printlogo


کد خبر: 260799تاریخ: 1401/12/15 00:00
برد عجیب و پرگل پرسپولیس در تبریز مقابل تراکتور
کامبک به کامبک

تیم فوتبال پرسپولیس که در نزدیک‌ترین موقعیت ممکن به صدر جدول لیگ برتر است، در هفته بیست و دوم هم تراکتور را در وقت‌های اضافه شکست داد تا همچنان سایه به سایه سپاهان حرکت کند. در یکی از مهم‌ترین دیدارهای هفته بیست و دوم لیگ برتر دیروز تیم فوتبال تراکتور در ورزشگاه بنیان‌دیزل میزبان پرسپولیس بود که این بازی با برتری ۳ بر ۲ سرخپوشان به پایان رسید. محمد عمری (۱۹)، مهدی ترابی (۳۱) و حنانوف (5‌‌+90) برای پرسپولیس و محمد عباس‌زاده (۶۷ و ۸۴ - پنالتی) برای تراکتور در این بازی گل زدند. سرخپوشان تهرانی در شرایطی به میدان رفتند که دقایقی قبل از شروع بازی گئورگی گولسیانی و میلاد سرلک را به دلیل بیماری و مصدومیت از ترکیب خارج کردند و با علیرضا بیرانوند، فرشاد فرجی، مرتضی پورعلی‌گنجی، امید عالیشاه (۸۱ علی نعمتی)، سینا اسدبیگی، کمال کامیابی‌نیا (۹۱ مهدی عبدی)، مهدی ترابی (۹۱ دانیال اسماعیلی‌فر)، وحید امیری، وحدت حنانوف، محمد عمری (۶۸ سروش رفیعی) و لئاندرو پریرا (۸۱ عیسی آل‌کثیر) به میدان رفتند. دقایق ابتدایی این بازی با اشتباهات انفرادی بازیکنان همراه بود و توپ‌های زیادی به اشتباه بین ۲ تیم رد و بدل شد اما دقیقه ۱۹ محمد عمری در یک ضدحمله با شوتی محکم از سمت راست محوطه جریمه دروازه تراکتور را باز کرد تا پس از چند هفته پایش به گلزنی باز شود. پس از این گل تیم میزبان سعی در اختیار داشتن بازی داشت و حملاتی را هم روی دروازه میهمان تهرانی پی‌ریزی کرد اما این پرسپولیس بود که برخلاف جریان بازی دومین گل را در دقیقه ۳۱ به ثمر رساند. در این دقیقه توپگیری از میانه زمین فرصت را به محمد عمری داد تا وارد محوطه جریمه حریف شود و در شرایطی که خودش می‌توانست دروازه را باز کند، پس از جا گذاشتن چند بازیکن توپ را به مهدی ترابی رساند تا این بازیکن با ضربه‌ای آرام دروازه را باز کند. در دقایق باقیمانده تراکتور سعی در نزدیک شدن به دروازه پرسپولیس داشت اما موقعیت‌های آنها به قدری خطرناک نبود که دروازه تیم تهرانی را تهدید کند تا نیمه اول با برتری ۲ بر صفر پرسپولیس به پایان برسد. نیمه دوم مطابق انتظار آغاز شد و این تراکتور بود که برای جبران گل‌های خورده فشار زیادی را روی دروازه میهمان تهرانی خود وارد کرد و هر چند تلاش زیادی در این زمینه داشت اما نتوانست موقعیت خطرناکی را تا دقیقه ۶۰ روی دروازه ایجاد کند. تنها موقعیت آنها شوتی بود که از زاویه بسته ‌زده شد و علیرضا بیرانوند آن را مهار کرد.
