printlogo


کد خبر: 260838تاریخ: 1401/12/16 00:00
اخبار

رئیسی و پوتین آخرین وضعیت همکاری‌های اقتصادی را  بررسی کردند
«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری فدراسیون روسیه روز گذشته با سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، تلفنی گفت‌وگو کرد. در تماس تلفنی رئیس‌جمهوری فدراسیون روسیه با رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، ۲ طرف آخرین وضعیت همکاری‌های اقتصادی را بررسی و بر تقویت آن بویژه در حوزه ترانزیت بین‌الملل تاکید کردند. این سومین گفت‌وگوی تلفنی سران ایران و روسیه در ماه‌های اخیر است. 
خبرگزاری روسی تاس در این باره نوشت: یکی از پروژه‌های زیرساختی ایران و روسیه، مسیر ترانزیتی شمال - جنوب است که در سال ۲۰۰۰ میلادی دولت‌های ایران، هند و روسیه توافقنامه آن را امضا کردند. سال‌های بعد، مشارکت‌کنندگان در این پروژه به ۱۴ کشور افزایش یافت. هدف از احداث این کریدور، انتقال کالا از هند، ایران و خلیج‌فارس از طریق روسیه به اروپاست. مسیر زمینی در مقایسه با مسیر دریایی و گذر از کانال سوئز، ۵۰ درصد کوتاه‌تر بوده و موجب کاهش زمان و هزینه حمل‌ونقل می‌شود. روسای جمهوری ایران و روسیه ۲۹ دی نیز برای بررسی گسترش همکاری‌ها در عرصه انرژی و ترانزیت و روند آستانه تلفنی گفت‌وگو کرده بودند.
***
سرلشکر باقری خبر  داد 
تولید موشک بالستیک با قابلیت انهدام اهداف متحرک دریایی
سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، در حاشیه دیدار با سربازان نخبه بیستمین دوره رزم مقدماتی نخبگان وظیفه کشور گفت: ایران به تولید موشک‌های بالستیک با قابلیت انهدام یگان‌های شناور دریایی متحرک رسیده است. 
وی افزود: آزمایش این موشک با موفقیت انجام شده و درحال تولید انبوه است. 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  اظهار کرد: کشور ایران با تولید این نوع موشک، جزو ۳ کشور دارنده دانش ساخت این موشک‌ها قرار گرفت. 
سرلشکر باقری تاکید کرد: با در اختیار داشتن این نوع موشک، امنیت قابل توجهی در دریا‌های پیرامونی ما، تا شعاع بیش از هزار کیلومتر ایجاد خواهد شد. وی گفت: این موشک بالستیک از فضا با سرعت ۸ ماخ و با برد هزار و ۵۰۰ کیلومتر، اهداف در حال حرکت را نقطه‌زنی می‌کند و ما آن را در اختیار داریم. 
در این شرایط دیگر ناو هواپیمابر و ناوگان‌های متجاوز در فاصله هزار و ۵۰۰ کیلومتری سواحل ما امنیت ندارند و این دستاوردها توسط جوانان نخبه‌ به دست آمده است؛ جوانانی که سختی کشیدند تا این برتری‌ها را رقم زنند و این اتفاقات رخ دهد تا کشور به برتری برسد و این مسیری است که باید ادامه پیدا کند.
***
وزیر دفاع: 
کشورهای زیادی خواهان پهپاد ایرانی هستند
امیر محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نشست خبری خود گفت: امروز مطالبات کشورها از ما برای دریافت پهپاد متعدد است و کشورهای زیادی خواهان آن هستند، چون همه پذیرفته‌اند که قدرت پهپادی ایران بی‌نظیر و آزمایش پس داده است. لذا ما با رعایت ملاحظات خود، به برخی کشورها در مسیر تقویت بنیه دفاعی‌شان کمک می‌کنیم. آشتیانی تصریح کرد: در حوزه پهپادی دستاوردهای جدیدی داریم که در آینده اعلام خواهد شد. 
امیر آشتیانی با اشاره به حضور وزارت دفاع در رزمایش‌های نیروهای مسلح گفت: ما در رزمایش‌ها به 2 منظور ارائه مشاوره و دریافت بازخورد تجهیزات دفاعی حضور می‌یابیم و در مجموع ۹ رزمایشی که اخیراً برگزار شد، سامانه‌هایی که ما در اختیار نیروهای مسلح قرار دادیم، موفقیت بالای ۹۰ درصد داشتند. 
وزیر دفاع با بیان اینکه ما در حوزه موشکی به ۷ هدف توجه داریم تصریح کرد: در حوزه موشکی بحث دقت، پنهان‌کاری، رادارگریزی و توان افزاری را در دستور کار داریم و موشک بالستیک با برد ۲ هزار کیلومتر را تولید می‌کنیم و انواع موشک‌های کروز را تا برد هزار کیلومتر تولید کرده‌ایم که از سطح، زمین و زیر سطح شلیک می‌شود که توان رزم نیروهای مسلح را به نحو چشمگیری افزایش داده است. 
امیر آشتیانی با اشاره به توانمندی وزارت دفاع در حوزه پهپادی تصریح کرد: ما تولید و توسعه پهپادهای پشتیبانی‌ رزم هوایی، پهپادهای با برد پروازی و مداومت پروازی بالا، طراحی پهپاد رهگیر و به‌کارگیری هوش مصنوعی برای پروازهای جمعی و تلفیقی برای پروازهای با سرنشین را در دستور کار داریم و همچنین، در حال توسعه پهپادهای دریاپایه هم هستیم. 
امیر آشتیانی در ادامه سخنان خود به توان دفاعی کشور در حوزه دریا اشاره و بیان کرد: ساخت انواع زیردریایی، ناوشکن و شناورهای تندرو و موشک‌های کروز از جمله برنامه‌های ما است که این شناورها به انواع موشک‌های کروز و تسلیحات مجهز شده‌اند. 
وزیر دفاع درباره پاسخ به تهدیدات رژیم صهیونیستی تصریح کرد: برای رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم کودک‌کش واضح و روشن است که توان آسیب زدن به ایران را ندارند. این اقدامات کور آنها نیز از روی ضعف و برای فرافکنی و پاسخ به مشکلات داخلی خودشان است و ما با قدرت به هر اقدام آنها پاسخ خواهیم داد. اقدامات آنها مانند آنچه در اصفهان رخ داد، جنگ روانی است که همواره با شکست روبه‌رو شده است.

Page Generated in 0/0061 sec