printlogo


کد خبر: 260884تاریخ: 1401/12/20 00:00
اخبار

بخشودگی گسترده جرایم مالیاتی ابلاغ شد
سازمان امور مالیاتی کشور برای مودیانی که نسبت به پرداخت بدهی سال یا دوره مربوط به آخر بهمن‌ماه سال جاری اقدام کنند بخشش‌های ویژه جرایم مالیاتی اعمال می‌کند. در این بخشنامه آمده است: اختیار بخشودگی جرایم مالیات و عوارض هر سال برای مودیانی که نسبت به پرداخت بدهی سال یا دوره مربوط تا آخر بهمن ماه سال جاری اقدام کنند برای اشخاص حقیقی تا سقف ۲ میلیارد ریال و برای اشخاص حقوقی تا سقف ۳ میلیارد ریال به مدیران کل امور مالیاتی تفویض می‌شود. در این بخشنامه آمده است: شرط استفاده از تسهیلات بخشودگی جرایم مالیاتی موضوع نامه ارائه درخواست بخشودگی جرایم فارغ از زمان پرداخت بدهی مالیات و عوارض هر سال است و پرداخت بدهی قبل از ابلاغ تفویض اختیار حاضر مانع اعمال بخشودگی جرایم قابل بخشش نخواهد بود. تمام یا قسمتی از تفویض اختیار مذکور در چارچوب تعیین‌شده به معاونان مدیرکل و روسای ادارات امور مالیاتی قابل تخفیف خواهد بود.
***
سوخت‌گیری فقط با کارت سوخت شخصی
شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اطلاعیه‌ای رعایت مواردی را برای همه دارندگان کارت هوشمند سوخت همزمان با نزدیک شدن به ایام نوروز و ضرورت توزیع مطلوب سوخت‌رسانی الزامی عنوان کرد. شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره سوختگیری در ایام نوروز توضیحاتی چند‌بندی به شرح زیر ارائه داد:
- هنگام سوخت‌گیری در جایگاه‌های عرضه سوخت از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنید.
- کارت‌های هوشمند سوخت موجود در جایگاه‌های عرضه سوخت صرفا برای سوختگیری موارد اضطراری در نظر گرفته شده است. 
- از هموطنان تقاضا می‌شود در حفظ و نگهداری کارت هوشمند سوخت خود دقت کنند.
- در صورت جاماندن کارت سوخت در جایگاه برای اطلاع از وضعیت کارت به نشانی اینترنتی
https://scs.niopdc.ir مراجعه یا با سامانه یکپارچه ارتباط با مشتریان 09627 تماس بگیرید.
- کارت‌های سوخت جامانده در جایگاه‌ها تا ۳ ماه نگهداری و در صورت مراجعه مالک با مدارک کارت خودرو و کد ملی قابل تحویل است.
- متقاضیان درخواست کارت هوشمند سوخت نوشماره و المثنی برای پیگیری وضعیت درخواست کارت سوخت خود به درگاه post.ir مراجعه کنند، یا سامانه یکپارچه ارتباط با مشتریان 09627 تماس بگیرند.
- برای جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی از کارت هوشمند سوخت، نسبت به رمزگذاری کارت سوخت اقدام کنید.
-  در صورت فراموشی رمز کارت سوخت شخصی برای رمزگشایی به نواحی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در استان محل سکونت و در مسافرت‌ها به نخستین ناحیه استان مقصد مراجعه کنید.
- برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، از در اختیار گذاردن رمز کارت سوخت خود به دیگران جدا خودداری کنید.
-  از در اختیار گذاشتن کارت سوخت شخصی خود به دیگران جدا خودداری کنید.
***
عرضه خودروهای داخلی از امروز آغاز می‌شود
به گفته سخنگوی وزارت صمت، طرح یکپارچه عرضه خودرو از شنبه ۲۰ اسفند آغاز می‌شود.
امید قالیباف گفت: در گام اول متقاضیان خرید خودروی داخلی از روز شنبه ۲۰ اسفند(امروز) تا سه‌شنبه ۲۳ اسفند فرصت دارند حساب شخصی وکالتی به نام سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ایجاد و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در آن مسدود کنند، همچنین متقاضیان نباید پلاک فعال به نام خود داشته باشند و طی ۴۸ ماه گذشته از ایران‌خودرو و سایپا خودرو نخریده باشند. وی با اشاره به اینکه در طرح یکپارچه عرضه خودرو قرعه‌کشی حذف شده است، گفت: پس از بررسی حساب‌های وکالتی متقاضیان، مرحله دوم از تاریخ ۲۶ تا ۲۸ اسفند ماه اجرا می‌شود که در این مرحله متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه
 www.esalecar.ir نسبت به ثبت‌نام خودروی مورد نظر اقدام کنند. مشاور وزیر صمت گفت: بلافاصله پس از پایان ثبت‌نام اولا اولویت‌بندی متقاضیان انجام می‌شود و دوما با توجه به برنامه تولید نسبت به زمان‌بندی خودروی درخواستی به متقاضی اقدام می‌شود که این مرحله حداکثر تا پایان فروردین طول خواهد کشید و در این مدت مبلغ مسدودشده باید در حساب خریدار باقی بماند. قالیباف افزود: پس از این مرحله چنانچه زمان تحویل خودروی شخص بیشتر از ۳ ماه باشد، می‌تواند نسبت به رفع انسداد (با حفظ نوبت) اقدام و سپس براساس فراخوان خودروساز منطبق با لیست انتظار هر محصول ثبت‌نام خود را قطعی کند.
***
جزئیاتی از روند صادرات و واردات گاز ایران
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز گفت: در حال حاضر ۱۰ میلیون مترمکعب واردات گاز از ترکمنستان در قالب سوآپ در حال انجام است و از این میزان ۷ میلیون به جمهوری آذربایجان تحویل می‌شود. محمدرضا جولایی با اشاره به برقراری صادرات و واردات گاز گفت: هم‌اکنون صادرات گاز ۱۰ میلیون مترمکعب به کشور عراق و ۳۰ میلیون مترمکعب به ترکیه، ۶ میلیون مترمکعب به آذربایجان و یک میلیون مترمکعب به ارمنستان در حال انجام است. جولایی در پاسخ به این سوال مهر که آیا قراردادهای جدید برای صادرات گاز وجود دارد، گفت: هماهنگی‌های قرارداد ۲۵ ساله بلندمدت عراق و ترکیه در حال انجام است تا این کشورها میزان گاز دریافتی را افزایش دهند. مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ادامه داد: برای مساله قیمتی آن در حال مذاکره هستیم. وی اضافه کرد: ترکمنستان تنها در حال سوآپ به ایران است، در حالی که ترجیح ما این است که واردات انجام شود اما به دلیل مسائل سیاسی به جای واردات سوآپ امکان‌پذیر
 است. 

Page Generated in 0/0064 sec