printlogo


کد خبر: 260744تاریخ: 1401/12/14 00:00
اخبار

دستور بذرپاش برای رفع ۸۸۷ نقطه پرحادثه راه‌ها
وزیر راه و شهرسازی گفت: ۸۸۷ نقطه پرحادثه راه‌های کشور باید تا پایان دولت سیزدهم رفع شود و تمام ارکان دولت برای رفع نقاط حادثه‌خیز شناسایی شده، آستین همت را بالا‌ زده‌اند. مهرداد بذرپاش با تاکید بر اصلاح نصب علائم در جاده‌ها جهت کاهش سوانح رانندگی ابراز امیدواری کرد نوروز 1402 شاهد کمترین مخاطره و آسیب برای مردم عزیزمان باشیم. وی ادامه داد: هر چند سوانح رانندگی با توجه به نقش حادثه‌خیزی جاده یا خطای انسانی مورد بررسی قرار می‌گیرد اما وزارت راه و شهرسازی با تمام توان و ظرفیت‌های موجود برای رفع نقاط حادثه‌خیز اهتمام خواهد داشت. همچنین در ساخت جاده‌های جدید از تجارب گذشته برای پیشگیری از نقاط حادثه‌خیز استفاده خواهیم کرد. بذرپاش با یادآوری اینکه پروژه‌هایی که زودتر به نتیجه می‌رسند در اولویت نیمه نخست سال 1402 قرار گیرند، خطاب به رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای تاکید کرد: 887 نقطه پرحادثه راه‌های کشور باید تا پایان دولت سیزدهم رفع شود. این را بدانید که تمام دولت برای رفع این نقاط حادثه‌خیز که شناسایی شده‌اند آستین همت را بالا‌ زده‌اند. در این میان به صورت جهادی اقدام خواهیم کرد. وی با اشاره به اینکه فوت یک ‌نفر در راه‌ها برای ما آمار بالایی است، اضافه کرد: ما به عنوان دولت وظیفه داریم تمام این نقاط حادثه‌خیز را برطرف کنیم. بذرپاش با تاکید بر اینکه باید روش‌های نوین را به‌کار گیریم تا تخلفاتی همچون سرعت زیاد هم نتواند حادثه ساز باشد، ادامه داد: این امر طی همکاری با پلیس راه انجام خواهد شد.
***
لزوم افزایش استحکام سازه‌های ساختمانی
عضو انجمن انبوه‌سازان کشور گفت: در یکی از پروژه‌های برج معروف شاهد آن هستیم که پس از واگذاری اسکلت و سازه آن تغییر داده شده و این یک خطر جدی محسوب می‌شود و امکان تکرار سانحه متروپل در ابعاد گسترده‌تر وجود دارد. حیدر نوروزی با اشاره به اهمیت امنیت سرمایه‌گذاری و امنیت اقتصادی برای اجرای پروژه‌ها در صنعت ساختمان اظهار داشت: وقتی امنیت سرمایه‌گذاری در خطر باشد سرمایه‌گذاران به طور قطع عقب‌نشینی می‌کنند و بازار مسکن و صنعت ساختمان سایر کشورها را انتخاب خواهند کرد. وی ادامه داد: در شرایط فعلی اقتصاد، سازندگان و انبوه‌سازان ترجیح می‌دهند سرمایه خود را به ملک شخصی و ارز تبدیل کنند. نوروزی با بیان اینکه در نبود امنیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری، سازندگان جرات کار ندارند، گفت: برخی پروژه‌ها به دلیل طولانی شدن روند رسیدگی‌ها بیش از ١٠ سال است که سردرگم مانده‌اند و این خواب سرمایه باعث فرار سرمایه‌گذاران می‌شود، این در حالی است که ارزش این پروژه‌ها بعضا به ١۵ هزار میلیارد تومان هم می‌رسد. عضو انجمن انبوه‌سازان مسکن با اشاره به خطر تغییر سازه در پروژه‌های بزرگ، خواستار ورود قوه‌قضائیه به این موضوع شد. وی با تاکید بر اینکه در یکی از پروژه‌های معروف و برج‌ها به دولت نسبت به تبدیل آن به یک متروپل دیگر هشدار داده‌ایم، اظهار داشت: در یکی از پروژه‌های برج معروف شاهد آن هستیم که پس از واگذاری، اسکلت و سازه آن تغییر داده شده و این یک خطر جدی محسوب می‌شود و امکان تکرار سانحه متروپل در ابعاد گسترده‌تر وجود دارد.
***
آغاز فروش بلیت قطارهای نوروز
فروش حضوری بلیت قطارهای نوروزی از ساعت 8 صبح دیروز و فروش اینترنتی هم از ساعت 14 دیروز شروع شد.
همچنین از امروز ۱۴ اسفند پیش‌فروش مسیرهای منتهی به مشهد غیر از مسیر تهران- مشهد و بالعکس آغاز می‌شود.
از فردا ۱۵ اسفند نیز بلیت قطارهای نوروزی مسیر تهران - مشهد و بالعکس عرضه خواهد شد.
عرضه بلیت‌ها به صورت حضوری و مراجعه به آژانس از ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود و عرضه اینترنتی بلیت قطار‌ها از ساعت ۱۴ انجام خواهد شد و در روزهای بعد هم تا تکمیل ظرفیت ادامه دارد.
همچنین به گفته مدیرعامل شرکت راه‌آهن قیمت بلیت قطار برای نوروز ۱۴۰۲ افزایش نمی‌یابد.
‌سیدمیعاد صالحی در ادامه اظهار داشت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم برای نوروز 1402 میزان 10 درصد افزایش قطارها نسبت به نوروز 1398 (پیش از کرونا) داشته باشیم.
***
وزیر نفت: هیچ‌ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم
وزیر نفت گفت: دولت و مجلس هیچ ‌برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارند.
جواد اوجی در ارتباط زنده با اخبار سیما گفت: دولت و مجلس در هیچ‌کجا از جمله قانون بودجه 1402 برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارند.
وزیر نفت در پاسخ به سوالی مبنی بر درنظر گرفتن سهمیه بنزین نوروزی گفت: هنوز در این حوزه تصمیم‌گیری نشده است و امیدواریم با مدیریت مصرف بنزین بتوانیم رفاه را برای مردم فراهم کنیم.
 

Page Generated in 0/0056 sec