با این حال محمد عباس‌زاده که از ابتدای نیمه دوم وارد زمین شده بود، دقیقه ۶۷ با ضربه سر دروازه علیرضا بیرانوند را باز کرد تا امید به اردوی تراکتور بازگردد و بازی شرایط ویژه و جذاب‌تری بیابد. تراکتوری‌ها که برای به تساوی کشاندن بازی تلاش زیادی می‌کردند، بالاخره دقیقه ۸۴ روی حرکت عباس‌زاده درون محوطه جریمه صاحب یک پنالتی شدند که این ضربه را خود عباس‌زاده به گل تساوی تبدیل کرد تا سرخپوشان بازی برده را با تساوی عوض کنند. در دقایق پایانی پرسپولیس برای رسیدن به گل سوم تلاش زیادی کرد و در شرایطی که داور ۵ دقیقه وقت اضافه گرفته بود، شاگردان گل‌محمدی از سکته نجات پیدا کردند و با گل وحدت حنانوف ۳ امتیاز این بازی را به خود اختصاص دادند، البته قبل از این گل، دانیال اسماعیلی‌فر یک موقعیت تک به تک را براحتی هر چه تمام‌تر از دست داده بود.
***
آنچه باید درباره جدال حساس استقلال - گل‌گهر بدانید
تاریخچه تقابل‌های دو تیم استقلال و گل‌گهر به سود آبی‌پوشان تهرانی سنگینی می‌کند. ۲ تیم استقلال و گل‌گهر در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته بیست‌و دوم لیگ برتر فوتبال امروز دوشنبه ۱۵ اسفند از ساعت ۱۶:۴۵ دقیقه در ورزشگاه آزادی مقابل هم قرار خواهند گرفت. برنده این دیدار تب بالای جدول را در ادامه لیگ داغ‌تر خواهد کرد. به بهانه این دیدار مهم، به مرور برخی نکات این بازی می‌پردازیم: ۲ تیم تاکنون ۸ بار به مصاف هم رفته‌اند که 6 پیروزی برای استقلال و یک پیروزی برای گل‌گهر ثبت شده و یک دیدار هم با تساوی به پایان رسیده است.
نکته قابل توجه در تقابل‌های ۲ تیم، نتایج مشابه آنهاست: ۵ دیدار از ۸ تقابل استقلال و گل‌گهر با پیروزی ۲ بر یک آبی‌پوشان به پایان رسیده است.
گل‌گهر در 6 دیدار گذشته خود مقابل استقلال نتوانسته این تیم را شکست دهد.
در مجموع دیدارهای ۲ تیم، ۱۷ گل رد و بدل شده و تنها در یک دیدار، بازی بدون گل به پایان رسیده است.
آبی‌پوشان ۱۲ بار دروازه گل‌گهر را باز کرده‌اند و در مقابل سیرجانی‌ها در تقابل با استقلال ۵ بار موفق به گلزنی شده‌اند.
استقلال در ۶ بازی و گل‌گهر در 3 بازی اخیرشان متحمل شکست نشده‌اند و در بهترین شرایط به هم رسیده‌اند.
شاگردان قلعه‌نویی در ۵ بازی از ۶ بازی اخیرشان بیش از 2.5 گل به ثمر رسانده‌اند و با ۳۰ گل‌زده دومین تیم برتر در آمار گلزنی لیگ برتر امسال هستند.
گل‌گهر در ۶ بازی اخیر خود نتوانسته کلین‌شیت کند و در مقابل در تمام ۶ بازی گذشته‌اش موفق به گلزنی شده است.
در مقابل در ۶ دیدار اخیر شاگردان ساپینتو، استقلالی‌ها ۵ بار نخستین گل بازی را به ثمر
رسانده‌اند.
آمار ۲ تیم در گلزنی نوید یک تقابل جذاب را می‌دهد. تاریخچه تقابل ۲ تیم به سود استقلال سنگینی می‌کند اما باید دید شاگردان قلعه‌نویی می‌توانند نوار پیروزی‌های استقلال را در تقابل با این تیم قطع کنند یا خیر.

 


Page Generated in 0/0061 sec