printlogo


کد خبر: 260865تاریخ: 1401/12/20 00:00
اخبار

تیم ملی هندبال ساحلی ایران برابر عربستان به پیروزی رسید
ملی‌پوشان هندبال ساحلی ایران نخستین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا را با پیروزی برابر عربستان به پایان بردند. تیم ملی هندبال ساحلی ایران در نخستین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا موفق شد با ارائه یک نمایش زیبا با نتیجه ۲ بر یک مقابل عربستان سعودی به پیروزی دست یابد. گیم اول این دیدار به سود عربستان به پایان رسید اما ملی‌پوشان ایران در گیم دوم مقابل حریف پیروز شدند تا در نهایت کار به گیم سوم برسد. در پایان گیم سوم این دیدار ملی‌پوشان ایران موفق شدند در ضربات شوت اوت به برتری دست یابند تا در نهایت این بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود ایران به اتمام برسد. ملی‌پوشان ایران در دومین مصاف خود به دیدار کره‌جنوبی خواهند رفت. نهمین دوره مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی آسیا به میزبانی بالی اندونزی از ۱۰ تا ۱۹ مارس (۱۹ لغایت ۲۸ اسفند) برگزار می‌شود. تیم ملی هندبال ساحلی ایران در دوره قبلی این مسابقات که به میزبانی ایران برگزار شد، عنوان قهرمانی را به دست آورده بود.
***
علت غیبت وزیر ورزش در افتتاحیه بازی‌های بین‌المللی نوروز
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره علت حضور نیافتن وزیر ورزش و جوانان در مراسم افتتاحیه بازی‌های بین‌المللی نوروز توضیح داد. به گزارش ایسنا، سیدمحمد پولادگر، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در حاشیه مراسم افتتاحیه بازی‌های بین‌المللی نوروز در سالن بسکتبال آزادی اظهار کرد: نوروز یک آیین باستانی است و چند کشور در رابطه با آن مشترک هستند و امیدواریم این دوره به عنوان آغازی برای برگزاری دوره‌های بعد مدنظر قرار گیرد. وی ادامه داد: این مسابقات ویژه بانوان است و با حضور ۲۲ کشور و ۳۷۸ ورزشکار خارجی در ۹ رشته ورزشی از فردا آغاز می‌شود و توانمندی جمهوری اسلامی ایران در حوزه برگزاری مسابقات را نشان می‌دهد. امیدواریم این مسابقات در سال‌های آینده به صورت باشکوه‌تر و با حضور ورزشکاران ۴ قاره جهان برگزار شود. معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: در روزهایی که رسانه‌های غربی بشدت در حال تخریب ما هستند و فضای کشور را ناامن نشان می‌دهند، حضور ورزشکاران کشورهای مختلف در ایران و برگزاری این مسابقات پاسخی برای تمام کشورهای جهان مبنی بر امنیت، استقلال و ثبات نظام، کشور و دولت است. وی درباره حضور وزیر ورزش و جوانان در این مراسم هم خاطرنشان کرد: با وزیر ورزش و جوانان صحبت کردم. مقداری ریه او دچار ناراحتی است و شرایط حضور را - با وجود اینکه بسیار علاقه‌مند بود در مراسم حضور یابد - نداشت و پزشک او این اجازه را نداد. پولادگر درباره حضور کشورهای خارجی در ایران و میزبانی از مسابقات ورزشی هم اظهار کرد: این مسابقات با طراحی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود و باید تلاش کنیم میزبانی رویدادهای رسمی قاره‌ای و جهانی را در رشته‌های المپیکی به دست آوریم و از این توانمندی برخوردار هستیم.
***
نابغه 11 ساله سوری در تیم ‌ملی شطرنج آلمان
یک کودک پناهجوی سوری رکورد سنی تاریخ تیم ‌ملی شطرنج آلمان را شکست. روزنامه آلمانی ولت نوشت: «فدراسیون شطرنج آلمان پسربچه 11 ساله سوریه‌ای را به تیم ‌ملی فراخواند. او به این ترتیب جوان‌ترین عضو تاریخ تیم ‌ملی شطرنج آلمان به شمار می‌آید. حسین بسو 5 ساله بود که همراه خانواده‌اش به آلمان پناهنده شد. او در ۹ سالگی قهرمان شطرنج آلمان شد و اکنون با ۱۱ سال و ۷ ماه سن برای نخستین‌بار به تیم‌ ملی شطرنج مردان آلمان دعوت شده است. فدراسیون شطرنج آلمان اعلام کرده است دعوت از شطرنج‌بازی در این سن و سال به تیم ‌ملی بی‌سابقه است. به گفته برند فولکر، مربی تیم ‌ملی رده‌های سنی شطرنج آلمان «حسین عملکرد بسیار درخشانی داشته است».
***
حکم دادگاه فاجعه فوتبالی در اندونزی اعلام شد
دادگاهی در اندونزی رای خود را درباره فاجعه فوتبالی در این کشور اعلام کرد. به گزارش rbc، مدیر رقابت‌های فوتبال در اندونزی و رئیس باشگاه فوتبال آرما به دلیل سهل‌انگاری‌ای که منجر به مرگ ۱۳۵ نفر شد، به ترتیب به ۱۸ و ۱۲ ماه زندان محکوم شدند. خشونت در مسابقات فوتبال در اندونزی رایج است و به همین خاطر ورزشگاه‌ها اغلب فقط به هواداران تیم میزبان اجازه حضور تماشاگر را می‌دهند. اواخر سال قبل میلادی در جریان یک مسابقه فوتبال در اندونزی حداقل ۱۳۵ نفر کشته و ۵۸۳ تن زخمی شدند تا یکی از تلخ‌ترین اتفاقات فوتبال جهان رخ دهد. حالا رای این پرونده اعلام شده است. بر اساس اعلام قاضی دادگاه، متهمان یعنی عبدالحارس و سوکو سوتریسنو از سال ۲۰۲۰ امنیت ورزشگاه را بررسی نکرده بودند و در نتیجه اشتباه آنها هواداران زیادی کشته شدند. همچنین ۳ افسر پلیس که دستور یا مجوز استفاده از گاز اشک‌آور را صادر کرده‌اند، در انتظار تصمیم دادگاه هستند. برای آنها، دادستان درخواست ۳ سال زندان کرده است. ماموران ضدشورش در تلاش برای متفرق‌کردن هواداران از گاز اشک‌آور استفاده کردند و همین باعث شد آنها تلاش کنند از یک در خارج شوند که همین مساله منجر به ازدحام گسترده و در نتیجه خفگی هواداران زیادی در ورزشگاه شد. نیکو افینتا، رئیس پلیس جاوای شرقی به خبرنگاران گفت کشته‌شدگان هنگام خروج از ورزشگاه کانجوروهان در مالنگ دچار مشکلات تنفسی و خفگی شدند. وزیر ارشد امنیت کشور اندونزی نیز در یک پست اینستاگرامی عنوان کرد ورزشگاه بیش از ظرفیت خود پر شده بود. فاجعه اندونزی از نظر تعداد قربانیان یکی از بزرگ‌ترین‌ها در تاریخ مسابقات فوتبال بود. تنها یک بازی فوتبال تعداد کشته‌شده‌های بیشتری نسبت به این دیدار داشته است که آن هم مربوط می‌شود به سال ۱۹۶۴ در لیما، پایتخت پرو که در جریان بازی مقدماتی المپیک بین تیم‌های ملی پرو و آرژانتین، در نتیجه ازدحام و شورش هواداران ۳۲۸ نفر کشته و هزاران نفر مجروح شدند.

Page Generated in 0/0059 sec