printlogo


کد خبر: 260735تاریخ: 1401/12/14 00:00
اخبار

اجرای ۵۳ هزار طرح عمرانی در مناطق محروم کشور
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از اجرای ۵۳ هزار طرح عمرانی و زیربنایی در کشور خبر داد. محمد ترکمانه گفت: بنیاد برکت ساخت و تکمیل ۵۸ هزار پروژه عمرانی و زیربنایی را در مناطق محروم و روستایی کشور در دستور کار دارد که تا امروز ۵۳ هزار طرح را به بهره‌برداری رسانده است. وی تصریح کرد: این طرح‌های عمرانی و زیربنایی شامل پروژه‌های مختلفی از جمله مدرسه، بیمارستان، کتابخانه، دارالقرآن، آزمایشگاه، مسجد، پایگاه اورژانس، مصلی، خانه بهداشت، حوزه علمیه، خانه عالم، مرکز تجهیزات پزشکی، پایگاه سلامت، مرکز بهداشت، مرکز جامع سلامت، پل، راهسازی و آبرسانی می‌شود. ترکمانه تاکید کرد: بنیاد برکت علاوه بر راه‌اندازی نهضت اشتغال‌زایی با هدف محرومیت‌زدایی، توسعه و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور به عنوان رسالت و ماموریت اصلی خود، فعالیت‌های گسترده‌ای را نیز در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی در این مناطق دارد. مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: با افتتاح این طرح‌های عمرانی و زیربنایی، مردم در اقصی نقاط کشور از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند. ترکمانه تصریح کرد: بنیاد برکت از سال ۱۳۸۷ فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی از جمله ساخت مدرسه را آغاز کرده است و در حال حاضر ۲۵۰ هزار دانش‌آموز در مدارس این بنیاد تحصیل می‌کنند.
***
هشدار پلیس آگاهی به شهروندان درباره شرکت‌های غیرمجاز قالیشویی
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ضمن هشدار به شهروندان برای گرفتار نشدن در دام شرکت‌های غیرمجاز قالیشویی گفت: هنگام مراجعه کارکنان این شرکت‌ها کارت شناسایی آنها را خواسته و حتما شماره خودروی حمل فرش را برای پیگیری یادداشت کنید.  سرهنگ عبدالله چولکی در این باره گفت: با توجه به روزهای پایانی سال و رسوم دیرینه نظافت و خانه‌تکانی عده‌ای کلاهبردار با درج آگهی‌های تبلیغاتی در معابر، پیامک و فضای مجازی در پوشش مراکز و شرکت‌های قالیشویی در کمین اغفال شهروندان هستند. وی با بیان اینکه در ماه اسفند پرونده‌هایی با مضمون سرقت فرش از طریق مراکز قالیشویی غیرمجاز در ادارات پلیس آگاهی تشکیل می‌شود، افزود: برخی از این افراد سودجو انواع آگهی‌های تبلیغاتی را که اغلب فقط شماره تلفن بدون آدرس است، در سطح شهر توزیع می‌کنند. چولکی تصریح کرد: این شرکت‌های غیرمجاز با اجاره دفتر یا پیشنهاد اجاره ماهانه بالا و تهیه اسناد جعلی در این ایام به فعالیت پرداخته و پس از جمع‌آوری فرش‌های سفارش گرفته، متواری می‌شوند. وی توصیه کرد: برای گرفتار نشدن در دام این مجرمان، شهروندان باید قبل از هرگونه اعتماد به این شرکت‌ها هنگام مراجعه این افراد کارت شناسایی از آنها خواسته یا حتما شماره خودرو را برای پیگیری در صورت به وجود آمدن مشکل یادداشت کنند.
***
نقش حیاتی آزمایش‌های پزشکی در تشخیص زودهنگام بیماری
امروز از نشانگرهای زیستی در تشخیص زودهنگام طیف وسیعی از بیماری‌ها از تشخیص‌های قبل از تولد استفاده می‌شود. پروفسور امیرحسن زرنانی، دبیر علمی بیستمین کنگره کشوری و چهاردهمین کنگره بین‌المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران با اشاره به نقش و جایگاه حیاتی آزمایشگاه‌ها بر تشخیص، درمان و پایش بیماری‌ها اظهار داشت: در کنگره بیستم که در 26 تا 29 اردیبهشت‌ 1402 در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود، سعی شده با ارائه مباحث پیشرو و دانش روز در بخش‌های مختلف آزمایشگاه بالینی، متخصصان حوزه آزمایشگاه با تکنولوژی‌های نوین و کاربرد آنها در تشخیص بیماری آشنا شده و از یافته‌های علمی نوین در ارائه خدمات تشخیصی بهتر و موثرتر بهره‌مند شوند. وی با تاکید بر نقش موثر آزمایشگاه‌های بالینی در ارائه خدمات بهداشتی و تشخیصی گفت: استفاده مناسب از خدمات آزمایشگاه بالینی، توانایی پزشکان را در اتخاذ تصمیمات تشخیصی و درمانی مبتنی بر شواهد برای بیماران و به حداقل رساندن هزینه‌های کلی مراقبت‌های بهداشتی افزایش می‌دهد، همچنین خدمات آزمایشگاهی بالینی مقرون به‌صرفه‌ترین و کم‌تهاجمی‌ترین منبع اطلاعات بهداشتی در پیشگیری و تشخیص بیماری، تضمین‌کننده سلامتی بیمار و ناظر بر سلامت عمومی است. وی گفت: امروزه از نشانگرهای زیستی در تشخیص زودهنگام طیف وسیعی از بیماری‌ها شامل سرطان، بیماری‌های قلبی - عروقی، بیماری‌های تنفسی، بیماری‌های دستگاه گوارش، بیماری‌های خونی، بیماری‌های نورودژنراتیو و تشخیص‌های قبل از تولد استفاده می‌شود که در بیستمین کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی پانل‌های متعددی با محوریت بیومارکرها در تشخیص آزمایشگاهی بیماری‌های مختلف ارائه می‌شود.
***
ارائه بسته‌های نوروزی رومینگ بین‌الملل توسط همراه اول
 همزمان با شروع فصل سفرهای نوروزی، همراه اول بسته‌های ویژه رومینگ بین‌الملل خود را برای استفاده مشترکان در سفرهای خارجی معرفی کرد. مسافران می‌توانند با خرید بسته‌های مکالمه و اینترنت رومینگ، علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه، از طریق شبکه‌های اجتماعی به‌ صورت نامحدود با نزدیکان خود در ارتباط باشند. این کمپین با لحاظ مقاصد پرتردد ایرانیان و تامین نیاز طیف‌های مختلف مشترکان، بسته‌های رومینگ ویژه کشورهای عراق،  امارات، ترکیه و دور دنیا را به تمام ایرانیانی که قصد سفر به کشورهای خارجی را دارند، پیشنهاد می‌کند.  فعالسازی بسته‌های مرتبط با این کمپین که از هم‌اکنون تا پایان موعد سفرهای نوروزی (۱۵ فروردین ۱۴۰۲) ادامه دارد، از طریق کدهای دستوری موجود در صفحه این کمپین در پرتال همراه اول، فروشگاه آنلاین همراه اول و اپلیکیشن «همراه من» امکان‌پذیر است.

Page Generated in 0/0045 sec