printlogo


کد خبر: 260867تاریخ: 1401/12/20 00:00
تقابل سرنوشت‌ساز پرسپولیس - سپاهان برای تعیین صدرنشین 1401
بیشتر از 3 امتیاز

هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال امروز با انجام 2 مسابقه حساس در تهران و تبریز آغاز می‌شود؛ سپاهان صدرنشین میهمان پرسپولیس رده دومی است و تراکتور هم در خانه به مصاف مس رفسنجان می‌رود. دیدارهای هفته بیست‌وسوم لیگ برتر از روز شنبه آغاز می‌شود و بعد از آن رقابت‌های لیگ برتر تا سال آینده تعطیل خواهد شد.
* حساس‌تر از همیشه 
لیگ برتر در سال 1401 با مهم‌ترین و حساس‌ترین دیدار فصل، اختتامیه باشکوهی خواهد داشت؛ جایی که ۲ تیم مدعی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند؛ دوئلی که مثل بازی جام حذفی ارزش یک جام را دارد.  برنده این مسابقه تا سال آینده(!) صدرنشین لیگ خواهد بود و بازنده شرایط سختی برای رسیدن به قهرمانی پیدا خواهد کرد. تساوی هم به سود دیگر مدعی لیگ یعنی استقلال تمام می‌شود. بازی رفت ۲ تیم در لیگ برتر با تساوی بدون گل به پایان رسید و در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی هم در حالی ‌که پرسپولیس دچار افت شده بود، برخلاف پیش‌بینی‌‌ها برنده از میدان خارج شد.  
امروز به ال کلاسیکوی 80 رسیده‌ایم؛ نبردی که باید در همان 90 دقیقه به پایان برسد و این مرتبه تماشاگران پرسپولیس بخش عمده سکوهای ورزشگاه را در اختیار خواهند داشت. قطعا مساوی باعث صدرنشین ماندن موقت سپاهان خواهد شد اما این صدرنشینی شکننده خواهد بود. در بازی رفت ۲ تیم لوکادیا، گلزن هلندی پرسپولیس حضور داشت و در تیم سپاهان هم محمدرضا حسینی بود اما اکنون خبری از این دو بازیکن نیست ولی هر دو تیم کماکان خط آتش بسیار خوبی دارند. شهریار مغانلو با 8 گل ‌زده بهترین گلزن سپاهان و لیگ است و این تیم با 35 گل ‌زده زهردارترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد که مقابل مستحکم‌ترین خط دفاع لیگ با 11 گل خورده می‌ایستد. این سومین و آخرین دیدار ۲ تیم در این فصل خواهد بود. در پرسپولیس زوج محمد عمری و مهدی ترابی زوجی خطرناک و گلزن شده است و این در حالی است که شاید دیاباته هم به این بازی برسد. از سویی مانوئل فرناندز هافبک مصدوم و باتجربه سپاهان شاید در این مسابقه حضور داشته باشد و در پرسپولیس هم احتمال دارد سعید صادقی مصدومیتش به پایان برسد. همه اینها در حالی است که آخرین باخت سپاهان در لیگ در هفته سیزدهم مقابل پیکان تهران رقم خورد و این تیم در دور برگشت لیگ باختی نداشته است. از طرفی پرسپولیس هم با 2 برد متوالی پا در این میدان بزرگ می‌گذارد. 
* نبرد برای چهارمی 
تراکتور بعد از شکست خانگی مقابل پرسپولیس برای حفظ رتبه پنجم و حتی رسیدن به رده چهارم لیگ تلاش می‌کند و این هفته باید به مصاف تیم سختکوش و منسجم مس رفسنجان برود که ۳ هفته متوالی است برنده می‌شود. تراکتوری‌ها هفته گذشته در غیاب محمدرضا اخباری شرایط سختی در دفاع از دروازه داشتند و باید دید دروازه‌بان جوان تراکتوری‌ها در این مسابقه چه خواهد کرد. مس رفسنجان اما هفته گذشته بغضش ترکید و 4 گل به تیم قعرنشین نفت آبادان زد تا با 34 امتیاز و ۲ امتیاز کمتر از قرمزپوشان تبریزی روی پله ششم لیگ بایستد. برنده این مسابقه شانس صعود تا رده چهارم جدول لیگ را هم دارد. بازی رفت را مس با یک گل برده است و در تاریخ دیدارهای 2 تیم مس رفسنجان 2 برد و تراکتور یک برد به دست آورده است.
* اطلاعیه باشگاه پرسپولیس درباره بلیت 
