printlogo


کد خبر: 260792تاریخ: 1401/12/15 00:00
اخبار

رد ادعای دسترسی آژانس اتمی به افراد در نشست کمیسیون امنیت
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به حضور رئیس سازمان انرژی اتمی، اظهار داشت: ظهر امروز (دیروز یکشنبه) جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با دعوت از آقای اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی و آقای کمالوندی معاون سازمان برای بررسی ابعاد و نتایج سفر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس انرژی اتمی به تهران برگزار شد. 
ابوالفضل عمویی افزود: آقای اسلامی با تشریح آخرین وضعیت برنامه هسته‌ای کشور در تولید و ذخایر اورانیوم غنی‌شده، خاطرنشان کرد: در هفته‌های اخیر کسانی که مخالف برنامه هسته‌ای ما هستند با تمرکز بر برخی موارد از جمله یافتن ذره‌ای اورانیوم فراتر از 60 درصد یا طرح سوال درباره نحوه چینش آبشارهای جدید سانتریفیوژها (DIQ)، سعی می‌کردند به فضای سیاسی علیه برنامه هسته‌ای ما دامن بزنند که ما در چارچوب پادمان و در گفت‌وگو با مقامات آژانس ابهام نسبت به این موضوعات را برطرف کردیم و به نوعی بهانه را از دشمنان گرفتیم. در موضوعات باقیمانده از جمله 3 مکان هم طبق پادمان با آژانس همکاری خواهیم کرد. 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در این جلسه آقای کمالوندی هم با تشریح مواد سه‌گانه مورد توافق در بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی و آژانس بین‌المللی، گفت ملاک ما برای همکاری با آژانس، پادمان است و طبق قانون اقدام راهبردی مجلس، تا زمانی که تحریم‌ها طبق توافق رفع نشود، ایران نظارت‌های فراپادمانی را اجرا نمی‌کند. 
عمویی تصریح کرد: کمالوندی در پاسخ به سوالات مطرح‌شده از جانب نمایندگان، ادعای مطرح‌شده درباره دسترسی آژانس به افراد را رد کرد، همچنین گفت با توجه به اینکه در فردو افزایش فعالیت هسته‌ای داشته‌ایم براساس استانداردهای متعارف بازرسی آژانس، دفعات بازرسی از این سایت افزایش دارد. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: بر اساس گزارش ارائه‌شده در جلسه، نحوه نظارت و راستی‌آزمایی بعدی در جلسه فنی که در آینده بین ایران و آژانس در تهران برگزار خواهد شد، مورد توافق قرار خواهد گرفت. 
***
سخنگوی دولت:
با عاملان حادثه مسمومیت‌‎ها برخورد عبرت‌آموزی خواهد شد
سخنگوی دولت گفت: عاملان حادثه مسمومیت‌ها هم معرفی می‌شوند و هم با آنها برخورد عبرت‌‌آموزی خواهد شد. علی بهادری‌جهرمی در گفت‌وگویی درباره مسمومیت دانش‌آموزان اظهار داشت: اسم اقدام تروریستی را «خرابکاری شرافتمندانه» گذاشتند و می‌خواهند مدارس را به تعطیلی بکشانند. 
وی افزود: متاسفانه شاهد بوده‌ایم در این ماه‌های اخیر اصطلاحاتی از یک سو مضحک و در یک سو هم بسیار ناراحت‌کننده که نمایشگر نوع نگاه برخی تفکرات به مسائل کلان موجود در جهان و کشور و اجتماع مردم هست در میان حتی برخی رسانه‌ها تحت عنوان خرابکاری شرافتمندانه منعکس شد که هم از یک سو مضحک است و هم از یک سو نگران‌کننده. 
سخنگوی دولت در ادامه گفت: تفکری ترویج شد در آن ایام در برخی رسانه‌های تروریستی و متاسفانه در برخی نهادهای امنیتی خارج از کشور که مثلا برای اقدام خلاف امنیت عمومی، برای چاقوکشی و استفاده از سلاح سرد از عبارت تشجیع استفاده شد، یعنی شجاع کردن افراد، (جوری این موضوع را اشاعه دادند که) انگار کار خوبی انجام می‌شود. 
وی افزود: یک نوع فضاسازی گسترده‌ای انجام شد برای اینکه کارهای غلط،‌ درست جلوه داده شود. تخریب، آتش‌سوزی و با سنگ به دیگران زدن، درست جلوه داده شود. این کاری به کشور ما هم ندارد و هر جای جهان شما بروید توهین چیز بدی است. هر جای جهان تخریب، آتش زدن و سنگ زدن و توهین کردن چیز بد و منفوری است. متاسفانه نهادهای امنیتی برخی کشورهای متخاصم برنامه‌ریزی‌های متعددی علیه کشور ما انجام دادند که این اتفاق‌ها انجام شود. 
بهادری‌جهرمی خاطرنشان کرد: حدودا ما این سلسله رفتارها را در ماه‌های گذشته دیده‌ایم؛ یعنی یک دوره‌ای برای شلوغی در خیابان و ایجاد آشوب و ایجاد ناامنی برای کسب‌وکارها و تاثیرگذاری روی نرخ‌های ارز، ناامنی‌سازی‌هایی می‌بینیم که هدف هم مشترک است و آن جلوگیری از رشد کشور است و در همین راستا تمام تلاش‌شان را کردند که دانشگاه‌ها با ایجاد ناامنی و تخریب، با فضاسازی در داخل دانشگاه‌ها تعطیل بشود که خب موفق نشدند. 
وی افزود: حالا این جریان‌ها با ایجاد ناامنی در داخل مدارس به دنبال اهداف خود هستند که خب در این مورد هم موفق نشدند و این هم سلسله همان رفتارهاست که این موضوع مسمومیت هم مشابه همان رفتارهاست که ان‌شاءالله هم منشأ آن پیدا و هم با جدیت با آن برخورد خواهد شد و راه به جایی نخواهد برد و زشتی و غیرانسانی بودن دشمنان این مرز و بوم را به جهانیان بیشتر نشان خواهد داد.
***
معاون اجرایی رئیس‌جمهور به دوحه رفت
محسن منصوری که به منظور شرکت در پنجمین کنفرانس سازمان ملل برای کشورهای کمتر توسعه یافته به قطر سفر کرده است، در بدو ورود به فرودگاه دوحه مورد استقبال مقامات قطری و سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور قرار گرفت. 
معاون اجرایی رئیس‌جمهور علاوه بر سخنرانی در پنجمین کنفرانس سازمان ملل برای کشورهای کمتر‌توسعه یافته با تعدادی از مقامات شرکت‌کننده در این اجلاس نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

Page Generated in 0/0055 sec