printlogo


کد خبر: 260925تاریخ: 1401/12/21 00:00
اخبار

شوک به جوانان ایران در یک قدمی جام‌جهانی
تیم فوتبال جوانان ایران با قبول شکست مقابل عراق، ضمن حذف از مسابقات قهرمانی آسیا فرصت رسیدن به جام‌جهانی جوانان را هم از دست داد. به گزارش مهر، تیم فوتبال جوانان ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف عراق رفت که این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود عراق تمام شد. این بازی در ورزشگاه «جار» شهر تاشکند آغاز شد، «علی جاسم» در دقیقه ۱+۹۰ برای عراق گلزنی کرد تا سند پیروزی این تیم و صعود عراق به جام‌جهانی را امضا کند. تیم ایران در نیمه نخست صاحب یکی دو موقعیت نه‌چندان خطرناک برای گلزنی شد. در مقابل عراق هم حملاتی داشت و یکی از ضربات آنها با اختلاف بسیار کم از بالای دروازه ایران به بیرون رفت. در نهایت نیمه نخست با تساوی بدون گل تمام شد. در نیمه دوم عراق بازی بهتری به نمایش گذاشت و بارها از سمت چپ خط دفاعی، تیم ایران را آزار داد. در حالی که داور برای نیمه دوم ۷ دقیقه وقت اضافه اعلام کرده بود، علی جاسم در دقیقه ۱+۹۰ با عبور از کانال میانی خط دفاعی ایران و یک شوت، دروازه تیم کشورمان را باز کرد. شاگردان صمد مرفاوی که زمان کمی برای جبران نتیجه داشتند در نهایت موفق به گلزنی به عراق نشدند تا تیم کشورمان ضمن حذف در مرحله یک‌چهارم نهایی این مسابقات، از رسیدن به مرحله نیمه نهایی و کسب جواز حضور در جام‌جهانی بازماند. عراق نخستین کشور آسیایی است که صعودش را به جام‌جهانی جوانان قطعی کرد. تیم ایران پیش از این با قبول شکست برابر استرالیا و پیروزی برابر ویتنام و قطر به عنوان صدرنشین گروه B به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرده بود اما در این مرحله متوقف شد.
***
تیم ملی هندبال ساحلی ایران برابر کره‌جنوبی به پیروزی رسید
ملی‌پوشان هندبال ساحلی ایران دومین پیروزی خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا را کسب کردند. تیم ملی هندبال ساحلی ایران در دومین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا مقابل کره‌جنوبی به پیروزی رسید و یک گام دیگر در راه صعود به مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات نزدیک شد. شاگردان قشقایی‌راد از همان ابتدا با ارائه یک بازی خوب و منطقی فشار زیادی بر حریف آوردند و موفق شدند گیم اول را با نتیجه ۲۰ بر ۱۲ به اتمام برسانند. در گیم دوم نیز روند برتری ایران ادامه داشت و ساحلی‌بازان ایران موفق شدند در این گیم نیز با یک نتیجه قاطع و با حساب ۲۴ بر ۴ پیروز شوند. به این ترتیب ملی‌پوشان هندبال ساحلی ایران در دومین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا مقابل کره‌جنوبی با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی دست یافتند. تیم ملی هندبال ساحلی ایران در نخستین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز ۲ بر یک عربستان سعودی را شکست داده بود.
***
37 مدال؛ دستاورد ورزشکاران ناشنوا از مسابقات آسیا و اقیانوسیه
کاروان اعزامی ناشنوایان ایران به نخستین دوره مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه با کسب ۳۷ مدال رنگارنگ، به کار خود پایان داد. به گزارش  روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان، در پایان مسابقات آسیا و اقیانوسیه ۲۰۲۳ ناشنوایان در قرقیزستان، کاروان ایران متشکل از ۴ رشته تکواندو، جودو، کشتی فرنگی و کشتی آزاد با کسب ۳۷ مدال شامل ۱۴ طلا، ۹ نقره و ۱۴ برنز به کار خود پایان داد.
همچنین ایران در بخش‌ تیمی نیز در تکواندوی مردان اول، تکواندوی بانوان اول، جودو سوم، کشتی فرنگی سوم و کشتی آزاد دوم شد. مسابقات قهرمانی ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه ۲۰۲۳ از ۱۰ تا ۲۰ اسفند در شهر بیشکک پایتخت کشور قرقیزستان برگزار شد.
***
طارمی: باید اینتر را در خانه ببریم
مهاجم ایرانی پورتو ابراز امیدواری کرد تیمش بتواند با حمایت هواداران، اینتر را در لیگ قهرمانان شکست دهد. به گزارش رکورد، پورتو در هفته بیست‌وچهارم رقابت‌های لیگ پرتغال در ورزشگاه خانگی خود از استوریل پذیرایی و به سختی و با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی دست پیدا کرد. مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو در این بازی نیمکت‌نشین بود. او دقیقه ۶۹ و در حالی ‌که بازی با تساوی 2 - 2 دنبال می‌شد وارد میدان شد. طارمی در دقیقه ۷۲ روی فرار سریع و تیزهوشی خود توانست یک پنالتی بگیرد و خودش پشت آن توپ قرار گرفت و با ضربه‌ای مطمئن آن را تبدیل به گل کرد تا پورتو در ورزشگاه خانگی‌اش ۳ امتیاز ارزشمند را کسب کند. طارمی بعد از این دیدار گفت: بازی خوب و در عین حال سختی داشتیم. بعضی وقت‌ها در این دیدار ما اشتباهاتی داشتیم ولی در اکثر زمان‌های بازی تیم برتر میدان بودیم و به چیزی که می‌خواستیم رسیدیم و مستحق پیروزی بودیم. قبل از اینکه من وارد بازی شوم، استوریل چند موقعیت ایجاد کرد اما ما می‌دانستیم به مرور بهتر خواهیم شد و دیدید که چند موقعیت گل ایجاد کردیم و به برتری رسیدیم. او در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز گفت: ما همیشه نمی‌توانیم همه چیز را کنترل کنیم و 90 دقیقه بر توپ و میدان مسلط باشیم. فکر می‌کنم پیروزی مهم‌ترین موضوع برای ما بود و خوشبختانه 3 امتیاز را کسب کردیم. حالا بازی مهمی در پیش داریم و باید حمایت همه هواداران را داشته باشیم تا اینتر را در لیگ قهرمانان شکست دهیم. پورتو با پیروزی‌ای که در این بازی به دست آورد ۵۷ امتیازی شد و در رده دوم جدول رده‌بندی باقی ماند. بنفیکا با یک بازی کمتر و ۶۲ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد.

Page Generated in 0/0068 sec