باشگاه پرسپولیس در اطلاعیه‌ای از هواداران تقاضا کرد در صورتی که بلیت بازی پرسپولیس برابر سپاهان را تهیه نکرده‌اند، به هیچ عنوان راهی ورزشگاه نشوند، چرا که از ورود آنها جلوگیری خواهد شد.
باشگاه پرسپولیس با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در روزهای گذشته با توجه به درخواست‌های فراوان جامعه فوتبال بویژه هواداران عزیز پرسپولیس، تلاش زیادی انجام شد تا سهمیه حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی افزایش یابد. مدیریت باشگاه برای این منظور از طریق کانال‌های ذی‌ربط و سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تلاش کرد و حالا متقابلا از هواداران گرامی خواهش می‌کنیم در صورتی که موفق به تهیه بلیت نشده‌اند یا برای تهیه آن اقدام نکرده‌اند، به هیچ عنوان راهی ورزشگاه نشوند، چرا که از ورود آنها جلوگیری می‌شود. این موضوع مورد تاکید برگزار‌کنندگان مسابقه و نهادهای برقرار‌کننده نظم و امنیت ورزشگاه است ولی جدا از آن، اقدام برای مراجعه به ورزشگاه بدون در اختیار داشتن بلیت، باعث ایجاد بی‌نظمی خواهد شد و این مساله تضییع حقوق و آرامش هوادارانی را در پی دارد که با تهیه بلیت به ورزشگاه مراجعه می‌کنند. همچنین ایجاد بی‌نظمی، کار باشگاه پرسپولیس برای افزایش سهمیه حضور تماشاگران در بازی‌های آتی را دشوار می‌کند.
* برنامه بازی‌های امروز
تراکتور تبریز - مس رفسنجان (ساعت ۱۵- ورزشگاه یادگار امام تبریز)
پرسپولیس - فولاد مبارکه سپاهان اصفهان (ساعت ۱۶:۴۵- ورزشگاه آزادی تهران)
***
داداش‌زاده:
پرسپولیس در  باد  برد حذفی نخوابد
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره دیدار پرسپولیس مقابل سپاهان اظهار داشت: این بازی بیشتر از 6 امتیاز دارد، چرا که پرسپولیس اگر برنده شود، صدر جدول را می‌گیرد و از نظر روحی و روانی به شرایط خوبی می‌رسد. این موضوع البته در صورتی است که یحیی گل‌محمدی و کادر فنی پرسپولیس وارد حاشیه نشوند. آنها باید تمرکز خود را روی بازی بگذارند. در بازی با تراکتور سرمربی حریف با یک مصاحبه کار را برای پرسپولیس سخت کرد و خدا ما را دوست داشت که برنده شدیم. بهزاد داداش‌زاده ادامه داد: از طرف دیگر سپاهان در همه نقاط بازیکنان خوبی دارد اما به نظر من وزن پرسپولیس بیشتر است و در حضور هواداران می‌تواند برنده از زمین خارج شود. بازیکنان و کادر فنی نباید کاری به حضور تماشاگران داشته باشند. زمانی که ما بازی می‌کردیم، به این مسائل فکر نمی‌کردیم. موفقیت پرسپولیس در گرو همین بازی است. وی تصریح کرد: سپاهان همیشه از تیم‌های خوب فوتبال ایران بوده که هیچ‌وقت ضدفوتبال بازی نمی‌کند و به نظر من هر تیمی که مقابل پرسپولیس فوتبال بازی کند، کارش سخت می‌شود. سپاهان در خط حمله بازیکنان خیلی خوبی دارد اما در خط دفاع متزلزل است. بازیکنان نباید در باد برد جام حذفی باشند، چرا که راه زیادی مانده است. داداش‌زاده درباره اینکه شانس پرسپولیس برای موفقیت در لیگ فعلی چقدر است، گفت: من از وضعیت بازیکنان گل‌محمدی بی‌اطلاعم اما او با بازیکنانی که دارد، نیم‌فصل دوم را خیلی خوب شروع کرده و نسبت به نیم فصل اول متفاوت‌تر بازی می‌کند. در نیم‌فصل اول دست یحیی را خوانده بودند اما حالا شرایط فرق کرده و بازیکنان باید بدانند پیراهن چه تیم بزرگی را پوشیده‌اند. وی خاطرنشان کرد: پرسپولیس برای قهرمان شدن حریفان مهمی دارد اما این تیم مثل استقلال فراز و نشیب زیاد دارد. نمی‌دانم در بازی با گل‌گهر آن صحنه پنالتی بود یا نه اما در بازی‌های بعد اینطور نمی‌شود. پرسپولیس برای قهرمان شدن باید همه بازی‌هایش را ببرد.

Page Generated in 0/0058 sec