار داشت: دولت مصمم است با کمک مردم در زمینه ایجاد اشتغال حرکتی جهادی انجام دهد. آمارها حکایت از آن دارند که تاکنون از وعده ایجاد سالانه یک میلیون شغل عقب نیستیم. وی با تاکید بر ضرورت فعال کردن ظرفیت‌های گردشگری منطقه خورموج تصریح کرد: دولت علاوه بر حمایت از تقویت زیرساخت‌های گردشگری منطقه نسبت به ارتقای شاخص‌های درمانی و رفع دیگر نیازهای منطقه نیز اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

Page Generated in 0/0178 sec