printlogo


کد خبر: 260812تاریخ: 1401/12/16 00:00
اخبار

قیمت بلیت سینما در سال ۱۴۰۲ شناور می‌شود
مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی گفت: پس از بررسی پیشنهاد شورای صنفی نمایش درباره افزایش قیمت بلیت سینما، سازمان سینمایی با هدف حمایت همزمان از رونق سینما و تقویت استقبال مخاطب، با شناور شدن دائمی و هدفمند قیمت بلیت سینما در سال ۱۴۰۲ موافقت کرد. به گزارش «وطن امروز» روح‌الله سهرابی گفت: پس از بررسی پیشنهاد شورای صنفی نمایش درباره افزایش قیمت بلیت سینما، سازمان سینمایی با هدف حمایت همزمان از رونق سینما و تقویت استقبال مخاطب، با شناور شدن دائمی و هدفمند قیمت بلیت سینما در سال ۱۴۰۲ موافقت کرد.
وی ادامه داد: به این ترتیب قیمت بلیت سینما در سال جدید بر اساس درجه کیفی، موقعیت جغرافیایی قرارگیری سالن سینما و سانس‌های مختلف تعیین و در اختیار متقاضی قرار خواهد گرفت. سهرابی افزود: در این مصوبه سقف مبلغ بلیت ۶۰ هزار تومان آن هم برای سینماهای مدرن همچون: کورش، ایران‌مال، فرهنگ، چارسو، صبامال و... در نظر گرفته شده که البته درصد بسیار بیشتری از سالن‌ها و سانس‌ها با ارقام پایین‌تر یعنی تا ۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. وی اظهار کرد: این شکل از مدیریت مالی اکران با ۲ هدف عمده حمایت از تولید و رونق‌بخشی به اکران و همچنین ملاحظه وضع معیشت مردم جهت خالی نماندن سبد فرهنگی، طراحی و تدوین شده است و با این تدبیر، اکثریت مخاطبان امکان دسترسی به بلیت‌های ارزان‌قیمت در سانس‌های مختلف را خواهند داشت و هیچ قشری از جامعه به دلیل وضعیت اقتصادی از دیدن آثار روی پرده محروم نخواهد ماند.
***
ورود استاد علی نصیریان به جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعضای شورای سیاست‌گذاری بیست‌‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی را معرفی کرد. به گزارش «وطن امروز»، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی یکشنبه چهاردهم اسفند طی احکام جداگانه‌ای اعضای شورای سیاست‌گذاری این رویداد هنری را معرفی و منصوب کرد.
در این مراسم که با حضور محمود سالاری، کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی و رئیس جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی و احمد جولایی، دبیر بیست‌ویکمین دوره این جشنواره برگزار شد، علی نصیریان، داوود فتحعلی‌بیگی، غلامرضا منتظری، حسن قنادیان، محمدباقر قهرمانی و هوشنگ جاوید به‌ عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی معرفی شدند. بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی سال آینده در تهران برگزار خواهد شد.
***
دومین جشنواره «نماهنگ فجر» به پایان رسید
علیرضا قزوه در آیین پایانی دومین جشنواره نماهنگ فجر بیان کرد حدود ۴۵۰ اثر درجه یک که قابلیت پخش در رسانه ملی را دارد نهایی شده است. به گزارش «وطن امروز»، آیین اختتامیه دومین جشنواره نماهنگ فجر ۱۴ اسفند در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد. پیمان جبلی، رئیس صداوسیما و جمعی از مسؤولان کشوری از میهمانان این مراسم بودند. علیرضا قزوه، دبیر مدیر دفتر شعر، موسیقی و سرود صداوسیما در این آیین در سخنانی بیان کرد: این دومین جشنواره است که بعد از ۴ سال برگزار می‌شود. نخستین جشنواره سال ۹۷ برگزار شد و حالا با یک وقفه دومین جشنواره به اختتامیه رسید. وی در توضیحاتی از آثار رسیده به جشنواره بیان کرد: امسال بیش از ۱۷۰۰ اثر به دبیرخانه رسید و دوستان در ۴۰۰ ساعت کار داوری و ارزیابی توانستند حدود ۴۵۰ اثر درجه یک که قابلیت پخش در رسانه ملی را دارد احصا کنند.
قزوه با اشاره به ظرفیت مادی و معنوی این آثار عنوان کرد: اگر می‌خواستیم این تعداد کار را بسازیم باید هزینه‌ای حدود ۵۰ برابر بودجه جشنواره می‌پرداختیم. وی در پایان سخنانش به شهدای هسته‌ای اشاره کرد که خانواده‌های‌شان در این مراسم حضور دارند؛ آرمیتا رضایی‌نژاد از جمله این میهمانان بود.
***
خزاعی به یاد ملاقلی‌پور درخت کاشت
همزمان با سالروز درگذشت زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور و مقارن با روز درختکاری، درخت یادبود این هنرمند فقید سینمای ایران توسط رئیس سازمان سینمایی در بنیاد سینمایی فارابی کاشته شد. به گزارش «وطن امروز»، محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی همزمان با سالروز درگذشت زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور درخت یادبودی را به نام این هنرمند متعهد سینمای انقلاب اسلامی در محوطه این بنیاد کاشت. بر اساس این گزارش، کاشت درخت به یاد هنرمندان فقید سینمای ایران در بنیاد سینمایی فارابی رسمی معمول است که هر ساله همزمان با روز درختکاری انجام می‌شود و امسال نیز همزمان با سالروز درگذشت زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور و مقارن با روز درختکاری، نهالی به یاد این هنرمند فقید کاشته شد. فرشته طائرپور، پرویز پورحسینی، خسرو سینایی، اکبر عالمی، کامبوزیا پرتوی، سیامک اطلسی، علی انصاریان، کریم اکبری مبارکه، علی سلیمانی، محمد ابوالحسنی، بیژن افشار و چنگیز جلیلوند از جمله هنرمندان فقیدی هستند که در سال‌های اخیر درخت یادبود آنها در محوطه بنیاد سینمایی فارابی کاشته شده است.

Page Generated in 0/0065 sec