printlogo


کد خبر: 260913تاریخ: 1401/12/21 00:00
در دیدار وزرای فرهنگ ایران و ونزوئلا مطرح شد
تأکید بر ارتقای سطح روابط فرهنگی ایران و ونزوئلا

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار وزیر فرهنگ ونزوئلا اظهار امیدواری کرد با راه‌اندازی مجدد رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا، برپایی رویدادهای مهمی چون روزها و هفته‌های فرهنگی مشترک در ۲ کشور از سر گرفته شود. به گزارش «وطن امروز»، محمدمهدی اسماعیلی در ادامه برنامه‌های سفر خود به کشور ونزوئلا با ارنستو ویگاس، وزیر فرهنگ ونزوئلا در محل اقامت سفیر کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد. وی در این دیدار ضمن ابراز سلام ملت و دولت ایران به دولت و ملت ونزوئلا، از حضور در این کشور که با هدف توسعه روابط فرهنگی و همچنین حضور در نمایشگاه ایران و ونزوئلا و رونمایی از ترجمه اسپانیولی کتاب خاطرات مقام معظم رهبری با عنوان «سلول شماره 14»  انجام شده، ابزار خرسندی کرد. وی همچنین اظهار امیدواری کرد با راه‌اندازی مجدد رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا، برپایی رویدادهای مهمی چون روزها و هفته‌های فرهنگی مشترک در 2 کشور از سر گرفته شود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظرفیت‌های فرهنگی ایران را زمینه توسعه روابط فرهنگی بین ۲ کشور برشمرد و گفت: اشتراکات فرهنگی و دیدگاه مشترک در عرصه بین‌المللی زمینه‌ساز توسعه روابط بین حوزه‌های مختلف به شمار می‌رود و ضمن اینکه موضوع مقاومت و ایستادگی در مقابل استکبار یکی از زمینه‌های فکری و فرهنگی بین ۲ کشور است که می‌تواند زمینه‌ساز برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و مقاومت از جمله ترجمه و نشر کتاب به صورت ۲ یا چندجانبه باشد.
* انتشار کتاب سلول شماره 14 در ونزوئلا اقدامی ارزشمند در حوزه تبادلات فرهنگی
وزیر فرهنگ ونزوئلا نیز ضمن خیرمقدم به وزیر فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران درباره کتاب ضداستکباری سلول شماره 14 که برای نخستین بار با ترجمه اسپانیولی در ونزوئلا رونمایی می‌شود، انتشار این اثر را در ونزوئلا اقدامی ارزشمند در حوزه تبادلات فرهنگی دانست و گفت: اجراهای برنامه‌های مشترک فرهنگی با ایران از علاقه‌مندی‌های اصلی دولت و  ملت ونزوئلا به شمار می‌رود. وی ضمن تاکید بر اهمیت مقابله با کارزار تبلیغاتی کذب و دروغ علیه کشورهای ایران و ونزوئلا اظهار علاقه‌مندی کرد با همتای ایرانی برنامه‌های مشترکی را در این باره اجرا کند.
* بازدید از موزه زندگینامه هوگو چاوز
همچنین محمدمهدی اسماعیلی در ادامه برنامه‌های سفر خود به ونزوئلا ضمن ادای احترام به مقام هوگو چاوز، از موزه زندگینامه رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا در حوزه مقاومت بازدید کرد.

Page Generated in 0/0066 sec