printlogo


کد خبر: 260746تاریخ: 1401/12/14 00:00
اخبار

پیشنهادات بودجه نباید برخلاف احکام دائمی و قانون اساسی باشد
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهادات نمایندگان درباره بودجه در صورتی قابل طرح است که برخلاف قانون اساسی، برنامه‌های توسعه و احکام دائمی نباشد.
سیدالبرز حسینی در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار داشت: متأسفانه طرح پیشنهادات بودجه از سوی نمایندگان مجلس بسیار محدود شده است. نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس مجلس بیان کرد: بنده پیگیری کردم و گویا تا پایان زمان بررسی لایحه بودجه حتی یک پیشنهاد نیز مطرح نمی‌شود که اگر قرار باشد با این مدل به پیشنهادات نگاه کنید، لازم است صراحتاً اعلام کنید تا کسی پیشنهاد ارائه ندهد. فردی که قلم قرمز روی پیشنهادات می‌کشد، چگونه تشخیص داده که فلان پیشنهاد نباید مطرح شود؟
محمدباقر قالیباف در پاسخ به این نماینده، گفت: کمی در صحبت‌ها دقت داشته باشید. من بارها گفته‌ام ۷ هزار پیشنهاد مطرح شده است و شما می‌خواهید ما همه آنها را مطرح کنیم، می‌دانید که امکان‌پذیر نیست. وی در ادامه بیان کرد: پیشنهادات در صورتی که خلاف قانون اساسی نباشد، خلاف برنامه‌های توسعه نباشد، خلاف احکام دائمی نباشد، خلاف قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی «۱»و «۲» نباشد و خلاف سیاست‌های کلی نباشد، قابل طرح است.
***
امیر سرتیپ حیدری خبر داد
ایجاد یگان‌هایی با توان دفاعی و قدرت تهاجمی بالا در ارتش
فرمانده نیروی زمینی ارتش در همایش سراسری روحانیون یگان‌های نزاجا که به میزبانی مرکز آموزش و پشتیبانی شهید امانی برگزار شد، با بیان اینکه ۳ جشنواره نور در سطوح مختلف نیروی زمینی ارتش در طول سال برگزار می‌شود، گفت: نخستین جشنواره در سطح تیپ‌ها و مراکز، دومین جشنواره در سطح قرارگاه‌ها و سطح سوم در سطح نیروی زمینی ارتش در طول سال برگزار می‌شود که با این اقدام، جامعه‌پذیری خوبی در سطح این نیرو ایجاد شده است. امیر سرتیپ کیومرث حیدری با اشاره به اصل‌های اساسی در فرماندهی نیروی زمینی ارتش عنوان کرد: ولایت‌محوری، عدالت‌محوری و شایسته‌سالاری، ۳ اصل مهم در نیروی زمینی ارتش است که در کنار عمل به آنها، با طراحی ۳۱ طرح لبیک به عنوان فروع فرماندهی، رشد متوازن کارکنان در رسیدن به اهداف مدنظر را ایجاد کرده‌ایم.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر اهمیت و جایگاه والای جهاد تبیین تصریح کرد: جهاد تبیین کاربردی اساسی در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان دارد و بحمدالله توانستیم فرمان ولایت فقیه را در نیروی زمینی ارتش تبدیل به یک فرهنگ دفاعی کنیم که در آن هرکس به شایستگی به تکلیف خود عمل می‌کند.
امیر سرتیپ حیدری با اشاره به اهمیت طرح‌های لبیک در تغییر مثبت در ساختار نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: امروز با عمل به منویات فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) طرح‌های لبیک نمود عینی پیدا کرده‌ و توانسته‌ایم یگان‌هایی با توان دفاعی، قدرت تهاجمی بالا و تسلیحات به‌روز ایجاد کنیم که در راستای بالا بردن قدرت بازدارندگی دفاعی کشور موثر واقع شوند.
وی با تاکید بر اهداف فرماندهی نیروی زمینی ارتش در بهبود وضعیت مسکن کارکنان بیان کرد: ساخت خانه‌های شخصی، ساخت خانه‌های سازمانی و زیباسازی محیط کوی‌های سازمانی از اهداف طرح لبیک یا امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در راستای خشنودسازی کارکنان و در نهایت ارتقای توان رزمی آنهاست.
***
فرستاده ویژه پادشاه عمان با مخبر دیدار کرد
معاون اول رئیس‌جمهور مسائل بانکی را از موانع اصلی بر سر راه توسعه مناسبات تجاری میان ایران و عمان  برشمرد و گفت: پایه و بنیان هر رابطه اقتصادی، مبادلات بانکی است، از این رو باید رفع مسائل بانکی را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دهیم.
محمد مخبر در دیدار «سالم بن ناصر العوفی» فرستاده ویژه پادشاه عمان و وزیر انرژی و معادن این کشور گفت: به‌رغم رویکرد مهم و راهبردی مقامات ۲ کشور برای توسعه مناسبات تجاری فیمابین، هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد که باید با رفع موانع پیش رو به اهداف مورد نظر دست یابیم. معاون اول رئیس‌جمهور مسائل بانکی را از موانع اصلی بر سر راه توسعه مناسبات تجاری میان 2 کشور برشمرد و گفت: پایه و بنیان هر رابطه اقتصادی، مبادلات بانکی است، از این رو باید رفع مسائل بانکی را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دهیم. 
مخبر همچنین با اشاره به خط هوایی مستقیم تهران - مسقط، ضرورت افزایش پروازهای این مسیر را گامی در جهت تسهیل رفت و آمد تجار و ارتقای سطح همکاری‌های ۲ کشور ارزیابی و اظهار امیدواری کرد در دوره پیش رو شاهد عملیاتی شدن و اجرای توافقات بر زمین مانده میان ۲ کشور باشیم. 
سالم بن ناصر العوفی، فرستاده ویژه پادشاه عمان و وزیر انرژی و معادن این کشور نیز در این دیدار از ماموریت ویژه خود برای پیگیری روند همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌های 2 کشور در تمام بخش‌ها از جمله انرژی خبر داد و گفت: به دستور پادشاه عمان باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن مسائل پیش روی توسعه همکاری‌های تهران - مسقط را حل و فصل کنیم.

Page Generated in 0/0057 sec