printlogo


کد خبر: 260829تاریخ: 1401/12/16 00:00
اخبار

تهران نیمه شعبان غرق نور می‌شود
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از طراحی و اجرای صدها سازه نوری و بیش از ۲۰ هزار متر مربع نورآرایی در پایتخت به مناسبت نیمه شعبان خبر داد. رضا صیادی با اعلام این خبر گفت: در نیمه شعبان امسال تعداد ۲ سقف نوری بزرگ و صدها سازه نوری در میادین و نقاط شاخص شهر نصب می‌شود که جلوه خاصی را به شب‌های پایتخت در این عید بزرگ می‌بخشد. صیادی با اشاره به اجرای سقف نوری بزرگ در میادین شهر تهران، گفت: بزرگ‌ترین سقف نوری در میدان ولیعصر(عج) به مساحت ۱۰ هزار متر مربع و به شکل خورشید اجرا شده است که تا پایان ماه مبارک رمضان در این میدان باقی خواهد ماند. به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، در نیمه شعبان امسال باغ گل نرگس‌های نوری با ۱۹۰ سازه در میدان بهارستان اجرا شده، ضمن آنکه در نقاط مختلف شهر تهران نیز این سازه‌ها جانمایی و نصب می‌شوند. بر اساس گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، وی برنامه‌های حوزه نور این سازمان در نیمه شعبان امسال را از نظر کمیت و کیفیت کم‌سابقه عنوان کرد و افزود: علاوه بر میادین اصلی شهر، در مناطق 22گانه پایتخت نیز تونل‌های نوری طراحی و اجرا شده است.
***
مددجویان بدون خانه کمیته ‌امداد خانه‌دار می‌شوند
معاون بنیاد مستضعفان از خانه‌دار شدن تمام مددجویان بدون خانه کمیته امداد در ۱۲۰ نقطه کشور شامل تمام مناطق هدف محرومیت‌زدایی بنیاد و برخی نقاط محروم دیگر تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد.  وحید خاوئی با اعلام این خبر در تشریح جزئیات آن اظهار کرد: به دنبال اجرای سیاست‌های توانمندسازی محرومان و تهیدستان توسط بنیاد مستضعفان، یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده و در دست اجرا، کمک به تامین مسکن این اقشار است، چرا که با توجه به سهم بالای هزینه مسکن در سبد هزینه‌های خانوار، خانه‌دار شدن این خانواده‌ها کمک قابل توجهی به تامین نیازهای آنها می‌کند و منابع حاصل از پس‌انداز خانوارها می‌تواند برای جبران هزینه‌ نیازهای دیگر خانواده‌ها از جمله تحصیل، سلامت و... به کار گرفته شود. وی با بیان اینکه این بنیاد بر همین اساس طرح‌های متعددی را با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در دستور کار خود قرار داده، ادامه داد: یکی از این طرح‌ها با مشارکت کمیته امداد به اجرا درآمد که در گام نخست، تامین ۱۰ هزار واحد مسکونی را در ۱۲۰ نقطه کشور شامل تمام مناطق هدف محرومیت‌زدایی بنیاد و برخی نقاط محروم دیگر هدف‌گذاری کرده است. معاون بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: با اجرای کامل این طرح مشارکتی بنیاد مستضعفان و کمیته امداد، هیچ مددجوی کمیته امدادی در این ۱۲۰ نقطه، بدون خانه نخواهد ماند.
***
غربالگری اسکلتی و حرکتی کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ ساله
مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد از اجرای طرح غربالگری اسکلتی و حرکتی کودکان و نوجوانان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این طرح ویژه کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ ساله ساکن در محلات محروم و حاشیه شهرهای کشور خواهد بود. حمیدرضا علیان‌زادگان ادامه داد: طرح غربالگری اسکلتی و حرکتی کودکان و نوجوانان مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور با مشارکت بنیاد ۱۵ خرداد، وزارت آموزش‌و‌پرورش و فدراسیون ورزش دانش‌آموزی عملیاتی می‌شود. وی تاکید کرد: هدف از اجرای این طرح، رصد و شناسایی کودکان و نوجوانان دارای مشکلات حاد و خطرناک اسکلتی، حرکتی و عضلانی و اطلاع‌رسانی به والدین و قرار دادن آنها در فرآیند چرخه درمان است. مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد درباره علل پیدایش مشکلات اسکلتی و حرکتی خاطرنشان کرد: تغییر سبک زندگی کودکان و نوجوانان در سال‌های اخیر و عدم فعالیت و تحرک کافی موجب پیدایش چنین مشکلاتی شده که راه‌حل پیشگیری از آن، غربالگری و اقدام به‌موقع است. علیان‌زادگان افزود: تغذیه نامناسب نیز یکی از آسیب‌هایی است که سلامت کودکان، نوجوانان و دانش‌آموزان را تهدید می‌کند و مهارت‌های فردی و توان حرکتی آنها را به خطر می‌اندازد. وی در تشریح جزئیات طرح غربالگری اسکلتی و حرکتی کودکان و نوجوانان اظهار کرد: شناسایی محلات محروم، ثبت‌نام از تمام کودکان و نوجوانان مشمول طرح، استقرار تیم‌های توانبخشی، سنجش وضعیت اسکلتی و توده‌های عضلانی، غربالگری ناهنجاری‌ها و ارسال تجهیزات مورد نیاز به مناطق هدف از مراحل اصلی اجرایی شدن این طرح است.
***
افراد فاقد بیمه دهک پایین درآمدی تحت پوشش بیمه رایگان قرار می‌گیرند
نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازمان بیمه سلامت ایران را مکلف کردند تا در فروردین‌ هر سال با استفاده از پایگاه رفاه ایرانیان، افراد فاقد بیمه پایه از ۳ دهک پایین درآمدی را شناسایی و تحت پوشش بیمه رایگان قرار دهد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، بندهای «ی» و «ک» تبصره ۱۷ این لایحه را تصویب کردند. بنابراین ‌سازمان بیمه سلامت ایران مکلف است در فروردین‌ماه هر سال با استفاده از پایگاه رفاه ایرانیان، افراد فاقد بیمه پایه از ۳ دهک پایین درآمدی را شناسایی و تحت پوشش بیمه رایگان قرار دهد. همچنین این سازمان مکلف است سایر افراد متقاضی را در صورت تایید بر اساس آزمون وسع (با استفاده از پایگاه رفاه ایرانیان) تحت پوشش بیمه رایگان قرار دهد. ‌شورای‌ عالی بیمه سلامت کشور مکلف است نسبت به تعیین تعرفه بسته خدمات و مراقبت‌های پرستاری براساس بند «الف» ماده «۹» قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، بر اساس سرانه بیمه خدمات درمانی اقدام کند. علاوه بر این سازمان‌های بیمه‌گر مکلفند همانند سایر تعرفه‌های خدمات تشخیصی درمانی ابلاغی نسبت به پرداخت صورت‌حساب‌های ارسالی مراکز تشخیصی درمانی و بیمارستان‌ها، اقدام کنند.

Page Generated in 0/0067 sec