printlogo


کد خبر: 260782تاریخ: 1401/12/15 00:00
اخبار

اولین خانه‌های خوی به اسکلت رسید
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بنیاد مسکن با نیروهای خود از ۴ استان، ۱۶۰ دستگاه ماشین‌آلات و مصالح ساختمانی به منظور بازسازی در منطقه زلزله‌زده خوی حضور دارد که نخستین واحدها به مرحله‌ فونداسیون و اسکلت رسیده است. 
اکبر نیکزاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: عملیات بازسازی واحدهای مسکونی منطقه زلزله‌زده خوی توسط نیروهای معین بنیاد مسکن که از ۴ استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان و اردبیل در منطقه مستقر شده‌اند به همراه ۱۶۰ دستگاه ماشین‌آلات در حال انجام است. وی افزود: مصالح ساختمانی مثل میلگرد، سیمان و اسکلت اهدایی بنیاد مستضعفان در بین زلزله‌زدگان توزیع شده و نخستین واحدها به مرحله فونداسیون و نصب اسکلت رسیده‌اند.
رئیس بنیاد مسکن تاکید کرد: درباره واحدهای تعمیری هم با توجه به اینکه مردم تمایل دارند واحدهای‌شان بازدید فنی شود، بررسی‌ها در این زمینه انجام شده است. حدود ۳۰ هزار واحد مورد بازدید قرار گرفته که مشکلی به لحاظ فنی و استحکام ندارند. برای آن تعداد که نیاز به تعمیر دارند نیز دستور کار صادر شده و مردم در حال تعمیر منازل خود هستند. 
نیکزاد درباره زمان اتمام بازسازی واحدهای زلزله‌زده خوی گفت: عمده واحدهای تعمیری ان‌شاءالله تا قبل از پایان سال جاری تکمیل می‌شود. زمان تکمیل واحدهای احداثی هم پایان خردادماه سال آینده خواهد بود. وی بیان کرد: سقف وام برای واحدهای احداثی در شهرها ۳۰۰ میلیون تومان و در روستاها ۲۵۰ میلیون تومان است، همچنین ۶۰ میلیون تومان به واحدهای شهری و روستایی کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.
***
بازداشت یک سلبریتی‌نما در اینستاگرام
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت فردی که با جعل هویت تعداد زیادی از اشخاص مشهور کشور در اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری از کاربران در این فضا کرده بود، خبر داد. 
سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی درباره جزئیات این خبر گفت:‌ چندی پیش تعدادی از اشخاص مطرح و شناخته‌شده کشور در مراجعات جداگانه به پلیس فتا اعلام کردند فرد یا افرادی ناشناس تحت عناوین مختلف با نام و تصاویر آنها حساب کاربری در اینستاگرام ایجاد کرده و در این پوشش اقدام  به دریافت وجه و کلاهبرداری از کاربران این فضا کرده‌اند. 
وی افزود: در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد مجرم دارای یک صفحه اینستاگرامی است و هر بار نام و تصویر آن را به یکی از افراد مشهور تغییر داده و با سوءاستفاده از جایگاه اجتماعی شکات در کشور و استفاده از تصاویر آرشیوی کمتر دیده شده اقدام به جمع‌آوری وجه نقد از کاربران تحت عناوینی مانند جمع‌آوری کمک‌های مالی برای نیازمندان و... کرده است.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به اینکه صفحه اینستاگرامی این فرد بیش از ۱۰۰ هزار دنبال‌کننده داشت، افزود: ماموران پلیس فتای پایتخت با بهره‌گیری از روش‌های علمی مجرم را در فضای مجازی شناسایی و با به دست آمدن اطلاعات هویتی وی و پس از انجام تشریفات قضایی او را در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر کردند و به پلیس فتا انتقال دادند.
***
شایعات انتشار دود مسمومیت‌زا در مترو
مدیر روابط عمومی شرکت بهره‌برداری متروی تهران گفت: روز شنبه 13 اسفند در یکی از قطارهای نسل اول خط یک متروی تهران به علت داغ شدن مقاومت سقفی در بالای واگن شماره ۴ شاهد انتشار دود بودیم که بلافاصله اقدامات لازم انجام شد.
به گزارش ایسنا، زند درباره جزئیات انتشار دود از قطارهای نسل یک در ایستگاه شهید بهشتی گفت: قطار شماره ۱۱۶ در خط یک متروی تهران که یکی از قطارهای قدیمی و از نسل DC است، در ساعت ۱۷:۱۳ در این خط از ایستگاه تجریش به سمت ایستگاه کهریزک در حرکت بود که هنگام ورود به ایستگاه شهید بهشتی به علت داغ شدن مقاومت سقفی در بالای واگن شماره ۴، بوی سوختگی متصاعد و دود در فضا منتشر شد.
وی افزود: به محض بروز این حادثه، مسافران این قطار تخلیه و متصدی سکوی غربی ایستگاه شهید بهشتی بلافاصله پس از مشاهده دود ناشی از جرقه با کپسول آتش‌نشانی آن را اطفا کرد تا سرویس‌دهی در خط از سر گرفته شود. این نقص فنی که در برخی قطارهای قدیمی رخ می‌دهد مشکلی برای سلامتی و ایمنی مسافران ایجاد نمی‌کند و شایعات اخیر مبنی بر انتشار دود مسمومیت‌زا در مترو قویا تکذیب می‌شود. 
***
استفاده از سلاح در عزا و عروسی جرم است
جانشین فرمانده انتظامی کشور با اشاره به استفاده از سلاح در مراسم شادی و عزا در برخی مناطق گفت: استفاده از سلاح در مراسم جرم است و باید با همکاری دستگاه قضایی با این‌ گونه افراد برخورد قانونی شود.
 سردار قاسم رضایی در جمع مسؤولان و فرماندهان انتظامی استان ایلام اضافه کرد: متاسفانه استفاده از سلاح‌های غیرمجاز در مراسم شادی و عزا در برخی مناطق باعث به وجود آمدن نوعی خرده فرهنگ شده است که می‌طلبد دستگاه‌های ذی‌ربط در قالب میزگردهای علمی و تخصصی و از طریق اصحاب رسانه و صداوسیما این فرهنگ را که استفاده از سلاح در مراسم جرم است در جامعه نهادینه کنند و با همکاری دستگاه قضایی با این گونه افراد برخورد قانونی انجام شود. 
این مقام ارشد انتظامی کشور در بخش دیگری از سخنانش به مبارزه بی‌امان با قاچاق احشام و کالاهای اساسی اشاره و تصریح کرد: پلیس در داخل شهرها و مرزبانی نیز در مرزها نباید اجازه دهند سودجویان و قاچاقچیان کالاها را به آن سوی مرز قاچاق کنند.

Page Generated in 0/0066 sec