printlogo


کد خبر: 260722تاریخ: 1401/12/14 00:00
اخبار

مرضیه برومند مدیر عامل خانه سینما شد
هیات‌مدیره خانه سینمای ایران مرضیه برومند، فیلمساز پیشکسوت سینمای ایران را به عنوان مدیرعامل خانه سینمای ایران انتخاب کرد. به گزارش «وطن امروز»، در متن ارسالی خانه سینما آمده است: مرضیه برومند با بیش از 40 سال سابقه فعالیت در تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران یکی از مهم‌ترین زنان تاثیرگذار ایرانی است.
هیات‌مدیره خانه سینمای ایران به نمایندگی از جامعه اصناف سینمایی با ابراز خشنودی از پذیرش این پیشنهاد از سوی خانم مرضیه برومند، امیدوار است این انتخاب زمینه بهبود وضعیت جامعه سینماگران ایران را فراهم سازد.
***
پوستر یازدهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران منتشر شد
پوستر یازدهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران در حالی که تنها چند ساعت تا گشایش رسمی این رخداد هنری زمان باقی است، منتشر شد. این پوستر، نگاهی متفاوت به نگاره‌های آشنای نگارگری با موضوع معراج پیامبر اکرم(ص) دارد و با استفاده از سیلوئت (سایه‌نما) پیکره‌ها، فضاسازی نگاره‌ها و بهره‌گیری از فضای مثبت و منفی، چیدمان و طراحی شده است.
در طراحی پوستر دوسالانه یازدهم تلاش شده است تا رنگ‌هایی به دور از کلیشه‌های همیشگی نقاشی ایرانی انتخاب شوند؛ اگر چه این انتخاب، با اصالت هنر نگارگری بیگانه نیست. گفتنی است آیین گشایش یازدهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران، عصر دیروز (شنبه ۱۳ اسفند) از ساعت ۱۷ در فرهنگستان هنر، موسسه فرهنگی- هنری صبا برگزار شد. نمایشگاه آثار منتخب هنرمندان تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ دایر خواهد بود.
این رخداد هنری به همت مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، دانشگاه‌ها و جامعه هنری به ‌منظور توسعه و اعتلای جایگاه نگارگری در ایران معاصر، ایجاد زمینه‌‌ای مناسب برای رشد و شکوفایی نگارگری متناسب با حفظ و تداوم اصول بنیادین این هنر و حمایت از هنرمندان مستعد این عرصه، در گرایش‌های نگارگری، گل و مرغ، تذهیب و طراحی نگارگری برگزار می‌شود.
***
برگزاری ۳ وبینار تخصصی تئاتر دینی در رویداد بین‌المللی صاحبدلان
همزمان با برگزاری دوازدهمین دوره سراسری و نخستین دوره رویداد بین‌المللی تئاتر صاحبدلان وبینارهای تخصصی تئاتر دینی با همکاری دانشکده هنر و معاونت پژوهشی دانشگاه سوره برگزار می‌شود. 
به گزارش «وطن امروز»، در جریان برگزاری دوازدهمین دوره سراسری و نخستین دوره رویداد بین‌المللی تئاتر صاحبدلان با دبیری محمود فرهنگ، ۳ وبینار تخصصی تئاتر دینی با محوریت‌های انسان و شیطان از دیدگاه قرآن در ادبیات نمایشی جهان اسلام، حقوق بشر از نظر قرآن در تولید آثار نمایشی و حقوق زن و مرد از دیدگاه قرآن در ادبیات نمایشی برگزار می‌شود. هر ۳ وبینار به صورت زنده از تلویزیون تئاتر ایران پخش خواهد شد.
نخستین وبینار تخصصی تئاتر دینی با موضوع انسان و شیطان از دیدگاه قرآن در ادبیات نمایشی جهان اسلام، روز یکشنبه 14 اسفند 1401، ساعت 16 الی 19 با حضور دکتر احمد جولایی (مسؤول جلسه)، دکتر اخلاق احمد (از هندوستان)، دکتر حامد هوشیاری، دکتر شراره یوسف‌نیا و دکتر محمد نجاری از ایران برگزار می‌شود.
***
پهلوان گود گرمدشت به پله چهارم رسید
کتاب «پهلوان گود گرمدشت» سرگذشت‌نامه اسطوره مقاومت در نبرد الی بیت‌المقدس شهید حسین قجه‌ای به قلم گل‌علی بابایی است. به گزارش «وطن امروز»، پهلوان گود گرمدشت جلد هشتم از مجموعه «بیست‌وهفت در ۲۷» زندگی‌نامه اسطوره مقاومت «شهید حسین قجه‌ای» در نبرد بیت‌المقدس به قلم گل‌علی بابایی است که زمستان 1401 به چاپ چهارم رسید.
این کتاب با ۱۷ فصل به همراه اسناد و تصاویر در ۲۴۸ صفحه از سوی نشر ۲۷ بعثت در سال ۱۳۹۳ برای نخستین بار منتشر شده و هم‌اکنون چاپ چهارم آن در بازار نشر قرار دارد.
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: گرگ و میش هوای روز چهارشنبه 15 اردیبهشت ۱۳۶۱، من و سیدباقر موسوی راه افتادیم سمت موضع گردان سلمان فارسی تا از آخرین وضعیت این گردان اطلاعاتی به دست بیاوریم و برای تصمیم‌گیری در اختیار فرمانده تیپ قرار دهیم.
وقتی وارد محدوده‌ گردان شدیم، حسین قجه‌ای و نیروهایش بدجور در محاصره افتاده بودند. فشار وحشتناک دشمن از یک طرف و کمبود نیرو، مهمات، آذوقه و آمبولانس هم از طرف دیگر چنان عرصه را بر حسین تنگ کرده بود که ما هر آن منتظر بودیم تا نیرو‌های گردان سلمان خط را رها کرده، به عقب بیایند. دیدیم حسین تنهای تنها وضعیت آشفته‌ای دارد. تعداد زیادی از مجروحان و شهدا در اطراف موضع گردان سلمان روی زمین افتاده بودند و به دلیل نبود امکانات، هیچ کاری نمی‌شد برای‌شان انجام داد. قبل از اینکه ما چیزی بگوییم، حسین پیش‌دستی کرد و با حالتی بغض‌آلود گفت: فلانی، به برادر احمد بگو یک کاری برای این بچه‌ها بکنند.
با دست خالی که نمی‌شود با تانک و توپ جنگید. بعد با حالتی حزن‌آلود ادامه داد: حتما باید یک تیری به سرم بخورد و بعد آنها بفهمند که اینجا هم خبری هست.

Page Generated in 0/0054 sec