printlogo


کد خبر: 260875تاریخ: 1401/12/20 00:00
اخبار

رئیس کمیته امداد خبر داد
اهدای۱۳۰۰ میلیارد تومان جهیزیه به نوعروسان نیازمند
رئیس کمیته امداد گفت: از ابتدای امسال ۱۳۰۰ میلیارد تومان جهیزیه به نوعروسان نیازمند سراسر کشور اهدا شده است. سیدمرتضی بختیاری در مراسم توزیع جهیزیه نوعروسان در شهرستان سنقر استان کرمانشاه، با تقدیر از نقش خیران در تامین جهیزیه برای مددجویان افزود: امسال ۱۳۰۰ میلیارد تومان جهیزیه برای نیازمندان تهیه شد که  از این میزان هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات مربوط به خیران تامین شده است. وی همچنین با اشاره به اهمیت اشتغال‌زایی در توانمندسازی مددجویان اظهار کرد: از مجموع اشتغال‌زایی‌ در این نهاد ۵۰ درصد برای مددجویان و ۵۰ درصد برای نیازمندان دهک یک تا 5 بوده که درخواست دادیم بهره‌مندی وام اشتغال تا دهک 7 انجام شود. وی افزود: مجلس در بودجه ۱۴۰۱ اجازه تشکیل صندوق ضمانت اشتغال مددجویان را صادر کرد. این صندوق راه‌اندازی شده و از سال ۱۴۰۲ مددجویان بویژه بانوان سرپرست خانوار، با ضمانت این صندوق به بانک‌ها معرفی شوند. 
رئیس کمیته امداد با اشاره به تعیین بودجه برای ساخت مسکن محرومان اضافه کرد: در بودجه ۱۴۰۱ مبلغ ۲۵۰۰  میلیارد تومان برای ساخت مسکن مددجویان در نظر گرفته شد که در بودجه ۱۴۰۲ نیز رقمی پیش‌بینی شده که بزودی میزان آن اعلام خواهد شد. بختیاری از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به ۳۴۰ هزار نفر در سال جاری خبر داد و عنوان کرد: پرداخت وام‌های تا سقف ۱۰ میلیون تومانی به نیازمندان بدون ضامن و کارمزد انجام می‌شود.
***
اهتمام دولت برای رفع نقاط حادثه‌خیز
رئیس پلیس راهور فراجا گفت: یکی از راهکارهای اصلی کاهش آلودگی‌ها و ترافیک کلانشهرها، اسقاط خودروهای فرسوده است. سردار سیدکمال هادیانفر در اختتامیه نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل‌و‌نقل و ترافیک با اشاره به تعداد خودروهایی که در کشور تردد می‌کنند، اظهار کرد: ۳۹ میلیون خودرو در سطح کشور داریم و سالانه حدود ۲ میلیون وسیله نقلیه نیز به چرخه ترافیک شهرها و جاده‌ها اضافه می‌شود که مدیریت آن نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است. 
رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: خودروهای تولیدی، مونتاژ و وارداتی به چرخه ترافیک اضافه می‌شوند و از طرفی به بحث اسقاط توجه جدی نمی‌شود و با این شرایط طبیعی است که کم‌کم خیابان‌های ما تبدیل به پارکینگ‌های بزرگ می‌شود. وی با بیان اینکه در کل دنیا عمر مفید وسایل نقلیه برای تردد ۷ سال است ولی در کشور ما هیچ محدودیتی برای تردد وجود ندارد، تاکید کرد: حتما باید موتور اسقاط در کشور روشن شود، چرا که امروز تقریبا بیش از ۳۵ درصد وسایل نقلیه در کشور فرسوده است. 
رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم برای رفع نقاط حادثه‌خیز اظهار کرد: یکی از عوامل اصلی موثر بر تصادفات، نقاط حادثه‌خیز است و از زمان شروع به کار دولت سیزدهم جلسات خوبی در این باره برگزار شده که مثمرثمر واقع شده است. وی افزود: حدود  ۵۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کشور وجود دارد که ۳۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها و مابقی در شهرهاست و وزارت راه اعلام کرد ۳۵۰ نقطه را آشکار‌سازی و اصلاح کرده است.
***
شاخ اینستاگرام بازداشت شد‌
یکی از فعالان اینستاگرامی شهر ارومیه که در اتفاقات اخیر دنبال التهاب‌آفرینی میان مردم بود، توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) بازداشت شد. به گزارش تسنیم، در ادامه برخورد قاطع با برهم‌زنندگان امنیت روانی مردم در فضای مجازی، یکی از بلاگرهای اینستاگرامی با بیش از 700 هزار دنبال‌کننده از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) بازداشت شد. به ‌دنبال این بازداشت، صفحه اینستاگرامی این بلاگر نیز مسدود و تمام پست‌های وی حذف شد. این بلاگر، در طول مدت فعالیتش ضمن توهین به اقشار مختلف جامعه از خبرنگار تا ماموران انتظامی، در اتفاقات اخیر جامعه نیز دنبال التهاب‌آفرینی و برهم زدن فضای روانی بود. تحلیل‌های غلط، انحراف افکار عمومی و نیز تشدید نگرانی خانواده‌ها از جمله مواردی بود که در ایام اخیر توسط این بلاگر منتشر شده بود و به همین دلیل مورد برخورد قانونی قرار گرفت. سربازان گمنام امام زمان(عج) در آذربایجان‌غربی، در روزهای اخیر برخوردهای سختی با برخی عوامل برهم‌زننده امنیت روانی در جامعه انجام داده‌اند که بازداشت و انسداد پیج این بلاگر جزو همین موارد بوده است.
***
باغ وحش صفادشت تعطیل شد
ورود بازدید‌کنندگان به مرکز نگهداری حیات‌وحش صفادشت ممنوع و این مجموعه فعلا تعطیل شد. رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان ملارد گفت: با توجه به عدم رعایت ضوابط زیست‌محیطی در مرکز نگهداری حیات‌وحش صفادشت و مغایرت محل‌های نگهداری گونه‌ها با استانداردها و دستورالعمل‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست و همچنین عدم اقدام موثر توسط مسؤولان مربوط در راستای رفع نواقص محل‌های نگهداری گونه‌های حیات‌وحش و از طرفی تلف شدن تعدادی از گونه‌ها در این مرکز و جریحه‌دار شدن افکار عمومی، مطابق دستور مراجع قضایی شهرستان، ورود بازدید‌کنندگان به مرکز نگهداری حیات‌وحش صفادشت تا اطلاع ثانوی ممنوع شد. 
مهناز مدیریان با بیان اینکه عدم رعایت استانداردهای ملاک عمل به ‌رغم صدور اخطاریه‌های زیست‌محیطی و بازدید‌های مستمر، در سال جاری منجر به تلف شدن گونه‌های جانوری در این مرکز شده است، گفت: تا زمان رفع نواقص و اصلاح محل‌های نگهداری مطابق با استانداردها و دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان حفاظت محیط‌زیست، پیگیری‌های لازم توسط این اداره انجام خواهد شد. گفتنی است، آخرین گونه تلف شده در این مرکز زرافه آفریقایی بود که موضوع تلف شدن این جانور نیز کماکان در دست پیگیری از سوی محیط‌زیست است.

Page Generated in 0/0092 sec