printlogo


کد خبر: 260854تاریخ: 1401/12/20 00:00
اخبار

«بیا آشتی کنیم» در جشنواره پویانمایی چستر
انیمیشن کوتاه «بیا آشتی کنیم»، به کارگردانی عبدالله علیمراد در نهمین جشنواره پویانمایی «چستر» انگلستان به نمایش درآمد. به گزارش «وطن امروز»، انیمیشن کوتاه «بیا آشتی کنیم»، محصول مرکز انیمیشن سوره، به کارگردانی عبدالله علیمراد در جدیدترین حضور بین‌المللی خود، در بخش رقابتی نهمین جشنواره پویانمایی چستر انگلستان به نمایش درآمد.
این جشنواره هر‌ سال به انیماتورهای سراسر دنیا فرصت می‌دهد کارهای‌شان را در معرض دیده شدن و قضاوت قرار دهند. نهمین جشنواره پویانمایی چستر از سوم تا 10 مارس 2023 برابر با 12 تا 19 اسفندماه سال جاری در شهر چستر انگلستان برگزار شد.
همچنین این انیمیشن کوتاه که پخش بین‌الملل آن بر عهده مرکز بین‌الملل سوره است، پیش از این برنده جایزه بهترین انیمیشن از جشنواره بین‌المللی بریج آو پیس (پل صلح) کشور فرانسه و برگزیده جشنواره انیمور روسیه شده است.
سریال انیمیشن کودکانه «بیا آشتی کنیم» در ۱۳ قسمت ۷ دقیقه‌ای به تولید رسیده و در ساخت آن از تکنیک استاپ‌موشن استفاده شده است. در این مجموعه، شخصیت‌ها از جنس خمیری هستند و قصه آن درباره 2 شخصیت است که همسایه یکدیگر هستند و به تناسب داستان، تحولی میان آنها اتفاق می‌افتد. این انیمیشن عروسکی، اثری بدون کلام و با زبان بین‌المللی است که با مقیاسی کوچک‌تر از واقعیت در نسبت یک به ۱۰ ساخته شده است.
***
«قهرمان» برنامه نوروزی شبکه 3
شبکه ۳ سیما از پخش ویژه‌برنامه «قهرمان» با محوریت رقابت در زمینه آمادگی جسمانی در ایام عید نوروز با اجرای یوسف تیموری خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، «قهرمان» برنامه‌ای با محوریت رقابت در زمینه آمادگی جسمانی است که در ایام عید نوروز از شبکه ۳ سیما پخش خواهد شد.
یوسف تیموری و ایمان قیاسی (گزارشگر برنامه عصر جدید) در این ویژه‌برنامه میزبان قهرمان‌ها و جوانان ورزیده می‌شوند. استعدادهای ورزشی با حضور در این برنامه و پشت سر گذاشتن آیتم‌های مختلف و دشوار به رقابت می‌پردازند. «قهرمان» کاری از گروه اجتماعی شبکه 3 است که هر شب در ایام نوروز پخش خواهد شد.
مهدی بلوکات، قائم‌‌مقام شبکه 3 سیما علاوه بر این برنامه، از تدارک چند برنامه دیگر برای سال جدید و ایام رمضان خبر داده است.
***
سیدعبدالله انوار مترجم و فرهنگ‌پژوه کشورمان درگذشت
استاد سیدعبدالله انوار، مترجم و فرهنگ‌پژوه کشورمان عصر روز پنجشنبه در 98 سالگی بدرود حیات گفت. سیدعبدالله انوار سال ۱۳۰۳ خورشیدی در تهران متولد شد. پدرش سیدیعقوب انوارشیرازی از علما و مجتهدان و فعالان مشروطه‌خواه و نماینده مجلس بود و در حوزه علمیه نیز تدریس می‌کرد. نسب خانواده انوار به فقیه نامدار عصر صفوی سیدنعمت‌الله جزایری می‌رسید و نام خانوادگی انوار نیز از کتاب وی انوار نعمانیه گرفته شده‌ است. مادرش دختر عموی میرزا علی‌خان امین‌الدوله بود.
وی از دانشمندان و مترجمان ایرانی و از پیشکسوتان معاصر نسخه‌شناسی در ایران بود. وی ریاضیدان، منطق‌دان، موسیقیدان، تاریخدان، فلسفه‌پژوه، تهران‌شناس، حقوقدان، نسخه‌پژوه، نسخه‌شناس، ادیب، فهرست‌نویس، متخصص متون کهن و در یک‌ کلام جامع معقول و منقول ایرانی است.
مرحوم انوار بیش از ۲۰ سال رئیس بخش نسخ خطی کتابخانه ملی ایران بود و در طول دوران کاری خود حدود ۱۰ جلد فهرست نسخه‌های خطی به فارسی و عربی را تدوین کرد. وی یکی از حروف (مجلدات) لغت‌نامه دهخدا را نیز تدوین کرده ‌است. او مسلط به 3 زبان عربی، انگلیسی و فرانسه بود و در حال حاضر ترجمه شفاء ابن سینا از او در دست چاپ است. عبدالله انوار، دارای تصحیحات بسیاری است که از مهم‌ترین و مشهورترین آنها می‌توان به جهان‌گشای نادری اشاره کرد.
***
وزیر فرهنگ عازم ونزوئلا شد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور شرکت در نمایشگاه فرهنگی و هنری مشترک ۲ کشور ایران و ونزوئلا، تهران را به مقصد کاراکاس ترک کرد. به گزارش «وطن امروز»، محمدمهدی اسماعیلی به منظور شرکت در نمایشگاه فرهنگی و هنری مشترک ۲ کشور ایران و ونزوئلا و توسعه همکاری‌های فرهنگی و مناسبات دوجانبه، عازم کشور ونزوئلا شد.
رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «سلول شماره ۱۴» از برنامه‌های اصلی این نمایشگاه مشترک خواهد بود. این کتاب ترجمه اسپانیولی کتاب «خون دلی که لعل شد» است که شامل خاطرات رهبر معظم انقلاب از دوران زندان و تبعید در دوران ستمشاهی است و قرار است به برخی مقامات ونزوئلایی اهدا شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان این سفر چندروزه به کشور ونزوئلا با برخی مقامات عالی‌رتبه این کشور دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

Page Generated in 0/0107 sec