printlogo


کد خبر: 260773تاریخ: 1401/12/15 00:00
اخبار

پایان کار کشتی‌گیران ایران در تورنمنت بلغارستان
نمایندگان کشتی آزاد و فرنگی ایران در رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی جام دانکلوف و نیکلای‌پتروف بلغارستان در مجموع با کسب ۵ مدال طلا، یک مدال نقره و ۴ مدال برنز به کار خود پایان دادند. رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی جام دانکلوف و نیکلای‌پتروف بلغارستان روزهای ۱۱ تا ۱۴ اسفند در شهر صوفیه بلغارستان برگزار شد که در پایان تیم ایران در کشتی آزاد توسط مصطفی قیاسی در وزن ۷۹ کیلوگرم، هادی وفایی‌پور در وزن ۸۶ کیلوگرم و ارشک محبی در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال طلا، مصطفی طغانی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال نقره و امیرحمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم و دانیال شریعتی‌نیا در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز  و در کشتی فرنگی توسط شاهین بداغی در وزن ۷۲ کیلوگرم و مرتضی الغوثی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا، وحید دادخواه در وزن ۹۷ کیلوگرم و سجاد عباس‌پور در وزن 55 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.
***
اقدام عجیب در سوپرلیگ زامبیا از ترس طلسم و جادو
بازیکنان یک تیم فوتبال در سوپرلیگ زامبیا از بیم طلسم و جادو دست به اقدام عجیبی زدند. اقدام عجیب بازیکنان تیم فوتبال لوموانا رادیانتز پیش از بازی شنبه خود با تیم گرین بوفالوز در سوپرلیگ زامبیا سروصدای زیادی به پا کرده است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بازیکنان این تیم زامبیایی پس از ورود اتوبوس تیم‌شان به ورزشگاه تصمیم گرفتند به جای رفتن به رختکن و استفاده از تونل ورودی ورزشگاه، با پرش از روی دیوار وارد زمین بازی شوند، چرا که معتقد بودند حریف‌شان با استفاده از طلسم و جادو در رختکن و تونل ورودی ورزشگاه قصد دارد بر عملکرد آنها در این بازی تاثیر بگذارد. این بازی که در هفته بیست‌وششم سوپرلیگ زامبیا و در ورزشگاه خانگی گرین بوفالوز یعنی ورزشگاه ادوین ایمبوئلا برگزار شد، در نهایت با شکست 2 بر یک تیم لوموانا رادیانتز پایان یافت. لوموانا رادیانتز در حال حاضر با 26 امتیاز در رده هفدهم جدول 18 تیمی این رقابت‌هاست و یکی از اصلی‌ترین کاندیداهای سقوط به دسته پایین‌تر به شمار می‌رود. گرین بوفالوز هم با این برد 43 امتیازی شد و ضمن صعود به رده دوم جدول رده‌بندی، اختلافش را با پاور دایناموس صدرنشین به ۴ امتیاز کاهش داد.
***
پیگیری استقلال جواب داد؛ ساپینتو فقط امروز محروم است
با پیگیری باشگاه استقلال، سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان در دیدار مقابل فولاد خوزستان در هفته بیست‌وسوم لیگ برتر می‌تواند روی نیمکت بنشیند.
در خبری با عنوان «ساپینتو برای بازی با فولاد هم محروم است!» به این موضوع اشاره شد که شائبه‌هایی درباره محرومیت ریکاردو ساپینتو، سرمربی تیم فوتبال استقلال طبق رأی کمیته انضباطی به وجود آمده است. در پیگیری‌های مسؤولان استقلال از کمیته استیناف، این توضیح به آنها داده شده بود که سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان با احتساب رأی بازی با مس کرمان و پیکان ۴ جلسه محروم شده است که محرومیت او تا دیدار با فولاد خوزستان در هفته بیست‌وسوم لیگ برتر ادامه خواهد داشت. در این گزارش توضیح داده شد که با توجه به متن رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در تاریخ 27 بهمن‌ که گفته شده است در صورت عذرخواهی ساپینتو در رسانه رسمی ۲ جلسه از محرومیتش به حالت تعلیق درمی‌آید، باشگاه استقلال اعتقاد دارد محرومیت ساپینتو پس از بازی امروز با گل‌گهر سیرجان در هفته بیست‌ودوم به پایان می‌رسد و دلیلی ندارد در دیدار با فولاد محروم باشد. به همین دلیل، پس از به وجود آمدن برخی شائبه‌ها مبنی بر محرومیت ساپینتو در دیدار با فولاد، با پیگیری مدیران استقلال، مذاکرات طولانی با سازمان لیگ و ارکان قضایی فدراسیون فوتبال مشخص شد ساپینتو می‌تواند در بازی با فولاد خوزستان روی نیمکت بنشیند.
***
دلیل عدم دعوت از برنده جردن باروز به اردوی تیم‌ ملی چه بود؟
نام علی سوادکوهی در بین نفرات دعوت‌شده به آخرین اردوی تیم‌ ملی کشتی آزاد در سال ۱۴۰۱ دیده نمی‌شود، همچنین امیرعلی آذرپیرا هم در این اردو غایب است. دور جدید تمرینات تیم‌ ملی کشتی آزاد برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا از 15 اسفند در کمپ تیم‌های ملی آغاز خواهد شد که جدا از 10 ملی‌پوش اعزامی به رقابت‌های قزاقستان، دیگر مدعیان و ملی‌پوشان کشتی آزاد در مسابقات جهانی 2022 بلگراد هم به این اردو دعوت شده‌اند اما نامی از علی سوادکوهی در بین نفرات دعوت ‌شده نیست.
سوادکوهی بعد از روند صعودی و موفقیت‌آمیزی که با شکست جردن باروز آمریکایی در جام‌جهانی آمریکا تکمیل شد، در فینال مسابقات باشگاه‌های جهان مغلوب حریف روس خود شد. نام او با توجه به اینکه میلی به حضور در اردو نداشت و به کادر فنی تیم‌ ملی کشتی آزاد اعلام کرد بیمار است و همچنین می‌خواهد به کارهای شخصی‌اش برسد، از فهرست اردونشینان حذف شد.
همچنین امیرعلی آذرپیرا نیز از کادرفنی اجازه گرفت برای رسیدگی به کارهای دانشگاهی‌اش در این اردو غایب باشد.
با توجه به اینکه هنوز ملی‌پوشان مسابقات جهانی مشخص نشده‌اند و چرخه انتخابی تیم‌ ملی در حال پیگیری است، تنها حضور ملی‌پوشان آسیایی در تمرینات اجباری است و درباره سایر نفرات اجبار و الزامی وجود ندارد که در اختیار تیم‌ ملی باشند، بنابراین سوادکوهی و آذرپیرا بدون مشکل در این اردو غیبت خواهند داشت.

Page Generated in 0/0059 sec