printlogo


کد خبر: 260719تاریخ: 1401/12/14 00:00
جشنواره فیلم 100 به کار خود پایان داد
آمادگی فضای فیلم کوتاه برای آمدن جوانان

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100 که به دبیری یوسف منصوری و به همت سازمان سینمایی سوره برگزار شد، جمعه شب 12 اسفند با انجام مراسم اختتامیه در تالار ایوان شمس پایان یافت. به گزارش «وطن امروز»، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری، حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی سوره، مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوان، حبیب والی‌نژاد و رسول صدرعاملی از تهیه‌کنندگان سینما، علی‌اصغر پورمحمدی از مدیران تلویزیون، یزدان عشیری مدیر روابط‌عمومی سازمان‌سینمایی،  نازنین پیرکاری مدیرعامل تصویرشهر، محمدرضا رضاپور مدیر شبکه نمایش، محسن یزدی مدیر شبکه مستند، محمدرضا خوشرو مدیر شبکه نسیم، محمدجواد موحد مدیر باشگاه فیلم سوره، خوزه آنتونیو رودریگز دلا سیرا وزیر‌مختار کشور ونزوئلا، کاظم دانشی فیلمساز و اعضای هیات انتخاب و داوری و شورای سیاست‌گذاری سیزدهمین جشنواره فیلم 100 از جمله کمال تبریزی، محمدحسین لطیفی، هادی مقدم‌دوست، محمدرضا شهیدی‌فر، آزاده آل‌ایوب، محمد خیراندیش، علی جانباز، هادی محمدیان، امیررضا مافی، جواد قارایی، محمدرضا خردمندان، ویلیام استرلینگر، الکساندروس گاستاپولوس، هادی اسماعیلی، سجاد نوروزی، محدثه پیرهادی، علی قربانی، محمد روح‌الامین و الهه طاهایی در این مراسم حضور داشتند. در ادامه کلیپ صحبت‌های یوسف منصوری، دبیر جشنواره فیلم 100 پخش شد. عبدالله روا اعلام کرد در طول مراسم کلیپ‌های طنزی پحش خواهد شد که با این ایده ساخته شده‌اند که اگر کارگردان‌های بزرگ سینما فیلم 100 ثانیه‌ای می‌ساختند چگونه فیلمی بود. کلیپ اول «رهایی» نام داشت و به عنوان فیلم 100ثانیه‌ای مسعود کیمیایی احتمالا می‌ساخت پخش شد و در سکانس‌های متعددی باعث خنده حضار شد. سپس گروه «آکاپلا نیاوران» روی صحنه آمد و به اجرا پرداخت.
پس از آن کلیپ آثار بخش بین‌الملل جشنواره 100، موشن هیات انتخاب و تیزر معرفی اعضای هیات داوران این بخش برای مخاطبان به نمایش درآمد. در ادامه کمال تبریزی درباره رسول صدرعاملی گفت: خاطره‌ای به آن صورت از رسول صدرعاملی ندارم اما چیزی که امشب دلم می‌خواست بگویم، البته با اجازه رسول عزیز‌ چون می‌داند خیلی لزومی ندارد خاطره‌ها هر جایی بیان شود. وی ادامه داد: دلم می‌خواهد از جشنواره بگویم که در سال‌های قبل یک الی ۲ دوره داور جشنواره بودم و با امسال که مقایسه می‌کنیم قابل باور است و خیلی از بچه‌ها رشد کرده‌اند. امیدوارم روز به روز بچه‌ها رشد کنند، فیلم‌هایی هم که انتخاب شدند درجه یک بودند.  فیلم‌هایی که در واقع نامزد شدند هم برنده شدند و فکر نکنیم کسانی که دیپلم افتخار گرفتند، تنها برنده این جشنواره هستند.
تبریزی در پایان گفت: در سینمای بلند ممکن است فیلمی حس ناامیدی به وجود بیاورد. امیدوار هستم فیلم‌های زیبا، شکوفا و پرباری در آینده از این جوانان در سینمای ایران ببینیم. سپس ویدئوی‌ بخش مستند ملی جشنواره 100 به نمایش درآمد و برندگان این بخش معرفی شدند.
دیپلم افتخار بخش مستند ملی به اثر «دونده» ساخته محمد نجفی تعلق گرفت و وی گفت: ممنونم از جشنواره فیلم 100 که به دیده شدن بچه‌ها کمک می‌کند. همچنین از دوستان سفیر فیلم تشکر و از این عزیزان دعوت می‌کنم در کارگاه‌های سفیرفیلم هم شرکت کنند. تندیس اول بخش مستند ملی به « مادر» ساخته نعمت‌الله سرگزایی تعلق گرفت. در ادامه کلیپ دوم 100 ثانیه‌ای با نام «فرزانه» به عنوان اثری که اگر داریوش مهرجویی می‌ساخت، احتمالا پخش می‌شد، برای مخاطبان به نمایش درآمد.
پس از پخش ویدئوی کوتاهی از بخش داستانی ملی، جوایز برندگان اهدا شد. دیپلم افتخار بخش داستانی ملی به اثر «ماموریت کاری» ساخته حسن حبیب‌زاده رسید و تندیس نخستین  بخش داستانی ملی به اثر «ردپا» ساخته مصطفی اعلمی اهدا شد.
* محمد خزاعی: فضا برای آمدن جوانان آماده است
سپس محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی روی صحنه آمد و بیان کرد: خوشحالم که امشب در خدمت شما هستیم و خوشحال‌ترم از اینکه در این رویداد استعدادهای خوبی کشف شد، هیات داوران آثار فیلمسازان را دیدند و انتخاب‌شان کردند. این موضوع آینده خوبی را برای سینمای ایران رقم می‌زند. روزهای خوب و پرتلاشی را پیش رو داریم، فضا آماده است برای اینکه جوانان بیایند و سینما پوست‌اندازی کند البته در کنار پیشکسوتان منتظر همه شما هستیم. مراسم با اجرای گروه «آکاپلا نیاوران» به پایان رسید.

Page Generated in 0/0058 sec