printlogo


کد خبر: 260879تاریخ: 1401/12/20 00:00
سامانه بارشی جدید سه‌شنبه وارد کشور می‌شود
هشدار بارش‌های سیل‌آسا در برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش‌های سیل‌آسا در برخی استان‌ها و صدور هشدار برای ۱۴ استان، از ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز سه‌شنبه خبر داد. بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی، شنبه (امروز) بارش‌ها در شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از جنوب شرق کشور ادامه دارد. 
فردا اما در اکثر مناطق کشور جو پایدار حاکم است. روزهای دوشنبه و سه‌شنبه سامانه بارشی جدید دامنه‌های زاگرس مرکزی، جنوب غرب، بخش‌هایی از غرب و جنوب کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در این مناطق ابرناکی، بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت روی می‌دهد. کاهش دید، احتمال اختلال در ناوگان حمل‌و‌نقل هوایی، احتمال آب‌گرفتگی محدود معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌ها و در نواحی کوهستانی کولاک برف از مخاطرات احتمالی این سامانه بارشی است. 
سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به بارش‌های پیش رو طی روزهای آینده به مردم و مسؤولان توصیه کرد در سفرهای برون‌شهری، به همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و در نواحی سردسیر آمادگی برای برف‌روبی توسط دستگاه‌های مربوط ضروری است.
* افزایش نسبی دمای هوا در تهران 
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، امروز شنبه در سطح استان روند افزایش نسبی دما پیش‌بینی  می‌شود. با بررسی نقشه‌های هواشناسی، تصاویر ماهواره‌ای و خروجی الگوهای پیش‌یابی عددی، امروز شنبه همراه با کاهش ابر، در اکثر نواحی استان، وزش باد، گاهی وزش باد شدید را شاهد خواهیم بود.از فردا بعدازظهر با گذر سامانه بارشی ضعیف از شمال استان، افزایش ابر و به دنبال آن برای دوشنبه‌شب در ارتفاعات و سه‌شنبه در نیمه شمالی استان بارش باران (در ارتفاعات به صورت بارش برف) دور از انتظار نخواهد بود. همچنین با توجه به رطوبت موجود در منطقه و عدم وزش باد قابل ملاحظه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در نواحی شهری پرتردد، در نیمه جنوبی استان در بعضی ساعات (بویژه شب هنگام)، در صورت عدم مهار منابع و کانون‌های تولید و انتشار آلاینده، افزایش و انباشت آلاینده‌های جوی دور از انتظار نیست.

Page Generated in 0/0051 sec