printlogo


کد خبر: 260819تاریخ: 1401/12/16 00:00
اخبار

پرده آخر لیگ برتر والیبال
امروز 16 اسفند قهرمان فصل سی‌وششم لیگ برتر والیبال، پس از تقابل تیم‌های شهداب یزد و هراز آمل مشخص خواهد شد. در آخرین جدال فصل، نماینده مازندران با تیم جوان و قلدر خود آماده این مسابقه سخت شده و در سوی دیگر، بازیکنان باتجربه‌ و نامدار شهداب خود را برای یک قهرمانی دیگر آماده می‌کنند. بهروز عطایی، سرمربی تیم ‌ملی والیبال ایران، انتخاب اول و آخر آملی‌ها برای هدایت تیم‌شان بوده و خواهد بود. هراز در این فصل، تیم یکدستی را راهی مسابقات کرده که هفته‌های متوالی با اختلاف در صدر جدول قرار داشت. این تیم بدون ستاره ولی هماهنگ، حتی بدون امیرحسین توخته که به دلیل استفاده بدون مجوز از داروی ممنوعه، یک سال از میادین دور خواهد بود، به فینال رسید و پتانسیل قهرمانی را دارد. شکست پیکان در ۲ بازی متوالی، کار هر تیمی نیست. در سوی مقابل شهداب یزد با هدایت رضا تندروان، مربی جوانی که تجربه حضور در المپیک را با ولادیمیر آلکنو در کارنامه دارد و با تکیه بر تیمی پرمهره، پای دیگر فینال است.
تنها ایرادی که می‌توان به این فینال جذاب وارد کرد، تک بازی بودن آن است. با توجه به زمانی که تا پایان سال باقی مانده، سازمان لیگ این فرصت را داشت که فینال را نیز مثل مرحله پلی‌آف به صورت 2 از 3 برگزار کند تا نقش عامل شانس در مهم‌ترین و آخرین بازی لیگ به حداقل برسد.
قهرمان لیگ برتر برای حضور در رقابت‌های باشگاه‌های مردان آسیا 2023 که از تاریخ 24 تا 31 اردیبهشت 1402 با حضور 16 تیم به ‌میزبانی بحرین برگزار می‌شود، آماده خواهد شد. نماینده ایران در گروه B مسابقات با عراق، چین‌تایپه و افغانستان بازی خواهد کرد. دیدار فینال ساعت 18 امروز آغاز می‌شود.
***
مدافع سپاهان بازی با پرسپولیس را از دست داد
مدافع سپاهان با دریافت کارت زرد در نیمه اول بازی با هوادار، دیدار هفته آینده تیمش مقابل پرسپولیس را از دست داد. میلاد زکی‌پور در دقیقه 44 نیمه اول بازی سپاهان مقابل هوادار در چارچوب هفته بیست‌ودوم مسابقات لیگ برتر فوتبال با کارت زرد داور جریمه شد تا دیدار هفته آینده تیمش در هفته بیست‌وسوم را از دست بدهد. سپاهان هفته آینده باید در ورزشگاه آزادی به مصاف پرسپولیس برود.
***
رئال مادرید باز هم متوقف و از بارسلونا دورتر شد
شاگردان کارلو آنچلوتی برای دومین هفته متوالی در لالیگا موفق به کسب پیروزی نشدند تا فاصله‌شان از رقیب صدرنشین بیشتر شود. در آخرین بازی شب سوم هفته بیست‌و‌چهارم لالیگا، یکشنبه شب رئال مادرید میهمان رئال بتیس بود که این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.
با این نتیجه رئال مادرید 53 امتیازی شد و فاصله‌اش با بارسلونای صدرنشین که ساعاتی قبل از این بازی والنسیا را شکست داده بود، نسبت به هفته گذشته ۲ امتیاز افزایش یافت و به 9 امتیاز رسید. این دومین بازی بدون برد متوالی کهکشانی‌ها در لیگ پس از داربی مادرید و سومین بازی بدون برد آنها با احتساب شکست خانگی پنجشنبه هفته گذشته برابر بارسلونا در جام حذفی بود.
در جدول رده‌بندی لالیگا، بارسلونا با 62 امتیاز، رئال مادرید با 53 امتیاز و اتلتیکومادرید با 45 امتیاز به ترتیب تیم‌های اول تا سوم جدول هستند و پس از آنها رئال سوسیه‌داد 44 امتیازی چهارم است.
***
انصراف جوکوویچ از حضور در ایندین‌ولز به یک دلیل تکراری
نواک جوکوویچ رسما از حضور در مسابقات تنیس ایندین‌ولز کناره‌گیری کرد. به گزارش رویترز، نواک جوکوویچ یکی از برجسته‌ترین ورزشکارانی است که تاکنون در برابر ویروس کرونا واکسینه نشده است. او ماه گذشته از دولت آمریکا درخواست کرد مجوز ویژه برای حضور در مسابقات ATP مسترز در ایندین‌ولز و میامی دریافت کند ولی ستاره صربستانی تنیس جهان به دلیل نداشتن گواهی واکسیناسیون از حضور در آمریکا منع شد. مسؤولان برگزارکننده رقابت‌ها اعلام کردند نواک جوکوویچ از مسابقات آزاد در ایندین‌ولز انصراف داده است، چراکه به دلیل محدودیت‌های کووید، نمی‌تواند در مسابقات آتی شرکت کند. آمریکا در حال حاضر ورود اتباع خارجی واکسینه‌نشده به این کشور را ممنوع اعلام کرده است؛ سیاستی که انتظار می‌رود تا اواسط سال جاری میلادی ادامه داشته باشد. جوکوویچ از سال ۲۰۱۹ در رویدادهای متوالی مسترز ATP در ایندین‌ولز و میامی شرکت نکرده است. جمعه گذشته، ریک اسکات و مارکو روبیو، سناتورهای فلوریدا، نامه‌ای به جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا نوشته و از او خواستند درخواست معافیت ورزشکاران برای ارائه گواهی واکسیناسیون را بپذیرد. تامی هاس، مدیر مسابقات ایندین‌ولز از جمله کسانی بود که امیدوار بود قهرمان ۲۲ گرنداسلم بتواند در این رقابت‌ها حضور داشته باشد. پیش از این جوکوویچ مسابقات مسترز مونترال را به همین دلیل از دست داد. او در ابتدای سال نیز مسابقات اوپن استرالیا را از دست داده بود. پیش‌بینی می‌شود این تنیسور نامدار صربستانی در رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا نیز نتواند بازی کند.

Page Generated in 0/0232 sec