printlogo


کد خبر: 260772تاریخ: 1401/12/15 00:00
دور دنیا

هم‌حزبی بایدن:
سیاستمداران آمریکا احمقند
سیاستمدار دموکرات آمریکایی گفت سیاستمداران کندذهن آمریکا با هدف تخریب روابط آلمان و روسیه کاری کردند که جنگ هسته‌ای یک رویداد محتمل به نظر برسد. جفری یانگ، نامزد انتخابات فرمانداری آمریکا گفت مردم ایالت کنتاکی از ارسال مالیات‌شان به اوکراین خسته شده و باور دارند که آمریکا باید ارسال تسلیحات به کی‌یف را متوقف کند. وی تصریح کرد: در واشنگتن، سیاستمداران ارتباط خود با واقعیت را از دست داده‌اند. فکر می‌کنم اکثر آنها در نتیجه چند دهه پروپاگاندای ضد روسی در رسانه‌های جریان اصلی آمریکا، واقعیت را مخدوش می‌بینند. یانگ گفت که هدف دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا علاوه بر استفاده از اوکراین برای راه انداختن یک جنگ نیابتی علیه روسیه این بوده که سلطه واشنگتن بر متحدان اروپایی‌اش را افزایش دهد.
***
تمسخر وزیر خارجه آلمان در هند
عدم استقبال از وزیر خارجه آلمان در فرودگاه دهلی‌نو پایتخت هند باعث تمسخر وی در رسانه‌ها شده است. پایگاه خبری Archyde با اشاره به این موضوع و انتشار فیلمی در زمان پیاده شدن وی از هواپیما نوشت: در یک موقعیت گیج‌کننده، «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان که برای شرکت در نشست گروه 20 به دهلی نو سفر کرده بود هنگام ورود با عدم استقبال از سوی کشور میزبان و حتی مقامات سفارت برلین مواجه شد. در فیلم منتشر‌شده تعجب و سردرگمی بائربوک از این موقعیت کاملا مشهود است. این گزارش افزود: موقعیت عجیبی به نظر می‌رسید. وزیر خارجه آلمان از پله‌های هواپیما پیاده شد و هیچ کس در آنجا نبود(!) بائربوک پس از پیاده شدن از هواپیما مجبور شد با یکی دو نفر از نیروهای امنیتی خوش و بش کند تا اینکه سفیر برلین در هند ناگهان از راه رسید و بائربوک را در آغوش گرفت! وی سپس خطاب به سفیر آلمان می‌گوید، «عصر بخیر آقای سفیر. (چرا) اینجا کسی نیست!»
***
عمران خان در محاصره پلیس
عمران خان برای اعضای حزب و حامیانش در لاهور پاکستان سخنرانی کرد. این در حالی است که پلیس برای بازداشت وی به محل سکونتش رفته بود. به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه داون، این سخنرانی از سوی نخست‌وزیر برکنارشده پاکستان در حالی انجام شد که پلیس بیرون محوطه محل اقامت او حضور یافت تا عمران خان را دستگیر کند. پلیس اسلام‌آباد در کنار ماموران پلیس ایالت پنجاب اوایل روز گذشته به محل اقامت عمران خان رسیدند تا او را دستگیر کنند اما گفته شد وی حضور ندارد. نخست وزیر برکنارشده ۷۰ ساله پاکستان که پس از ترور نافرجام سال گذشته میلادی در وزیرآباد در حال بهبود است، ۳ بار در جلسه دادگاه که مربوط به پرونده «توشه‌خانه» می‌شود و در اسلام‌آباد برگزار شده، حاضر نشده است. پرونده موسوم به «توشه‌خانه پاکستان» علیه عمران خان بر این اساس است که وی یکسری هدایایی را که در جریان سفرهای خارجی گرفته بود، فروخته اما اطلاعات پول‌های دریافتی را ارائه نداده است. نخست‌وزیر برکنارشده پاکستان از حامیان و اعضای حزبش خواسته بود برای شرکت در «جنبش دستگیری» به محل اقامتش بروند. وی در جمع حامیانش گفت: فقط مردم هستند نه یک گروه که می‌توانند با چالش‌هایی که کشور با آنها روبه‌رو است، مقابله کنند.
***
تونسی‌ها پرچم آمریکا را به آتش کشیدند
گروهی از مردم تونس در تجمع خود برای حمایت از مردم سوریه و مخالفت با تحریم یک‌جانبه آمریکا علیه این کشور، پرچم آمریکا را به آتش کشیدند. آنها همچنین همبستگی خود را با ملت سوریه بویژه با توجه به زلزله اخیر روی داده در این کشور ابراز داشتند. وزارت کشور تونس دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد پس از این تظاهرات که در پایتخت تونس انجام شد، تعدادی از شرکت‌کنندگان به دلیل آتش زدن پرچم آمریکا بازداشت و تحقیقات از آنها آغاز شده است. در این بیانیه آمده است: وزارت کشور اطلاع یافت که عده‌ای در چهارم مارس ۲۰۲۳ پرچم آمریکا را در حاشیه تظاهراتی که در مقابل تئاتر شهرداری در خیابان حبیب بورقیبه در پایتخت سازماندهی شده بود، به آتش کشیدند و یگان‌های امنیتی افراد مرتبط را با این موضوع را بازداشت کردند. «قیس سعید» هم اکنون به عنوان رئیس‌جمهور قدرت را در تونس در دست دارد.
***
ترامپ در صدر نظرسنجی‌ها
در نظرسنجی «کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کاران» درباره نامزدهای حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق این کشور با اختلاف فاحش نسبت به رقبا در صدر قرار گرفت. نتایج این نظرسنجی که اندکی پیش از سخنرانی از پیش برنامه‌ریزی‌شده ترامپ در فورت واشنگتن در ایالت مریلند، اعلام شد رئیس‌جمهور سابق حمایت ۶۲ درصد رای‌دهندگان را به خود اختصاص داد. ران دی‌سانتیس، فرماندار ایالت فلوریدا با تنها ۲۰ درصد در جایگاه دوم ایستاد و پری جانسون که غیرمحتمل‌ترین نامزد حزب جمهوری‌خواه برای کرسی ریاست جمهوری محسوب می‌شود، با ۵ درصد آرا در رتبه سوم قرار گرفت. ترامپ نوامبر پارسال نامزدی خود برای انتخابات در ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را اعلام کرد و پس از گذشت ۲ سال از ترک کاخ سفید، همچنان مشهورترین و پرنفوذترین سیاستمدار حزب جمهوری‌خواه محسوب می‌شود.

Page Generated in 0/0053 sec